Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@14:57:16 GMT

پیام ظریف به مناسبت سالروز شهادت شهدای مزار شریف

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۴۸۴۶

پیام ظریف به مناسبت سالروز شهادت شهدای مزار شریف

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، متن این پیام به شرح زیر است:
بِسمِ اللّه الرّحمنِ الّرحيـمْ
مِنَ المومنينَ رجالٌ صدقوا ما عاهدوا الله عليهِ فَمِنهم مَن قضي نَحبه وَ مِنهم مَن ينتَظِرُ وَ ما بدّلوا تَبديلاً.

نوزده سال از شهادت مظلومانه جمعی از دیپلمات ها و خبرنگار عزیز و فرهیخته کشورمان در مزار شریف که حین انجام وظیفه و خدمت صادقانه در خارج از کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گذشت، فاجعه ای که دل ملت ایران و همه مسلمانان و حق طلبان جهان را به درد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقض قوانین بین المللی و زیر پای نهادن اصول انسانی و توسل به خشونت و ترور در شکستن حریم مصونیت دیپلمات های کشورمان در مزارشریف، از تاریک ترین و دردناک ترین صفحاتی است که در تاریخ پر فراز و نشیب کشور عزیزمان به ثبت رسیده است.

اکنون با گذشت قریب به دو دهه از آن جنایت هولناک و غم انگیز، خدمتگزاران دستگاه دیپلماسی و جامعه رسانه ای کشور، همچنان این زخم کهنه را بر دل داشته و سوگوار هجران مظلومانه همکاران خود هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سفر کردگان این فاجعه دردناک و تجدید میثاق با همه شهدای اسلام و انقلاب، برای این عزیزان از درگاه حضرت باری تعالی، علو درجات و برای خانواده و بازماندگان آنان توفیق و سربلندی روز افزون مسئلت می نمایم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)