Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@15:13:41 GMT

روزی که رئیس‌جمهوری امریکا استعفا کرد + عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۳۴۴۱

روزی که رئیس‌جمهوری امریکا استعفا کرد + عکس

خبرگزاری میزان- چهل و سه سال از روزی که رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال رسوایی انتخاباتی مجبور به کناره گیری ازسمت خود شد می گذرد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، چهل و دوسال پیش یعنی در 9 آگوست 1974 ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رییس جمهوری آمریکا، به دنبال رسوایی واترگیت از سمت خود استعفا و جای خود را به جرالد فورد معاونش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد نیکسون در سال 1942 به نیروی دریایی پیوست و تا پایان جنگ جهانی دوم در نقاط مختلف خدمت کرد و در سال 1946 از کالیفرنیا به سمت نماینده کنگره برگزیده شد. او در 1950 وارد سنای امریکا و در سال 1953 معاون دوایت آیزنهاور رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

نیکسون گرچه در انتخابات سال 1960 از جان اف. کندی شکست خورد ولی در انتخابات ریاست جمهوری 1968 دوباره از سوی حزب جمهوریخواه کاندیدا شد و به کاخ سفید راه یافت.

وی در انتخابات سال 1972 نیز برای دومین بار به ریاست جمهوری امریکا برگزیده شد ولی افشای اقدامات غیرقانونی در جریان انتخابات و نصب دستگاههای استراق سمع در محل کنوانسیون حزب دمکرات در ساختمان واترگیت که به"رسوایی واترگیت" معروف شد او وادار به استعفا کرد. سی و هفتیمن رئیس جمهوری امریکا در چنین روزی کاخ سفید را در میانه دوران ریاست جمهوری ترک کرد.

نطق تلوزیونی نیکسون یک روز پیش از ترک کاخ سفید؛ نیکسون در نطق خود ادعا کرد ازواترگیت اطلاع قبلی نداشته و در کوشش‌هایی که برای سرپوش گذاشتن به این رسوایی صورت گرفت شرکت نکرده است. 8 آگوست فریم هایی از چهره رئیس جمهور امریکا در مهمترین نطق تلوزیونی خود. 8 آگوست نامه استعفای ریچارد نیکسون از ریاست جمهوری امریکا. 9 آگوست جرالد فورد رئیس جمهور امریکا در جلسه کمیته قضائی بر اساس اختیارات خود نیکسون را مورد عفو قرار داد. آگوست 1974 پرزیدنت فورد در جلسه کمیته قضائی برای بررسی پرونده نیکسون پرزیدنت فورد در جلسه کمیته قضائی برای بررسی پرونده نیکسون پرزیدنت فورد در جلسه کمیته قضائی برای بررسی پرونده نیکسون سخنرانی خداحافظی نیکسون در کاخ سفید. 9آگوست 1974 سخنرانی خداحافظی نیکسون در کاخ سفید. 9 آگوست سخنرانی خداحافظی نیکسون در کاخ سفید. 9 آگوست سخنرانی خداحافظی نیکسون در کاخ سفید. 9 آگوست نیکسون در آخرین لحظات حضور در کاخ سفید و در کنار خانواده، کارکنان و مقامات دولت. 9 آگوست بازتاب استعفای نیکسون در مطبوعات امریکا. 9 آگوست بازتاب استعفای نیکسون در مطبوعات امریکا تجمع طرفداران نیکسون در محوطه بیرونی کاخ سفید. 9 آگوست تجمع طرفداران نیکسون در محوطه بیرونی کاخ سفید. 9 آگوست آخرین صبحانه نیکسون پیش از ترک کاخ سفید آخرین گفتگو ریچارد نیکسون با جرالد فورد پیش از ترک کاخ سفید. 9 آگوست بدرقه نیکسون و همسرش توسط رئیس جمهور جدید امریکا، جرالد فورد و همسرش. 9 آگوست بدرقه رئیس جمهور مستعفی از کاخ سفید. 9 آگوست نیکسون در مراسم خداحافظی از کاخ سفید برای حاضران دست تکان می دهد. 9 آگوست جرالد فورد و همسر و فرزندانش در مراسم بدرقه رسمی نیکسون. 9 آگوست پایان مراسم بدرقه رسمی نیکسون در کاخ سفید. 9 آگوست سوگند جرالد فورد به عنوان رئیس جمهوری جدید امریکا. 9 آگوست

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد