Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@11:17:44 GMT

روش تهیه خمیر دندان ارگانیک با عسل!

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۴۱۳۹

روش تهیه خمیر دندان ارگانیک با عسل!

به گزارش جام نیوز، می‌توان با استفاده از عسل و نمک، نوعی خمیردندان ساخت که مصرف این نوع خمیر دندان طبیعی و ارگانیک، نه‌تنها آثار سوء برای دندان و لثه‌ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی دارد و چون یک ترکیب خوراکی است با بلعیدن احتمالی آن، باز هم از مصرف خمیردندان، لذت خواهید برد! دیگر نگران نخواهید بود که اگر کودک دلبند شما خمیردندان را خورد، آیا واقعا از آن آسیبی نخواهد دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تهیه این خمیر‌دندان ساده، در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی و به اقتصاد مقاومتی در خانواده کمک کنید؛ هزینه اولیه تولید این خمیر دندان، بسیار اندک است و به دلیل فقدان عوارض احتمالی برای دهان، از هزینه‌های مالی و روانی احتمالی در مصرف خمیردندان‌های شرکتهای مختلف آسوده باشید.

روش تهیه خمیردندان با عسل

2 واحد نمک طبیعی ( نمک کانی؛ معدنی یا نمک دریا ) را با 5 واحد عسل مخلوط کنید.

اگرچه نمک طبیعی توصیه می‌شود اما اگر هم آن را نیافتید، به همین نمک موجود در بازار اکتفا کنید.

همین ترکیب پایه، به عنوان یک خمیر دندان کامل قابل استفاده است اما برای بهره‌وری بهتر و نیز پاسخگویی به ذائقه‌های مختلف یا امراض ویژه دهان و دندان می‌توانید، از آن ترکیب پایه، خمیر دندانهای گوناگون با ارزش درمانی متنوع بسازید.

چند نمونه از انواع خمیردندان عسلی

1- به ترکیب پایه، 3-5 قطره عصاره نعناع (اسانس نعناع) بیفزائید.

این امر باعث خوشبو کردن دهان، افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی این نوع خمیردندان می‌شود

2- به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه کنید که این امر باعث استحکام بیشتر لثه‌ها، کاهش بزاق و آبریزی دهان در هنگام خواب می‌شود.

3_ به ترکیب پایه، سیاهدانه (شونیز‌) آسیا شده، اضافه کنید که این امر باعث افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، تسریع درمان آفت (به ویژه آفت سفید) دهان خواهد شد.

4- به ترکیب پایه، 3-5 قطره آبلیمو یا لیمو عمانی آسیاشده و 3-5 قطره عصاره نعناع اضافه کنید که این امر احساس خنکی در دهان و کاهش عطش شبانگاهی به ویژه برای افراد گرم‌مزاج، ایجاد حس خوب طعم موهیتو (موخیتو؛ نوشیدنی کوبائی) در دهان، افزایش ضدعفونی‌کنندگی، استحکام لثه، تسریع در درمان آفت (مخصوصا آفت قرمز) در دهان می‌شود.

5- به ترکیب پایه، 1 واحد رب انار اضافه کنید که این امر، استحکام لثه، کاهش خونریزی لثه‌ها، تسریع در درمان آفت قرمز، ایجاد حس خنکی و کاهش عطش شبانگاهی را به همراه خواهد داشت.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟

زی‌سان: اخیرا ای‌بی‌سی نیوز با استناد به یک مقام آمریکایی گزارش داد که اسرائیل در طول برگزاری عید پسح به ایران واکنش نشان نخواهد داد با این حال این امر ممکن است تغییر کند.

به گزارش «زی‌سان»، «پسح» از شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز و روز ۱۱ اردیبهشت با جشن دیگری که پایان این عید هشت روزه است، خاتمه می‌یابد.

عید پسح که به آن פסח (pésach) هم گفته می‌شود، یکی از مهم‌ترین اعیاد یهودیان است. این عید هفت یا هشت روز به طول می‌انجامد و یادآور رهایی قوم بنی‌اسرائیل از بردگی در مصر باستان به رهبری حضرت موسی است.

تاریخچه عید پسح

عید پسح به رخدادی در تاریخ یهودیان به نام «خروج از مصر» اشاره دارد. طبق روایت تورات، قوم بنی‌اسرائیل سال‌ها در مصر در اسارت و بردگی فرعون بودند. خداوند حضرت موسی را برگزید تا آنها را از این اسارت نجات دهد.

موسی با معجزات الهی، فرعون را مجبور کرد که بنی‌اسرائیل را آزاد کند. اما فرعون پس از مدتی پشیمان شد و به دنبال آنها روان شد. در آستانه رسیدن به دریای سرخ، خداوند به موسی دستور داد که عصای خود را به دریا بزند. دریا شکافته شد و بنی‌اسرائیل از میان آن عبور کردند، اما فرعون و سپاهش در دریا غرق شدند.

آداب و رسوم عید پسح

عید پسح با آداب و رسوم خاص خود همراه است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سدر: در اولین شب عید پسح، مراسمی به نام «سدر» برگزار می‌شود. در این مراسم، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و داستان خروج از مصر را می‌خوانند، سرود‌های مخصوص عید پسح را می‌خوانند و غذا‌های سنتی عید پسح را میل می‌کنند. از جمله غذا‌های سنتی این عید می‌توان به ماتزوت (نان فطیر)، خرمر، سبزیجات تلخ و شراب اشاره کرد.

ماتزوت: نان فطیر یا ماتزوت یکی از مهم‌ترین نماد‌های عید پسح است. این نان یادآور عجله بنی‌اسرائیل در فرار از مصر است که فرصت کافی برای پخت نان با خمیر ورآمده را نداشتند.

حظر خوردن خمیر ترش: در طول عید پسح، خوردن هرگونه خمیر ترش ممنوع است. این رسم نیز به یاد دوران بردگی در مصر است که بنی‌اسرائیل فرصت کافی برای پخت نان با خمیر ورآمده را نداشتند.

اهمیت عید پسح

عید پسح برای یهودیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این عید不仅 یادآور رهایی از بردگی و اسارت است، بلکه نمادی از امید، آزادی و رستگاری نیز به شمار می‌رود.

عید پسح در سال ۲۰۲۴

عید پسح در سال ۲۰۲۴ از غروب خورشید روز ۱۵ آوریل (۲۵ فروردین) آغاز شد و تا غروب خورشید روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) ادامه داشت.

نکات تکمیلی درباره عید پسح

عید پسح با عید پاک مسیحیان همزمان است. با این حال، تاریخ و آداب و رسوم این دو عید با یکدیگر متفاوت است.

در برخی از کشورها، عید پسح یک روز تعطیل رسمی است.

عید پسح برای یهودیان سراسر جهان از جمله ایران، اسرائیل و آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

tags # اسرائیل ، ایران ، اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست