Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نه فقط از ديدگاه کيفيت، بلکه محبوبيت بازي هاي موبايل هم طي سال هاي گذشته رشد چشمگيري داشته و به واسطه همين مسئله، حتي شرکت هايي که روزگاري سياست هاي خود را جدا از عناوين اسمارت فون ها مي دانستند تصميم گرفتند تا با ساخت اپليکيشن هاي تلفن هاي هوشمند سودي از اين بازار پر رونق به جيب بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا موفقيت هاي بازي هاي موبايل به جايي رسيده که آن ها از ديدگاه درآمد مي توانند با عناوين کنسولي هم رقابت کنند. با توجه به اين مسئله و موفقيت روز افزون اپليکيشن ها، براي مطلب پيش رو تصميم گرفتيم تا نگاهي به 10 عنوان که درآمد آن ها به صورت رسمي بيش از يک ميليارد دلار برآورد شده بياندازيم. بنابراين اگر مي خواهيد با پرسودترين بازي هاي موبايل آشنا شويد، تا پايان با همراه باشيد.
Pokemon GO

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2016
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
محبوبيت يک برند هميشه مي تواند تاثيرات زيادي روي محصولات مرتبط با آن بگذارد و شايد مهمترين علت موفقيت پوکمون گو را هم بتوانيم همين مسئله بناميم. چون پيش از پوکمون گو، خود توسعه دهنده عنوان واقعيت افزوده مشابهي را ساخته بود که با وجود ايده هاي جديدش نتوانست مخاطبين زيادي را به سمت خودش بکشاند. دقيقا خلاف پوکمون گو که با همان مکانيزم ها و البته تغييراتي مثبت، ره صد ساله را يک شبه رفت.
عنواني در آن بايد موبايل به دست در سطح شهر و منطقه هاي مختلف به راه افتاده و پوکمون هاي مختلفي را بگيريد. جالب اينجاست بدانيد گزارشات نشان مي دهند پوکمون گو تنها بعد از هفت ماه توانست به رقم باورنکردني يک ميليارد دلار سودآوري برسد که البته حاشيه هاي مختلف پيرامون اين اپليکيشن هم روي موفقيت هاي زودهنگام بازي بي تاثير نبوده اند. مطمئنا خود نينتندو و کمپاني پوکمون هم انتظار اين همه استقبال را نداشت.
دانلود نسخه اندرويد - دانلود نسخه iOS
Monster Strike

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2013
کجا به موفقيت رسيد: ژاپن
يک چيزي را خيلي خوب مي دانيم. ژاپن عاشق اژدهايانش است. از بين بازي هاي ليست، سه تاي آن ها به نوعي به اين موجودات افسانه اي ژاپني شباهت داشته و انگار همانگونه که در ايران شخصيت هاي مشابه کاراکترهاي دهه 60 مي توانند موفقيت يک اپليکيشن را تضمين کنند، در سرزمين شرق اين اژدهايان هستند که محبوبيت يک بازي ويديويي را افزايش مي دهند. گيم پلي Monster Strike تقريبا ترکيبي از پوکمون با انگري بردز است.
کارت هيولاها را جمع آوري کرده و با کشيدن انگشت خود به عقب، آن ها را به سمت دشمنان بفرستيد. جدا از جذابيت گيم پلي Monster Strike، يکي از مهمترين المان هاي موفقيت اين عنوان را بايد به اهميت استراتژي هنگام مبارزات بزنيم که باعث مي شد که در تمام مسابقات شاهد يک تجربه متفاوت باشيد. بد نيست بدانيد پارسال Monster Strike با 1.6 ميليارد دلار درآمد توانست بالاتر از کلش آو کلنز و کندي کراش پردرآمدترين بازي سال 2016 لقب بگيرد.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Clash Royale

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2016
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
کلش رويال نه تنها يکي از سودآورترين بازي هاي موبايل است بلکه از بهترين اپليکيشن هاي تلفن هاي هوشمند هم به شمار مي رود. سوپرسل با کلش رويال نشان داد که موفقيت هاي کلش آو کلنز اتفاقي نبود و آن ها مي توانند فرمول استثنايي خود يعني ترکيب سادگي مکانيزم ها با اهميت استراتژي براي پيروزي را به بقيه سبک ها هم بياورند. کلش رويال به واسطه گيم پلي اعتيادآور و سيستم مبارزات PVP [بازيکن در برابر بازيکن] توانست موفقيت هاي کلش آو کلنز را ادامه دهد و بايد ببينيم آيا Brawl of Stars مي تواند به محبوبيت اين دو اپليکيشن برسد يا نه.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Clash of Clans

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2012
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
شايد جالب باشد که بدانيد هنگام ساخت کلش آو کلنز، سوپرسل نزديک به 25 کارمند داشت و حالا آن ها با 190 عضو روي بازي هايشان کار مي کنند. با وجود اينکه کلش رويال عنواني به مراتب خوش ساخت تر از کلش آو کلنز است ولي نمي توانيم اين قضيه را ناديده بگيريم که دوران کاري اين استوديو با کلش آو کلنز دگرگون شد و با نبود اين عنوان، احتمالا حتي کلش رويال را هم نمي ديديم.
سوپرسل با الهام درست از بازي تراوين و متناسب سازي مکانيزم هاي سبک استراتژي براي اسمارت فون ها توانست يکي از اعتياداورترين عناوين تلفن هاي هوشمند را بسازد و نکته مهم تر، پشتيباني استثنايي توسعه دهنده از ساخته اش بود؛ نزديک به 4 سال از عرضه کلش آو کلنز مي گذرد ولي بازي همچنان توانسته محبوبيتش را حفظ کند که اين مسئله را هم بايد به نام آپديت هاي جذاب سازنده بزنيم. در سال 2015، بازي روزانه 1.5 ميليون دلار درآمد داشت.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Honor of Kings

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2015
کجا به موفقيت رسيد: چين
Honor of Kings همان Arena of Valor [قبلا معروف به Strike of Kings] است که در منطقه هاي مختلف با نام هاي گوناگوني آن را مي شناسيم. عنواني که سودآورترين بازي موبايل جهان بوده و اين اپليکيشن به قدري اعتيادآور است که توسعه دهنده نهايت مجبور شده تا يک محدوديت زماني براي مخاطبان کم سن عنوانش بگذارد. از ديدگاه گيم پلي، Honor of Kings شباهت هاي زيادي با League of Legeneds [ديگر عنوان انتشار يافته توسط Tencent] دارد.
بنابراين همانند آن با يک بازي از سبک MOBA رو به رو هستيم و بازيکن ها با انتخاب قهرمانان خود به جنگ با دشمنان مي روند. آخرين گزارشات نشان مي دهند که Honor of Kings هم اکنون بيش از 200 ميليون کاربر داشته و روزانه نزديک به 70 ميليون آن را تجربه مي کنند. عجيب تر اينجاست که بدانيد Honor of Kings فعلا براي تمام منطقه ها عرضه نشده و بازي بيشتر موفقيت هايش را در چين به دست آورده است.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Candy Crush Saga

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2012
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
چه کسي فکر مي کرد گذاشتن آب نبات ها کنار هم تا اين حد بتواند موفقيت آميز باشد؟ با وجود اينکه بيس گيم پلي Candy Crush Saga جديد نبود و مدت ها پيش با عناوين معروفي همانند Bejeweled آن را ديديم اما استوديوي کينگ که اين روزها سرش خيلي شلوغ شده توانست با تزريق ايده هاي جديد يک تجربه جذاب و اعتيادآور به بازيکن ها هديه بدهد. Candy Crush Saga در چهار سال عرضه خود، تنها دو بار از جدول ماهيانه پرفروش ترين بازي هاي موبايل آمريکا بيرون رفت و در بقيه ماه ها شاهد حضورش بوديم.
نکته جالب اينجاست که با وجود موفقيت عناوين فرعي اين مجموعه، همچنان اپليکيشن اصلي موفقيت هاي بيشتري به دست آورده و سازنده هم با آپديت هاي مختلف سعي به افزايش محبوبيت ساخته خود دارد. همين موفقيت هاي فراوان هم بود که باعث شد تا استوديوي کينگ اواخر سال 2015 با مبلغ زياد 5.9 ميليارد دلار به کمپاني معروف اکتيويژن بليزارد بپيوندد. بد نيست بدانيد آن ها هم اکنون مشغول ساخت يک کال آو ديوتي براي تلفن هاي هوشمند هم هستند.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS - لينک دانلود نسخه ويندوز فون
Puzzle & Dragons

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2012
کجا به موفقيت رسيد: ژاپن

بزرگترين رقيب Monster Strike را بايد همين Puzzle & Dragons بناميم. عنواني که گيم پلي آن را مي توانيم ترکيبي از دو سبک مختلف بناميم؛ يک بخشش بي شباهت به Monster Strike نبوده و همانند اين عنوان پيش از حمله مي توانيد کارت هايي از هيولاها را انتخاب کنيد. اما قسمت دوم، اينجا توسعه دهنده از بازي هاي Tile-Matching [مشابه کندي کراش] الهام گرفته و بنابراين بايد با تغييرات روي چينش اشيا پايين صفحه به دشمنان حمله کنيد. Puzzle & Dragons اولين عنوان موبايلي بود که به صورت رسمي درآمدش بيش از 1 ميليارد دلار اعلام شد.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Mobile Strike

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2015
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
شايد فکر کنيد که بعد از کلش آو کلنز، اين کلش آو کينگز باشد که بيشترين سود را بين بازي هاي استراتژي توانسته به دست بياورد. اما اينگونه نيست. چون دو ساخته استوديوي MX مجالي براي بقيه عناوين مشابه باقي نگذاشته اند. يکي از اين بازي ها Mobile Strike نام دارد که جدا از استفاده از درست از مکانيزم هاي سبک 4X [مشابه سيويليزيشن]، با مارکتينگ استثنايي و استفاده از آرنولد معروف به سرعت نامش روي زبان ها افتاد. البته بازي محبوبيتش نسبت به گذشته کاهش يافته و ديگر آن را بين پردرآمدترين هاي آمريکا نمي بينيم.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Game of War: Fire Age

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2013
کجا به موفقيت رسيد: به صورت جهاني
Mobile Strike موفقيت هايش را مديون Game of War: Fire Age است. دو اپليکيشن مشابه از ديدگاه گيم پلي که شايد بزرگترين تفاوت شان را جنگ هاي مدرن اولي و مبارزات قرون وسطي دومي بگذاريم. البته با وجود تمام اين شباهت ها، Mobile Strike و Game of War: Fire Age هر دو به موفقيت هاي زيادي رسيدند و حتي تا مدتي توانستند بيشترين سود از عناوين استراتژي تلفن هاي هوشمند را نصيب MX کنند که با توجه به تبليغات خوب استوديوي سازنده [استفاده از نام هاي معروف] خيلي هم عجيب نبود.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS
Disney Tsum Tsum

تاريخ عرضه اولين نسخه: 2013
کجا به موفقيت رسيد: ژاپن

Disney Tsum Tsum بيشترين موفقيت خود را مديون ژاپن است و احتمالا بازيکن هاي بقيه منطقه ها شناخت چنداني با اين بازي نداشته باشند. اما همين بازيکناني ژاپني کافي بودند تا بعد از 4 سال تعداد دانلودها از مرز 70 ميليون عبور کرده و Disney Tsum Tsum بتواند بيش از 1 ميليارد دلار براي شرکت توسعه دهنده خود درآمدزايي کند.
از ديدگاه گيم پلي، Disney Tsum Tsum شباهت هاي زيادي با کندي کراش دارد. در اينجا با شخصيت انيميشن هاي ديزني، پيکسار و دنياي استاروارز مواجه هستيد و بايد به کمک انگشت خود، حداقل سه شخصيت مشابه را به هم وصل کنيد. بد نيست بدانيد درآمد کلي ديزيني از برند Tsum Tsum [بازي موبايل و عروسک ها] نزديک به 2 ميليارد دلار برآورد شده است.
لينک دانلود نسخه اندرويد - لينک دانلود نسخه iOS

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟

بازار مسکن از بازار‌های سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند.

به گزارش ایلنا، مسکن از جمله کالا‌هایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

شکاف قیمت مسکن و درآمد مردم

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

ما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند، اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

خیز صعودی بازار مسکن با رشد قیمت دلار

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود، اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد، اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهر‌ها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

دیگر خبرها

  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • آموزش: چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟
  • چگونه در اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه + لینک دانلود
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه+لینک دانلود
  • کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس در صدر پر درآمد‌ترین‌ها
  • مشخصات شیائومی 14 civi اعلام شد