Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران ادعای یکی از اعضا مبنی بر اجماع برای انتخاب یکی از نامزدهای شهرداری به‌عنوان شهردار آینده پایتخت پیش از برگزاری جلسه بررسی برنامه‌ها را تکذیب کردند.
به گزارش رویداد۲۴قرار است فردا منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران در جلسه‌ای برنامه‎های ارائه‌شده از سوی 5 نامزد نهایی شهرداری تهران را با حضور خود نامزدها و تشریح برنامه‌هایشان بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه با انصراف محمدعلی افشانی در اعتراض به دومرحله‌ای شدن انتخاب شهردار، تعداد نامزدهای نهایی به 4 نفر تقلیل پیدا کرد و برنامه‌های ارائه‌شده از سوی محمدعلی نجفی، حسین مرعشی، الهه کولایی و محسن مهرعلیزاده به ملاک انتخاب شهردار آینده تبدیل خواهد شد.
بااین‌حال پیش از برگزاری این جلسه و پیش از آنکه نامزدهای باقی‌مانده در حضور منتخبان به دفاع از برنامه‌های ارائه‌شده خود بپردازند، شهربانو امانی در گفت‌وگوی مدعی اجماع منتخبان روی انتخاب محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار آینده تهران شد.
پرسشی که با اعلام این خبر از سوی امانی مطرح شد، این بود که آیا واقعاً انتخاب شهردار طبق آنچه پیش‌تر گفته شد، بر اساس ارائه برنامه خواهد بود و اگر قرار بود پیش از بررسی نهایی برنامه‎های نامزدها شهردار تهران انتخاب شود، چه نیازی به اخذ برنامه‎ از سایر نامزدها بود؟
بر این اساس درصورتی‌که این ادعای امانی صحت داشته باشد و اعضا پیش از برگزاری جلسه بررسی برنامه‌ها به انتخاب خود رسیده باشند معنا و مفهومی جز «فرد محوری» به‌جای «برنامه محوری» ندارد و به‌این‌ترتیب عملاً جلسه فردا بی‌شباهت به یک خیمه‌شب‌بازی نیست. هرچند این ادعای امانی را اکثر منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران تائید نمی‌کنند.
خدا کرمی: اجماعی در شورا برای شهردار تهران صورت نگرفته است
در همین رابطه ناهید خداکرمی، منتخب شورای شهر تهران، به شهردار آنلاین گفت: در بین اعضای شورا هیچ اجماعی برای شهرداری آقای نجفی صورت نگرفته و انتخاب شهردار آینده منوط به ارائه برنامه‌های نامزدها است.
او همچنین انصراف افشانی به نفع شخصی خاص در انتخابات شهرداری پایتخت را تکذیب کرد.
نژادبهرام: شایعه اجماع بر روی نجفی را تکذیب می‌کنم
زهرا نژاد بهرام، از منتخبان شورای شهر پنجم هم در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران رابطه با این مسئله که تا چه میزان انتخاب شهردار بر اساس برنامه‎های ارائه‌شده از سوی نامزدها است و آیا شایعه انتخاب شهردار پیش از موعد بسته شدن لیست درست است گفت: شایعه اجماع بر روی محمدعلی نجفی پیش از جلسه فردا را تکذیب می‌کنم.
وی افزود: یکی از مؤلفه‌های ما برای انتخاب شهردار، توانایی نامزدها برای ارائه برنامه کارآمد برای اداره امور دستگاه شهرداری است. در جلسه شورا در مورد نامزدها و انتخاب آن‌ها تصمیم می‌گیریم بنابراین تصمیم پیش از موعد نداریم
فخاری: هیچ اجماعی بر روی هیچ گزینه‌ای صورت نگرفته است
الهام فخاری منتخب شورای شهر پنجم تهران هم در گفتگو با ایران تایمز در خصوص خبری که به نقل از امانی منتشرشده مبنی بر انتخاب دکتر نجفی بر اساس اجماع اعضای شورا گفت: این خبر به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد و در انعکاس این خبر اشتباه صورت گرفته است و اساساً خانم امانی چنین روحیاتی ندارند که تصمیمی که گرفته نشده را به‌عنوان نتیجه اعلام کنند.
فخاری ادامه داد: انتخاب شهردار پایتخت پس از ارائه برنامه‌های کاندیداهای شهرداری تهران صورت می‌گیرد. پس از ارائه دقیق نقطه نظرات و توضیح ابهامات توسط نامزدها شهردار در روز پنجشنبه این هفته توسط اعضای شورا انتخاب خواهد شد.
فراهانی: هیچ اجماعی صورت نگرفته است
مجید فراهانی منتخب شورای شهر پنجم تهران هم در گفتگو با ایران تایمز دراین‌باره گفت: با توجه به شناختی که از تجربه و جامعیت خانم امانی دارم بعید می‌دانم ایشان چنین سخنی گفته باشد.
فراهانی در ادامه گفت: شهردار پایتخت پس از ارائه برنامه‌های کاندیداهای شهرداری تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته توسط اعضای شورا انتخاب خواهد شد.
اعطا: اجماع خاصی اتفاق نیفتاده است
علی اعطا دیگر عضو منتخب شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار پس از ارائه برنامه‌ها صورت خواهد گرفت به تدبیر24 گفت: این طبیعی است که نظر برخی از اعضا بر فرد خاصی باشد و حتی صحبت‌هایی هم دراین‌باره صورت گرفته باشد ولی اینکه اجماعی برای فردی خاص اتفاق افتاده و مشخصاً یک تعداد رأی برای فردی تعیین‌شده باشد، خیر چنین چیزی نیست و بر همین اساس طی مدت فردا و پس‌فردا بعد از ارائه برنامه توسط کاندیدا، رأی‌گیری انجام خواهد شد.
این عضو شورای شهر در پاسخ به این سؤال که انتخاب شهردار برنامه محور خواهد بود یا شخص محور، توضیح داد: نکته‌ای که می‌بایست بدان توجه کرد آن است که شهرداری تهران دارای برنامه‌ای مصوب پنج‌ساله است و برنامه‌های پیشنهادی کاندیدا طبیعتاً نمی‌تواند خارج از این چارچوب‌ها باشد و درنتیجه ممکن است برنامه‌ها تفاوت بنیادی با یکدیگر نداشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ازآنجایی‌که اولویت‌های کاندیدا در برنامه‌ها مختلف است و شاهد تفاوت در این سطح در برنامه‌ها خواهیم بود، تشریح کرد: اینکه اگر برنامه ملاک عمل باشد خیلی از کارشناسان هستند که ممکن است سابقه مدیریتی چندانی نداشته ولی توانایی تنظیم و ارائه بهترین برنامه داشته باشند فلذا این موضوع صرفاً به‌تنهایی یک ملاک برای تصمیم‌گیری نخواهد بود و توانایی‌های فرد، تجارب و حوزه‌های کاری گذشته ایشان نیز قطعاً موردتوجه قرار خواهد گرفت.
رسولی، مطرح کرد: رد ادعای اجماع روی «نجفی» پیش از جلسه فردا
حسن رسولی عضو شورای پنجم شهر تهران با رد ادعای اجماع منتخبان شورای شهر روی معرفی محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار آینده تهران پیش از برگزاری جلسه بررسی برنامه نامزدها به رویداد۲۴گفت: معیار اصلی و کلیدی برای انتخاب شهردار، برنامه‎های نامزدهای شهرداری است.
او درباره اظهارنظر اخیر شهربانو امانی، مبنی بر اجماع منتخبان شورای شهر روی معرفی نجفی به‌عنوان شهردار تهران و تناقض این گفته با شعار برنامه محوری اظهار کرد: من با شناختی که از تجربه و سابقه خانم امانی دارم، بعید می‎دانم که چنین اظهارنظری کرده باشند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد