Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - افتتاح صفحه رسمي اپل در اينستاگرام، روباتي که پيام‌هاي تمسخرآميز را درک مي‌کند، و ... از جمله اخباري است که بسته فناوري ميزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان،افتتاح صفحه رسمي اپل در اينستاگرام، روباتي که پيام‌هاي تمسخرآميز را درک مي‌کند، و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباري است که بسته فناوري ميزان امروز به آن پرداخته است.

جزئيات را در ادامه بخوانيد...

نانوذرات طلا به کمک درمان سرطان مي‌آيند


ايسنا:آنها براي اين کار ريزذرات يا نانوذرات طلا را در محفظه‌اي شيميايي قرار دادند و آن را با موفقيت به داخل سلول‌هاي سرطاني مغز گورخرماهي رساندند.
به اين ترتيب شيمي‌درماني فقط سلول‌هاي سرطاني را هدف قرار داد بدون اين که به سلول‌هاي سالم آسيب برساند و ايجاد عوارض جانبي کند.
دکتر "آسير اونچيتي-بروچتا" که اين تحقيق را سرپرستي کرده مي‌گويد: ما خواص تازه‌اي در طلا کشف کرده‌ايم که قبلا کاملا ناشناخته بود و يافته‌هاي ما نشان مي‌دهد که طلا به خوبي و بدون ضرر مي‌تواند دارو را به داخل سلول ببرد.
وي افزود: هنوز براي اينکه بتوان اين کار را براي بيماران انجام داد بايد کارهاي زيادي انجام دهيم اما اين يک قدم رو به جلو است و ما اميدواريم که جراحان بتوانند در آينده چنين چيزي را در بدن کار بگذارند و فقط داروي شيمي‌درماني را داخل سلول سرطاني فعال کنند و از عوارض آن در بافت‌هاي سالم جلوگيري کند.
دکتر "ايان مک‌کارتي"(Ian McCarthy) از انجمن تحقيقات سرطان انگليس مي‌گويد: اين روش‌ها به خصوص در مورد تومورهاي مغز و سرطان‌هايي که دسترسي به بافت ناسالم دشوار است به پيشرفت درمان کمک مي کند. قدم بعدي اين است که آيا استفاده از اين روش‌ها در انسان بي‌ضرر است يا نه، عوارض کوتاه مدت و درازمدت آن چيست و آيا اين روش بهتري براي درمان سرطان‌هاست يا نه.
يکي از مهمترين مشکلات در درمان سرطان اين است که همراه با سلول‌هاي سرطاني سلول‌هاي سالم هم از بين مي‌روند. در شيمي‌درماني، دارو به تمام بدن مي‌رسد در حالي که هدف فقط سلول‌هاي سرطاني است.
در پرتو درماني مي‌توان محل تابش پرتو را محدودتر کرد اما در هر حال پرتو به برخي سلول‌هاي سالم هم آسيب مي‌رسانند.
در جراحي گاهي برداشتن تومور نيازمند قرباني کردن بخشي از بافت سالم اطراف آن است که مثلا در تومورهاي مغزي از بين رفتن اين بافت‌ها مي‌تواند باعث از بين رفتن برخي کارکردهاي فرد شود. علاوه بر اين جراحي ممکن است تعدادي سلول سرطاني را جا بگذارد. به همين دليل در بسياري موارد جراحي با شيمي درماني يا پرتو درماني تکميل مي‌شود.
اين باعث ايجاد عوارض جانبي شديدي براي بيماران مي شود، عوارضي که بخشي از آن محصول از بين رفتن سلول‌هاي سالم است.
بنابراين در سال‌هاي اخير روشي که بتواند فقط سلول‌هاي سرطاني را هدف قرار دهد به يکي از خطوط مقدم تحقيقات سرطان تبديل شده است.
طلا عنصري است که به ندرت با مواد ديگر واکنش شيميايي مي‌دهد. به هم دليل در بدن ايجاد واکنش حساسيتي يا ايمني نمي‌کند، کوچک است و سمي هم نيست.
نانوذرات طلا يکي از بهترين داروبرهايي است که تا به حال شناخته شده است. اين ذرات طلا را مي‌توان به يک رزم‌ناو تشبيه کرد. وقتي يک رزم‌ناو به جنگ مي‌رود، آن را با انواع و اقسام موشک‌هاي هدايت شونده مجهز مي‌کنند. اگر اين رزم‌ناو ذره طلا باشد، يعني اينکه بسيار کوچک (يک صدم اندازه گلبول قرمز) و رادارگريز است و مي‌تواند از موانع طبيعي و فيزيولوژيک بدن يا بافت‌هاي سخت بگذرد.
سلول‌هاي سرطاني، يا همان دشمن، آنتن‌هايي (گيرنده‌هايي) دارند متفاوت با سلول‌هاي طبيعي، که با آنها رد مواد مورد نظر خود را مي‌گيرند. دانشمندان براي مبارزه هوشمند با سلول‌هايي سرطاني از اين آنتن‌ها به عنوان نقاط هدف استفاده مي‌کنند. به اين منظور رزم‌ناو يا همان ريزذرات طلا را با موشک‌هايي که اين آنتن‌ها را رديابي کرده مجهز مي‌کنند. به عبارت ديگر مجموعه‌اي از مولکول‌هاي مختلف روي اين ريزذره‌ها سوار مي‌شود که هر کدام کارکرد خود را دارد.
همچنين اين رزم‌ناو تجهيزاتي دارد که بتواند خود را به سلول سرطاني برساند و همراه با سلاح‌هايش از ديواره سلول بگذرد (اندوسيتوز)، يا روي سلول سرطاني را نشانه بگذارند که ديگر سلول‌ها و مولکول‌هاي بدن بتوانند آن را شناسايي کنند. کوچکي اين ذرات به آن‌ها امکان مي دهد از سوراخ‌هاي کوچک ديواره سلول‌هاي سرطاني بگذرد و وارد آن شود.
گاهي مي‌توان از اين ريزذرات طلا که وارد سلول شده به عنوان ستون پنجم استفاده کرد که موقعيت دشمن (سلول سرطاني) را نشان مي‌دهد و بعد با پرتو ليزر به آن حمله کرد. اين پرتو ليزر باعث گرم شدن و جوش آمدن آب درون سلول مي‌شود و در آن ايجاد حباب مي‌کند. حباب‌ها بزرگ شده و مي‌ترکند و به سلول سرطاني آسيب مي‌زنند. گاهي هم اين ذرات و سلاح‌هاي همراه مانع از تقسيم شدن سلول سرطاني مي‌شوند.


افتتاح صفحه رسمي اپل در اينستاگرام

باشگاه خبرنگاران جوان: اين روزها صفحات اجتماعي سهم بسيار زيادي از فضاي مجازي را به خود اختصاص داده‌اند و از نظر جذب کاربر در نقطه بالايي قرار دارند. از طرفي بعضي از شرکت هاي توليدکننده وسايل مختلف اين شبکه هاي اجتماعي را وسيله اي براي تبليغ محصولات خود قرار داده‌اند و از اين طريق قصد دارند از کاربران بيشمار اين شبکه ها براي افزايش فروش محصولاتشان استفاده کنند.
در اين بين شرکت هاي توليدکننده گوشي‌هاي هوشمند نيز دست به کار شده و هر کدام صفحاتي در شبکه‌هاي اجتماعي مخصوصا اينستاگرام ساخته‌اند. شرکت‌هاي بزرگي مانند سامسونگ ، ال جي و هواوي نيز در اينستاگرام صفحه دارند.
گفتني است؛ اخيرا شرکت اپل نيز در شبکه اجتماعي اينستاگرام صفحه ايجاد کرده است. اپل تا کنون در صفحه اينستاگرام خود هيچ تصويري از محصولاتش قرار نداده و گويا قصد تبليغ محصولاتش را ندارد، اما ظاهرا تصاويري که در اين صفحه قرار مي‌گيرند توسط گوشي هاي هوشمند ساخت شرکت اپل گرفته شده اند. صفحه اپل در ايسنتاگرام با نام «apple» کمتر از 24 ساعت است که راه‌اندازي شده و تا کنون نزديک به 310 هزار دنبال کننده دارد.



برترين و بدترين برند توليد کننده لپ تاپ کدامند؟

زوم تک:در زمان خريد لپ تاپ هميشه به اين فکر مي کنيم که چه برندي را بخريم؟ برند لپ تاپ مي تواند به اندازه ويژگي هاي مهم آن براي کاربران داراي اهميت باشد. طبق آمار و ارقامي که هر ساله منتشر مي شود مي توان به اين موضوع پي برد که کدام برند در ميان کاربران بيشتر اهميت داشته است.
طبق آمار هاي سال 2017 برندهاي لپ تاپ به ترتيب:
1) لنوو 2) ايسوس 3) دل 4)اچ پي 5) اپل 6) ايسر 7)ام اس اي 8) ريزر 9) سامسونگ 10) مايکروسافت توانسته اند مقام کسب کنند.
رتبه بندي لپ تاپ هادر اين رتبه بندي شايد برايتان جالب باشد که چرا اپل که برندي مطرح است جايگاه 5 را بدست آورده در حالي که در سال هاي 2010تا2016 اين برند هميشه حرف اول را در بين کاربران زده است . علت اين افت قيمت محصولات اپل است که ترجيحا مي دانيم قيمتي بالا دارد و برخي از کاربران تهيه چنين بودجه ي برايشان مقدور نيست .
رتبه بندي برندها در سال 2017
1- لنوو (90 از 100)
يکي از بهترين لپ تاپ هاي که توانسته است در امسال از 58 درصد از استفاده کنندگان آن امتياز خوبي کسب کند و همچنين در بين کاربران محبوب باشد ، لنوو بوده است . محصولات اين کمپاني از باتري فوق العاده قوي بهره مند شده اند که مي توانيم بگوييم ويژگي خاص کيبورد در Yoga Book و صفحه نمايش وفوق العاده محصول Yoga910از دلايل محبوبيت آن در محصولات لنوو بوده است.
2- ايسوس (86 از 100)
محصولات ايسوس هم از نظر کيفيت عالي هستند و هم به دليل قيمت مناسبي که دارند در ميان کاربران بسيار محبوب شناخته شده اند. در برخي از محصولات ايسوس طراحي هاي بسيار زيبايي به چشم مي خورد که بي شک نظر بسياري از کاربران را به خود جلب خواهد کرد.
3- دل (83 از 100)
يکي از پرفروش ترين لپ تاپ هاي که در بازار است لپ تاپ Dell XPS 13 و Dell XPS 15 مي باشد . اين کمپاني براي بدست آوردن موفقيت اقدام به ارائه گارانتي بلند مدت براي کاربران نموده است.
4- اچ‌پي (82 از 100)
اين کمپاني هم مانند دل اقدام به ارائه گارانتي هاي بلند مدت نموده است و خط توليد الترابوک ها را به راه انداخته است ؛ همان طور که مشاهده مي کنيد اچ پي توانسته است رتبه 4 را به خود اختصاص دهد و در بين کاربران خود محبوب باشد .
5- اپل (78 از 100)
اپل را معمولا با قيمت گران مي شناسند همين امر سبب شده است که رتبه 5 را در امسال کسب کند. مک‌بوک‌هاي که توسط اين کمپاني توليد مي شوند از نظر قدرت و ظرافت حرف اول را مي زنند.
6- ايسر (78 از 100)
کمپاني ايسر با فروشندگان کامپيوتر هماهنگي زيادي داشته است همچنين لپ تاپ هاي بسيار خوش ساختي را داشته است ؛ محصولات اين کمپاني عموما در رده متوسط قرار دارند . با وجود مي بينيم که اين کمپاني در جايگاه 6 در سال 2017 قرار داشته است.
7- ام اس اي (76 از 100)
جايگاه 7به MSI اختصاص داشته است . متاسفانه اين کمپاني خدمات پس از فروش خوبي را براي محصولات خود در نظر نداشته و همين موضوع سبب شده که در جايگاه7 باشد . البته دقت داشته باشيد که اين کمپاني محصولات زيادي براي بازي کردن دارد.
8- ريزر (73 از 100)
همانند MSI اين کمپاني هم خدمات پس از فروشي را به مشتريان ارائه نکرده است ولي لپ‌تاپ‌هاي مخصوص بازي و الترابوک‌هاي زيادي از اين کمپاني را در بازار مشاهده مي نماييم .
9- سامسونگ (68 از 100)
متاسفانه سامسونگ هم مانند دو برند MSI و ريزر خدمات پس از فروش خوبي ندارد و در جايگاه 9 قرار گرفته است .
10- مايکروسافت (66 از 100)
اين کمپاني در جايگاه 10 قرار گرفته و علت اين موضوع توليد نکردن محصول جديد بوده است. تنها محصول جديد اين کمپاني سرفيس بوک است که داراي کاربردي عادي در بين محصولات آن مي باشد.


روباتي که پيام هاي تمسخرآميز را درک مي کند

مهر:محققان دانشگاه MIT نوعي روبات هوش مصنوعي به DeepMoji ساخته اند. در ساخت اين برنامه هوش مصنوعي از 1.2 ميليارد توييت استفاده شده است. روبات مذکور هر توييت را تحليل و 64 ايموجي محبوب را شناسايي کرد که براي بيان معاني به کار مي روند.
ياد راهوان استاديار دانشگاه MIT در اين باره مي گويد: چون در فضاي آنلاين نمي توانيم منظورمان را در صوت يا زبان بدن نشان دهيم، از ايموجي ها استفاده مي کنيم.
درهمين راستا هوش مصنوعي ياد گرفت رابطه بين نوع خاصي از زبان و ايموجي برقرار کند.
الگوريتم اين هوش مصنوعي مي تواند لحن پيام هاي توييتر را رمزگشايي کند. محققان معتقدند با استفاده از آن مي توان خشونت هاي آنلاين را کنترل کرد.
اين روبات با تعبير هر ايموجي موجود در متن مي تواند معناي احساسي متن را درک و تمسخر را رديابي کند.
از اين روبات علاوه بر شناسايي خشونت آنلاين مي توان براي نظرسنجي درباره برندها يا بهبود تقابل انسان و برنامه هاي هوش مصنوعي استفاده کرد.



منتظر موبايل ضدضربه، آب و گرد و غبار باشيد

سامسونگ نسخه مقاومتري از گلکسي S8، پرچمدار جديد خود رونمايي کرده است. اين دستگاه به نام «گلکسي S8 Active» با مواد اوليه اي توليد شده که در تجهيزات نظامي به کار مي رود و به جاي لبه هاي خميده، نمايشگري مسطح با طراحي سنتي و باتري بزرگتر و قدرتمند تر (4 هزار ميلي آمپر) دارد. در کنار اين موارد يک قاب فلزي و ضربه گير از دستگاه در برابر ضربه، ساييدگي، چرخش و سقوط از ارتفاع 1.5 متري محافظت مي کند.
سامسونگ درباره دستگاه جديد مي گويد: اين موبايل در برابر ضربه، آب، لرزش و گرد وغبار مقاوم است.
گلکسي S8 Active مجهز به دوربين هوشمند، 64 گيگابايت ذخيره قابل افزايش و سريع ترين پردازشگر کوالکام است.
همچنين در بخش امنيتي نيز اسکنر اثر انگشت و قرنيه در آن به کار رفته است.
علاوه بر آن داراي فناوري Knox يک بستر امنيتي موبايل (داراي درجه نظامي) است که براي حفاظت از يکپارچگي دستگاه ساخته شده است.



بازوي روباتيک نرم براي جراحي داخلي ساخته شد

امروزه جراحي هاي کوچک غير تهاجمي قابليت حل بسياري از چالش هاي سلامتي را دارند. در همين راستا گروهي از محققان هاروارد يک بازوي روباتيک ساخته اند که هنگام ورود اندوسکوپ به بخش هاي داخلي باريک و مسطح است اما در صورت نياز به حالت چندبعدي در مي آيد و تمام ابزارهاي مورد نياز جراحان را در خود دارد.
برخلاف ابزارهاي معمول جراحي که جنس سختي دارند، اين روبات داراي طراحي هيبدريدي است که شامل يک اسکلت سخت با پوششي از مواد نرم است. جالب آنکه اين روبات قابليت لمس نيز دارد و مي تواند به جراح نشان دهد بازوي روباتيک دقيقا کجا قرار دارد، چه بخشي از بدن را لمس و چگونه حرکت مي کند.
اين روبات با ترکيب اجزاي نرم و سخت، انعطاف پذيري بيشتري نسبت به ابزارهاي خشک جراحي دارد. يکي از بخش هاي نرم آن شامل يک کاپ مکنده است که مي تواند بافت هاي داخلي را هنگام عمليات بهتر کنترل کند. همچنين دستگاه داراي محرکي است که با آب کار مي کند و در حالت معمول مسطح است اما در صورت نياز چند بعدي مي شود.
به گفته محققان روش توليد روبات مذکور بسيار ساده است بنابراين عرضه تجاري آن بسيار راحت خواهد بود. علاوه بر آن مي توان دستگاه را براي جراحي هاي پيچيده در ريه و مغز کوچکتر طراحي کرد.
در حال حاضر محققان به طور آزمايشي اين روبات را در شکم خوک استفاده کردند. اما اين مراحل اوليه است و قبل از به کارگيري روبات در انسان، بايد آن را در حيوانات زنده آزمايش کرد.




انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه‌هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه‌اي منتشر مي‌شود.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود

عصر ایران - محققان میکروب خاصی را کشف کرده ‌اند که به طور معمول در دهان نیمی از مبتلایان به سرطان روده بزرگ یا کولورکتال یافت می‌ شود. آنها در مطالعه جدید خود که در مجله معتبر نیچر منتشر شده است، اظهار کردند که این کشف ممکن است بتواند به درمان های جدید و غربالگری زودهنگام منتج شود.

دانشمندان در مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل تلاش کردند تا کشف کنند که چگونه میکروب هایی که معمولا در دهان یافت می شوند، به قسمت پایین روده حرکت و در مقابل اسیدهای معده مقاومت می کنند. این میکروارگانیسم ها در نهایت خود را به تومورهای روده بزرگ رسانده و در دل آنها رشد خواهند کرد.

محققان 200 مورد سرطان کولورکتال را بررسی کردند. آنها گزارش دادند که حدود نیمی از موارد ابتلا میکروب مورد نظر را نیز در بدن خود حمل می کنند. آنها همچنین این میکروب را در بسیاری از نمونه های مدفوع گرفته شده از افراد مبتلا به سرطان کشف کردند.

چنین میکروب هایی نه تنها باعث پیشرفت سرطان خواهند شد، بلکه می توانند منجر به نتایج درمانی ضعیف تر هم بشوند.

سرطان کولورکتال و باکتری ها

در ابتدا، محققان تصور داشتند که باکتری غالب در سرطان های روده بزرگ از یک زیرگونه منشا می گیرد. با این حال، پس از انجام مطالعه اشاره کردند که دو نوع باکتری متمایز کشف شده است و در این میان تنها یکی از گروه ها باعث رشد تومورها می شود.

سوزان بولمن، محقق میکروبیوم سرطان در مرکز سرطان فرد هاچینسون و از نویسندگان این مقاله، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما به طور مستمر مشاهده کرده ‌ایم که بیماران مبتلا به تومورهای کولورکتال دارای Fusobacterium nucleatum در مقایسه با بیماران بدون میکروب، بقای ضعیف و شانس تشخیص زودهنگام پایین تری دارند.

در حال حاضر، ما دریافته ایم که یک زیرگروه خاص از این میکروب ها مسئول رشد تومور است. این موضوع نشان می‌ دهد که درمان‌ ها و غربالگری‌ هایی که این زیرگروه را در میکروبیوتا هدف قرار می‌ دهند، به افراد در معرض خطر بالاتر ابتلا به سرطان کولورکتال تهاجمی‌ کمک می‌ کنند.

درمان های جدید احتمالی برای سرطان روده بزرگ

دانشمندان افزوده اند که این تحقیق فرصت های قابل توجهی را برای توسعه گزینه های درمانی جدید ارائه می دهد. این گزینه ها می توانند از نسخه های اصلاح شده باکتری مد نظر استفاده و آن را مستقیما به تومور منتقل کنند.

دکتر آنتون بیلچیک، انکولوژیست جراحی در انستیتو سرطان مرکز درمانی سنت جان در کالیفرنیا، گفت: این یک پژوهش حیاتی است. ما دو تا سه تریلیون میکروبیوم در بدن خود داریم و به تازگی شروع به یادگیری این مسئله کرده ایم که چگونه اینها می توانند به درمان بیماری ها کمک کنند و در مقایل حتی چگونه می توانند مضر باشند و خود منجر به بیماری شوند.

در این مورد، میکروبیوم به سمت روده بزرگ حرکت می کند و منجر به ایجاد یا تشدید سرطان روده بزرگ می شود. البته اینها یافته های اولیه هستند. مطالعات بیشتری به دنبال کشف روش های احتمالی برای استفاده از میکروب ها در راستای تشخیص و یا درمان هستند. وی افزود: در حال حاضر اپیدمی جوانان مبتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد. یک توضیح احتمالی، اختلال در میکروبیوم روده بزرگ ما است. این موضوع می تواند ناشی از استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باشد. آیا این افراد بیشتر در معرض خطر بیماری های روده بزرگ قرار دارند‌؟

سرطان کولورکتال چیست؟

سرطان کولورکتال که گاهی به آن سرطان کولون نیز گفته می شود، زمانی رخ می دهد که سلول ها در روده بزرگ یا راست روده به صورت خارج از کنترل رشد کنند. هرچند اینها دو نوع سرطان جداگانه هستند، اما اغلب آنها را در یک گروه قرار می دهند، زیرا ویژگی های مشترک زیادی با یکدیگر دارند.

این سرطان ها تقریبا همیشه به صورت پولیپ، رشد قارچ مانند زائده هایی داخل روده بزرگ شروع می شوند. به گزارش انجمن سرطان آمریکا، اکثر پولیپ ها خوش خیم هستند.

بیشتر سرطان های روده بزرگ، آدنوکارسینوم ها هستند که از غدد مخاطی داخل اندام ها آغاز می شوند. سرطان می تواند به سایر قسمت های بدن مانند ریه، سینه، پروستات، یا پانکراس نیز گسترش یابد. بسیاری از مردم تا زمانی که سرطان روده بزرگ آنها پیشرفت نکرده نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند. به همین دلیل است که غربالگری زودهنگام مانند کولونوسکوپی بسیار مهم است.

با استناد به اطلاعات انجمن سرطان آمریکا، علائم سرطان کولورکتال عبارت اند از:

- تغییر در عادات روده مانند اسهال، یبوست یا باریک شدن مدفوع که بیش از چند روز طول بکشد

- احساس نیاز به اجابت مزاج که با اجابت مزاج برطرف نمی شود

- خونریزی مقعدی با خون قرمز روشن

- وجود خون در مدفوع که ممکن است آن را به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه نشان دهد

- گرفتگی یا درد شکم

- ضعف و خستگی

- کاهش وزن بدون علت

درمان سرطان روده بزرگ

با استناد به گزارش انجمن سرطان آمریکا، درمان سرطان کولورکتال لوکال، سیستمیک یا ترکیبی از هر دو است.

درمان های لوکال اغلب در مراحل اولیه سرطان استفاده می شوند. آنها شامل جراحی برای برداشتن تومور و پرتودرمانی هستند.

درمان های سیستمیک داروهایی هستند که به سلول های سرطانی در سراسر بدن می رسند. آنها شامل شیمی درمانی، درمان هدفمند و ایمونوتراپی هستند.

علاوه بر این، درمان های مکمل و جایگزین مانند ویتامین ها، گیاهان دارویی یا طب سوزنی نیز وجود دارد. این ها را می توان در کنار روش های درمانی اصلی برای تسکین درد یا استرس استفاده کرد.

صحبت با پزشک قبل از استفاده از این درمان ها برای اطمینان از ایمن بودن آنها و عدم تداخل با درمان تجویزی بیمار ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تفاوت سندرم روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ

دیگر خبرها

  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا