Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: خاکی صدیق رئیس فعلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و گزینه نهایی هیات دولت برای تصدی این وزارتخانه است.

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از وزارت علوم، محمد فرهادی در اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اعلام اینکه خاکی صدیق در ۳۵ سالگی، جوان ترین عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر بوده که به درجه استادی رسیده است، گفت: وی عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی است و دو دوره ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خاکی صدیق هر دو بار با رای اکثریت قاطع اعضای هیات علمی این دانشگاه به این مسئولیت منصوب شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دکتر خاکی صدیق در بعد علمی بسیار فعال بوده و تاکنون مقالات فراوانی در نشست های علمی داخلی و خارجی ارائه کرده و در بخش اجرایی نیز توانمند بوده و شکوفایی و نشاط حاکم بر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ناشی از مدیریت مناسب وی در این مجموعه بوده است.

فرهادی در خاتمه از روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری و همچنین استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در خواست کرد تا از خاکی صدیق حمایت کرده و وی را همراهی کنند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، با حضور رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم و رییس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس برگزار شد.

امید رضایی فر رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد همکاری های علمی خود را با کشورهای عضو این نهاد بین المللی افزایش دهد.

وی تاکید کرد: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می دهیم و دانشگاههای عضو هر کارگروه مشخص می شود تا بتوانیم در بخش از ۲۵۰ برنامه و اقدام گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت داشته باشیم.

رضایی فر با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین الملل ۲۰ دانشگاه و موسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت های علمی و فناورانه بریکس داریم.

رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.

خانم ویکتوریا پانووا رییس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه در این نشست گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد در ایران حضور پیدا کردیم تا ظرفیت های همکاری این سازمان را که برخلاف تصور؛ صرفا یک سازمان اقتصادی نیست؛ به دانشگاههای ایران معرفی کنیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی گفت: پیشنهادات ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه خواهد داد و آمادگی همکاری گسترده با ایران وجود دارد.

رییس حوزه بریکس در روسیه گفت: ایران علیرغم تحریم های ظالمانه از رشد علمی خوبی برخوردار شده است و آمارها به خوبی این پیشرفت را نشان می دهد.

وی کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته است و می تواند با کشورهای عضو بریکس در این زمینه ها هم افزایی داشته باشد.

کد خبر 6085649

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت
  • انتخاب استاندار مازندران و لرستان
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد