Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-ادوار انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر در حمایت از وزارت علی خاکی صدیق رییس اسبق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی که پیش‌تر نام او به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل وزارت مطرح شده بود بیانیه‌ای منتشر کردندگمانه زنی‌ها درباره وزیر پیشنهادی برای این وزارت خانه اوج گرفته است.

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر در حمایت از وزارت علی خاکی صدیق رییس اسبق دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی که پیش‌تر نام او به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل وزارت مطرح شده بود بیانیه‌ای منتشر کردند که متن بیانیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از انتشار گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ لیست وزرای دولت دوازدهم وجود نام دکتر خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت دوم دکتر روحانی، مایه مسرت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای افرادی که مدیریت ایشان را در ادوار و سال‌های مختلف دانشگاه خواجه نصیر دیده بودند.

شاید بارز‌ترین خصوصیت دکتر خاکی صدیق را بتوان مرتبهٔ علمی ایشان توصیف کرد. دستیابی به درجه استاد تمامی در سنین پایین و کسب عنوان جوان‌ترین استاد تمام کشور، انتشار و تألیف کتب و مقالات متعدد و غیره، باشد. اما در کنار این مورد مهم،

روحیه و شأن علمی بالا، مشورت پذیری، تاکید بر حاکمیت قانون، نگاه انسانی و پدرانه به مجموعهٔ دانشجویان، پرهیز از ماجراجویی و نهراسیدن از هزینه دادن برای دفاع از «حق تحصیل» و «امنیت» دانشجویان حتی در سخت‌ترین شرایط از ویژگی‌هایی بود که دوران وی را برای دانشجویانی که زمانی از عمر خود را در طی ریاست ایشان سپری کردند خاطره انگیز می‌کند. نگاه علمی و انسانی وی باعث می‌شد تا هر چند در قالب جناح بندی‌های مطرح سیاسی نگنجد اما مشی وی بیش از هر فرد دیگری اصلاح طلبانه باشد و بستری مناسب برای فعالیت آزاداندیشانهٔ دانشجویان به دور از جنجال‌های بی‌حاصل فراهم کند.

دکتر خاکی صدیق در دوران سخت دانشگاه‌ها در زمان دولت نهم و دهم چه زمانی که رییس دانشگاه خواجه نصیر بود و چه زمانی که از ریاست دانشگاه کنار رفت همواره حامی دانشجویان در آن سال‌های سخت بود. اگرچه می‌توانست به دلیل مشغولیت علمی از جنجال‌های آن زمان دوری جوید و فقط سرگرم پژوهش‌های علمی خود شود ولی حتی کنار رفتن وی از ریاست دانشگاه نیز مانع نشد تا دردمندانه و دلسوزانه پیگیر مشکلات بسیار دانشجویان در آن زمان باشد.

امضاکنندگان این بیانیه اعتقاد دارند که بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ریاست جمهور باید به دور از فشار‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای باشد و نمایندگان مجلس با فراغ بال بتوانند لیست وزرای پیشنهادی را بررسی کنند اما این نامه نه به عنوان فشار و حتی توصیه بلکه به عنوان یک گواهی از کارنامه فردی است که بیم آن می‌رود به دلیل تمایل ذاتی‌اش برای دوری از قدرت و بی‌علاقگی به بالا رفتن از سلسله مراتب دولتی، ایستادگی‌ها و دستاوردهای درخشان‌اش در دوره خود را به خوبی برای وکلای ملت تشریح نکند.

امید است این نامه نه به عنوان سندی در تاریخ که به عنوان چراغی کوچک در مسیر پر از پیچ و خم این ملت به سمت امید و اصلاحات برای وکلای ملت عمل کند.

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از دکتر خاکی‌صدیق

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ و تحصیل با هزینه شخصی را اعلام کرد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شده است: «با توجه به عملکرد دانشگاه های موجود در لیست قبلی، چگونگی رعایت الزامات وزارت بهداشت، نحوه تعامل دانشگاه با دانشجویان ایرانی و با در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی Times، QS و Shanghai ، لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی به شرح جدول پیوست اعلام می شود.

این لیست سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفاً دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید است.

مجدداً تاکید می شود بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی وزارت بهداشت، از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی ( تاریخ ویزای معتبر، تاریخ خروج از کشور و تاریخ حضور و شرکت در کلاس‌های دوره اصلی، مطابق با برنامه سال‌تحصیلی دانشگاه مربوطه) ملاک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با لیست دانشگاه های مورد تایید اعلامی وزارت بهداشت است.

نظر به اینکه برخی دانشگاهها از جمله دانشگاه NEU قبرس و University of Medical Lodz لهستان، به دلیل عدم رعایت الزامات و استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت، بر اساس مصوبات شورایعالی برای سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ از لیست دانشگاه های مورد تایید خارج شده است، لذا متقاضیان ادامه تحصیل باید به این موضوع توجه داشته باشند که شروع به تحصیل در دوره اصلی در این دانشگاه ها و هر دانشگاه خارج از لیست مورد تایید، برای سال تحصیلی مذکور مورد تایید نیستند.

یادآور می‌شود از سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، تحت هیچ شرایطی امکان ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان از دانشگاه های خارج از لیست تایید وزارت بهداشت (دانشگاه غیرتایید) وجود ندارد.

همچنین بر اساس مصوبه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور از ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و بعد از آن، کل مدت تحصیل باید در دانشگاه مورد تایید بوده و امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که قسمتی از دوره را در دانشگاه غیرتایید گذرانده‌اند، میسر نیست.

مجددا تاکید می شود کالج ‌های وابسته به دانشگاه اصلی ذکر شده در لیست و شعب آن در سایر کشورها مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نیستند.»

این مرکز تاکید کرده است: داوطلبان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور، برای برخورداری از هرگونه خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط این وزارت طبق ضوابط و مقررات مربوطه، باید در هنگام ارائه درخواست برای بهره مندی از خدمات مذکور، علاوه بر مستندات اعلام شده در آیین‌نامه‌های مربوطه، مدارک زیر که نشان دهنده تسلط لازم آنها به زبان خارجی کشور محل تحصیل است و توسط مراکز یا موسسات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادره شده است، را نیز ارائه کنند:

- برای کشورهای انگلیسی زبان: مدرک حداقل نمره ۶ برای آزمون IELTS General و یا نمره معادل آن در آزمون TOEFL (۶۰%-۷۸%)

- برای کشورهای روسی زبان: مدرک قبولی حداقل سطح A۲ (TBU: basic level) زبان روسی براساس آزمون TORFL

- برای کشور چین: مدرک حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون HSK

- برای کشورهای ترک زبان: مدرک سطح B۲ آزمون تومر(TÖMER): کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰

- برای سایر کشورها: مدرک زبان بر اساس شرط تعیین شده از سوی دانشگاه مورد تایید پذیرش دهنده

متقاضیان باید توجه داشته باشند:

«در صورتی که دانشگاه خارجی مورد نظر، قبولی و کسب حداقل نمره در آزمون زبان خاصی را معیار و شرط پذیرش قرار دهد، داوطلب ملزم است آن شرط را نیز (علاوه بر موارد فوق) احراز کند. در خصوص دوره های تحصیلات تکمیلی و PhD ، زبان غالب دانشگاه در دوره مربوطه ملاک است.

دوره های کالج، پادفک، Pre-Med،Foundation و ... که ممکن است برای ورود به برخی رشته ها و یا دانشگاه ها الزامی باشد، به عنوان دوره اصلی رشته دانشگاهی محسوب نشده و هیچگونه تسهیلات یا خدماتی برای شروع یا در طول این دوره ها از سوی وزارت بهداشت به متقاضیان ارائه نخواهد شد.

لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در این اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 6088206

دیگر خبرها

  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است