Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی یوسفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: خبرنگاری شغل شریف و پردردسری است که سوددهی آن به مردم می رسد که در تاریخ هم خبرنگاران برای دوری جوامع از ظلم و استبداد تلاش کرده‌اند.

وی افزود: با افزایش شفافیت حوزه اطلاع‌رسانی، توسط خبرنگاران شاهد افزایش آگاهی مردم هستیم که در این راستا خود را موظف به قدردانی از تلاش‌های جامعه خبری می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس تصریح کرد: کثرت تعداد خبرنگاران و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در استان بوشهر سبب شده که از لحاظ کمی و کیفی از استان‌های برخوردار در حوزه اخبار و اطلاع‌رسانی باشد به گونه‌ای که دامنه پوشش خبری حتی روستاها این استان را پوشش داده که در بالندگی استان بوشهر تاثیرگذار است.

یوسفی عنوان کرد: امروز در استان بوشهر به دلیل نفوذ رسانه‌ها و اثر کارکرد اهالی رسانه در این استان، توانسته‌اند بوشهر را به خوبی به کشور معرفی کنند هر چند وسائل اطلاع رسانی به خوبی در حال تغییرات هستند.

وی یادآور شد: امسال به لحاظ تقارن پایان دولت یازدهم و آغاز به کار به زودی دولت دوازدهم با روز خبرنگار، می‌توان در خصوص کارکرد دولت در منطقه اقتصادی انرژی پارس نظر داد.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس بیان کرد: سیاست‌های توسعه‌ای در نفت با حضور وزیر قبلی که چهار سال گذشته برنامه‌هایی را پایه‌گذاری کرده و اکنون در ردیف وزرای پیشنهادی دولت جدید است این امیدواری را ایجاد کرده که این برنامه‌ها را دنبال کند.

وی ادامه داد: در یک مقایسه کوتاه در پایان سال 92، تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی 270 میلیون متر مکعب در روز بود در حالی که هم زمان کشور قطر از این میدان، 600 میلیون متر مکعب در روز برداشت داشت که امروز پس از چهار سال با اولویت بندی اجرای فازها، فازها یکی از پس از دیگری به بهره برداری رسید که نتیجه آن تولید گاز با کشور قطر برابری می کند که سبب شد آرزوی دیرینه مردم کشور برآورده شده است.

یوسفی عنوان کرد: تولید گاز در این چهار سال نیز در پارس جنوبی دو برابر شده است که در سال 92، 17 میلیون تن صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی داشتیم که پس از چهار سال به 34 میلیون رسیده است.

مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس بیان کرد:تولید نفت در چهار سال پیش صفر بوده است که از اولین روز امسال یک کشتی نفتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مستقر شد که اگر چه تولید نابرابر شده اما تولید نفت در استان بوشهر در این منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: 11 مجتمع پتروشیمی فعال بوده که الان به 16 واحد رسیده و 14 واحد دیگر در احداث است.

یوسفی عنوان کرد: با اتمام فازهای تا سال آینده توسعه دیگری در آن انجام نمی‌شود بلکه وارد فاز بهره‌برداری می شود که سبب تعدیل نیرو به لحاظ ماهیت فعالیت می شود که برای تغییر این وضعیت تنها راه این است که صنایع پایین دست پتروشیمی راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: با این شرایط هم توسعه ایجاد می شود و هم با جلوگیری از خام فروشی میزان اشتغال و تولید را در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش می‌دهد که از روزمرگی نیز ممانعت به عمل می‌آید.

یوسفی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ارائه زیرساخت‌های مناسب و ماهیت ظرفیت این مناطق که دارای معافی‌های متعدد است زمینه‌های خوبی برای استقبال از سرمایه گذاران با وجود نیروهای متخصص در منطقه و قابلیت صادراتی با نزدیکی به دریا ایجاد کرده است که از آنها دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی