Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام دبلیو 2002 برای اولین بار در سال 1967 معرفی و در سال 1968 به بازار عرضه شد، البته از زمان آغاز تا پایان تولید و در فواصل زمانی مختلف سه بار مورد تغییرات ظاهری قرار گرفت.


این اتومبیل خاص ابتدا در یک تیپ تولید شد ؛جلوپنجره تمام استیل و سپرهای کوتاه عقب و البته بدون زه های پایین بدنه، داشبورد هم تفاوت هایی با مدل های بالاتر داشت و استیل هم در آن استفاده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیپ بعدی این خودرو کمی رنگ و بوی خودروهای لوکس را به خود گرفت که این بار جلو پنجره دو رنگ، سپرهای بلندتر با لاستیک سپر و زه پایین بدنه به خودرو اضافه شد ، داشبورد هم به دو تکه مبدل گردید و بعضی تغییرات داخلی دیگر نیز مانند ؛اضافه شدن پشت سری و کمربند هم از تغییرات تیپ دوم این خودرو بود.

در نسل سوم این خودروی دوست داشتنی ، چراغ های عقب از حالت دایره ای به مستطیلی تغییر یافت و داشبورد هم یک تکه شد .همچنین قالپاق ها هم جای خود را به رینگ های اسپورت آهنی دادند.


در حال حاضر حدود 48 سال از تولید این خودروی محبوب جوانان دهه ی 60 می گذرد اما همچنان این آلمانی دودر، دل برخی از ماشین باز ها را ربوده و در پیست مسابقات و گاها در خیابان های کشور گرد و خاکی به پا می کند.


بی ام دبلیو 2002 از یک پیشرانه ی 4 سیلندری خورجینی با حجم 1991 سی سی با حداکثر تولید قدرت 99 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن بر متر 3500 دور در دقیقه بهره می برد.


این پیر مرد 48 ساله از یک گیربکس 4 دنده ای که نیروی محرکه را محور عقب منتقل می کند برخوردار است، همچنین وزن و فاصله ی بین دو محور آن به ترتیب معادل 940 کیلوگرم و 2500 در 98.4 است که سبب می شود تا 2002 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون مدت زمان 10.4 ثانیه را طی کند و حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت ثبت گردیده است.

کمپانی بی ام دبلیو از پیشرو های خودروسازی در دنیا به شمار می رود که هر روز طرح و مدلی جدید به بازار ارائه می دهد اما به همین تناسب نیم نگاهی هم به گذشته تولیدات خود دارد به طوری که برای جان بخشی دوباره به برخی از مدل های محبوب خود تعدادی از این مدل ها را در قالب خودروهای به روز شده بانام Hommage به عنوان کانسپت های نمایشی نوستالژیک بر اساس مدل های شاخص رونمایی می کند.

حال این کمپانی آلمانی بی ام دبلیو 2002 را با نسخه به روز شده روانه ی جاده ها کرده است.

بی ام دبلیو برای نزدیک کردن چهره مدل 2002 Hommage به مدل شاخص از دماغه کوسه ای، جلو پنجره کلیوی دوقلو و باله جلو فیبر کربن بهره گرفته اند همچنین در بالای چرخ های جلو و عقب هم برآمدگی هایی اضافه شده و خط فیبرکربنی که دور تا دور این مدل کشیده شده شاید به عنوان جایگزین زه های کرومکاری 2002 تلقی شود.

بهره گیری از چراغ های ال ای دی و استفاده از اسپیلر عقب به صورت یکپارچه با بدنه در کنار چراغ های جدید به همراه دیفیوزر فیبرکربن و البته اگزوز چهارتایی و رینگ های 20 اینچی از جمله دیگر تغییرات در این مدل است.

بی ام دبلیو از ارائه اطلاعات درباره مشخصات فنی Hommage 2002 خودداری کرده اما طبیعتا با توجه به نوشته ی TURBO بر روی اسپویلر جلو، می توان انتظار استفاده از موتور توربوشارژ را در این خودرو پیش بینی کرد.

انتهای پیام/

با بی ام دبلیو 2002 بیشتر آشنا شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید

ایتنا - زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.
زردچوبه خام فواید بی‌شماری دارد که اخیراً زیاد درباره آن شنیده‌ایم که آخرین آنها اضافه کردن زردچوبه رنده شده به یک فنجان آب ولرم، ترکیب آن با دانه چیا و نوشیدن آن در صبح است. 

به گزارش ایتنا، زردچوبه خام یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است و شکل خام آن روغن‌های ضروری و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و ایمنی را تقویت می‌کند.

ترکیب دانه چیا و زردچوبه خام در رژیم غذایی روزانه مزایای زیر را دارد:
  فیبر بالا
ترکیب دانه‌های چیا با زردچوبه تازه می‌تواند با ایجاد سیری به کاهش وزن کمک کند و همچنین به تقویت تغذیه سالم کمک می‌کند که به جبران مواد مغذی از دست رفته کمک می‌کند.
   اسیدهای چرب امگا 3
دانه‌های چیا منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و چربی‌های سالم به کاهش التهاب و حمایت از سلامت متابولیک کمک می‌کنند که ممکن است به کاهش وزن کمک کند.
  تنظیم قند خون
نوشیدنی چیا/زردچوبه به طور طبیعی می‌تواند به تنظیم بهتر انسولین کمک کند، زیرا این ترکیب با تثبیت سطح قند خون همراه است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد، از پرخوری جلوگیری کند و به کاهش وزن کمک کند.
   خواص ضدالتهابی
زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل اثرات ضدالتهابی قوی آن شناخته شده است. التهاب مزمن با چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط است، بنابراین کاهش التهاب در بدن ممکن است به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک کند.
  بهبود هضم
هم دانه چیا و هم زردچوبه می‌توانند به سلامت دستگاه گوارش کمک کنند. دانه‌های چیا به دلیل فیبر بالایی که دارند به حرکات منظم روده کمک می‌کنند، در حالی که زردچوبه ممکن است به تحریک تولید صفرا و کمک به هضم کمک کند.
افزایش متابولیسم
برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند، زیرا حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام کورکومین است که با افزایش متابولیسم و ​​چربی‌سوزی مرتبط است.
  سلامت پوست
اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه می‌تواند به کاهش آکنه، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری‌های پوستی کمک کند و در عین حال باعث بهبود زخم و جلوگیری از علائم پیری شود.

دانه چیا منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

    طرز تهیه نوشیدنی
2 قاشق غذاخوری دانه چیا

1 تکه کوچک زردچوبه خام خرد شده

3 فنجان آب

عسل یا آب لیمو

دو قاشق غذاخوری دانه چیا را در یک کاسه با 4 قاشق غذاخوری آب به مدت 10-15 دقیقه خیس کنید. در همین حین، بقیه آب را در ظرف مناسب گرم کنید.

آب ولرم را به یک کاسه شیشه‌ای بزرگ اضافه کنید، زردچوبه و دانه چیا را مخلوط کنید، خوب هم بزنید، سپس عسل یا آب لیمو را اضافه کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۹ مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص
  • مروری بر گل ها و مهارت های برتر رونالدو نازاریو در اینتر / فیلم
  • کنایه آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • مرد نام‌آشنا دوباره سرمربی تراکتور می‌شود
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم