Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور بین الملل سمات از عرضه سهام پتروشیمی یک شرکت ایرانی در بورس استانبول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کارگروه ویژه ای برای عرضه سهام این شرکت تشکیل شده و مدل پیشنهادی برای پذیرش آن نیز به تایید رسیده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد سجاد سیاهکارزاده مدیر امور بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) گفت : کارگروهی متشکل از بورس تهران، شرکت سپرده گذاری مرکزی، بورس استانبول، تاکاس بانک و شرکت MKK تشکیل شده است تا زمینه پذیرش و قیمت گذاری سهام این شرکت پتروشیمی در بورس استانبول فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکاس بانک از اعضای وابسته به فدراسیون جهانی بورس‌های اروپایی- آسیایی FEAS ، عضو مؤسسه سپرده‌گذاری اروپا، عضو انجمن ملی ارایه کدهای بورسANNA و مسئول امور مبادله و تسویه وجوه حاصل از مبادلات اوراق بهادار معامله شده در بورس استانبول، است.
سیاهکارزاده افزود: سهام این شرکت قرار است به صورت همزمان در بورس تهران و استانبول عرضه شود که به طور حتم این اتفاق، رویداد مهمی در تاریخ بازار سرمایه کشور خواهد بود .
به گفته مدیر امور بین الملل سمات، مدل پیشنهادی برای پذیرش این شرکت به تایید رسیده که قرار است در این کارگروه، جنبه های مختلف از جمله مباحث معاملاتی، افشای اطلاعات و موارد پس از معاملات، سپرده گذاری سهام در حساب تجمیعی، اقدامات شرکتی، مباحث حقوقی، ترتیبات قراردادی و غیره بررسی شود.
سیاهکارزاده ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع تر، فاز عملیاتی پذیرش این پتروشیمی در بورس استانبول انجام شود تا زمینه بین المللی شدن آن فراهم شود.
یاد آور می شود شرکت های ایران خودرو ، سرمایه گذاری غدیر و شرکت ملی مس هم فعالیت هایی را برای بین المللی شدن و پذیرش در بورس های خارجی آغاز کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۰ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در سطح ۷۴۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید تا شاهد روندی منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون تومان رقم خورد و امروز ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او گفت: امروز ۲۱ درصد بازار مثبت و ۶۱۵ نماد به عبارتی ۷۹ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند همچنین امروز صنعت کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بودند و بیشترین خروج نقدینگی هم به صنعت بانک‌ها اختصاص یافت.

سالگرد ریزش تاریخی شاخص کل بورس

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار می‌تواند به موعد تاریخی اشاره کرد سابقه نشان داده هر ریزشی که در یک سال داشته باشیم سال بعد هم در آن روز هیجان را تجربه خواهیم کرد ۱۷ اردیبهشت سال گذشته شاهد یکی از ریزش‌های تاریخی شاخص بورس بودیم ریزشی که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه شد، کاهش نرخ دلار و بحث مالیاتی هم از دیگر عوامل اثر گذار بر روند نزولی بازار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی