Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس سازمان انرژي اتمي در دوره مديران جامعه بازرسي و نظارت دولت در سازمان انرژي اتمي گفت: رمز ارتباط دستگاه هاي اجرايي و نظارتي «پاسخگويي و شفافيت» است.

به گزارش خبرگزاري آريا ، دوره آموزشي 2 روزه مديران جامعه بازرسي و نظارت دولت به ميزباني بازرسي ويژه سازمان انرژي اتمي و با حضور جمعي از معاونين و مديران اين سازمان با سخنراني دکتر علي اکبر صالحي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي، دکتر عادل آذر، رئيس ديوان محاسبات و دکتر آوايي رييس بازرسي ويژه رياست جمهوري روز سه شنبه 17 مرداد در سالن خوارزمي آغاز به کار کرد و تا پايان روز چهارشنبه 18 مرداد به کار خود ادامه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر صالحي با اشاره به اهميت و ويژگي هاي يک بازرسي مطلوب گفت: بازرس بايد قابل اعتماد باشد. واژه «بازرسي» در اذهان عمومي چه بخواهيم و چه نخواهيم از نوع سلبي است. اما ما نبايد مانند مانع به بازرس بنگريم. زيرا او اصطلاحاً براي مچ گيري نيامده؛ آمده است دستگيري کرده و انحراف را تصحيح و اصلاح کند.
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي افزود: ما نيز بايد ميان مجري و بازرسان اعتماد ايجاد کنيم. ايجاد پل اعتماد ميان اين دو مي تواند بسيار مفيد و راهگشا باشد .چنانچه فردي خلافي مرتکب شد ما نمي خواهيم هتک حرمت کرده و بي آبرويش کنيم،؛ چه بسا خلاف سهوي بوده است. همه نيز ملزم نيستند اين موضوع را متوجه شوند. براين اساس بازرس بايد واقعاً رازدار بوده و مجري نيز تابع قوانين و مقررات کشور در جهت اصلاح اين موضوع کار کند.
صالحي تأکيد کرد: درجايي از کتاب الهي آمده است:اي مسلمانان در اقامه عدل پايدار باشيد و براي خدا گواهي دهيد حتي اگر به زيان خود، نزديکان و والدينتان باشد. اگر ما نيز به اين گفته عمل کنيم اعتماد متقابل برقرار مي شود.
وي در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به هدفي که براي سازمان تعيين شده به 2 مورد توسعه نيروگاه ها براي توليد برق و استفاده از سرريز صنعت هسته اي در حوزه هاي سلامت، کشاورزي، صنعت و پزشکي پرداخت و افزود: بنده اينجا هستم که اين اهداف را محقق کنم. جامعه نيز حق دارد از من بپرسد در زمينه توسعه نيروگاه ها چه گام هايي برداشته ايد يا در صنعت، کشاورزي و پزشکي چه فعاليت هايي انجام داده ايد؛ ما بايد پاسخگوي اين سوؤالات باشيم، اگر چنانچه پاسخ اين باشد که مي خواستم کاري کنم اما اين قدر قيد و بند بود که نتوانستم؛ اين از ديدگاه جامعه امري مسموع نيست.
رييس سازمان انرژي اتمي تاکيد کرد: يکي از همين قيد و بندها قوانين هستند. قوانين پيچيده و در هم تنيده اي که يکي از آنها راه را باز کرده و ديگري بسته است. يک مجري هم مي تواند راه گشا و هم مانع باشد.
وي ادامه داد: در اين زمينه بايد يک مقدار آسيب شناسي انجام گيرد؛ کسي خداي ناکرده نمي خواهد خلاف کند، مسؤولين نوعاً مي خواهند درست عمل کنند. کسي نمي تواند خلاف کند زيرا خلاف، خلافِ فطرت انساني است. قبل از اينکه ديگري در اين ارتباط متوجه شود خود فرد متوجه خواهد شد.
صالحي تأکيد کرد: ما مي خواهيم مأموريتي که محول شده است را درست انجام دهيم و خطاب به حاضران گفت: شما به عنوان واحدهاي نظارتي بايد کمک کنيد، ما که از همه چيز اطلاع نداريم و در جايگاهي هم نيستيم که به کل قوانين کشور اشراف داشته باشيم، گاهي با وجود 10 مشاور هم اشراف لازم پيدا نمي کنيم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای