Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارداد 660 میلیون دلاری شرکت خودروسازی رنو با ایران پاداش این شرکت به خاطر ماندن در این کشور با وجود تحریم های بین المللی است.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیماشبکه پنجم تلویزیون فرانسه قرارداد 660 میلیون دلاری شرکت خودروسازی رنو با ایران را پاداش این شرکت به خاطر ماندن در این کشور با وجود تحریم های بین المللی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه اعلام کرد شرکت خودروسازی رنو موقعیت خود در ایران را تقویت می کند و در همین راستا قرارداد بزرگی به ارزش 660 میلیون یورو با ایران امضاء کرد. امضای این قرارداد بزرگ، پاداش رنو برای ماندن در ایران با وجود تحریم های بین المللی بود.

این قرارداد از آنجا بسیار مهم است که ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، بازار خیلی خوبی برای خودرو است.تیه ری بلوره، مدیر بخش رقابت شرکت رنو در این باره می گوید برای ما در صنایع خودروسازی ایران این قرارداد منحصر به فردی است.چه از نظر سرمایه گذاری، چه از نظر انتقال فناوری و چه از نظر تولید خودروهای روز این قرارداد منحصر به فرد است.شرکت رنو از قبل در تهران حضور داشته است و در کارخانه ای نزدیک تهران، هر سال 200 هزار دستگاه خودرو تولید می کند. با امضای این قرار داد جدید، رنو امیدوار است که میزان تولید خود را در این کشور به 300 هزار دستگاه برساند.رنو در چارچوب این سرمایه گذاری مشترک، شرکت مشترک تولید خودرویی در ایران راه اندازی می کند که 60 درصد سهامش را خودش در اختیار دارد. 40 درصد بقیه سهام این شرکت را دولت و بخش خصوصی هر کدام به میزان برابر 20 درصد در اختیار خواهند داشت.رنو تنها شرکت خودرو سازی فرانسوی نیست که در ایران فعالیت می کند. شرکت خودروسازی پژو پ اس آ نیز تلاش می کند تا سه سال آینده ، 40 درصد بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم به اظهارات اخیر مالک شریعتی، نماینده مجلس که در دفاع از علیرضا زاکانی در ماجرای قرارداد او با چینی ها، به جهرمی حمله کرده بود واکنش نشان داد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که آذری جهرمی ابتدا در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «اگر گفتید محصول نهایی شرکت ساختمان سازی چیست؟ آفرین، اتوبوس برقی!»

در واکنش به این پست، مالک شریعتی به آذری جهرمی حمله ور شد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شرایط تحریم نفت، شرکت تراستی با تایید کمیته ضدتحریم دبیرخانه شعام، تامین کننده منابع ارزی در قرارداد واردات کالا‌های اساسی، دارو و سایر نیاز‌ها از جمله واگن اتوبوس و ... می‌شود. مصوبه کمیته مذکور "سرّی"، افشایش خیانت و مطالبه شفاف شدنش حماقت است. موضع این طناز امنیتی کدام است؟

آذری جهرمی هم در واکنش به این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بابک زنجانی هم یک تراستی بود… کینه‌ی امثال آقای شریعتی از امنیتی‌ها قابل درک است، اما یک جمله در بسته عرض میکنم و میگذرم تا نگران آبرویشان نباشند، امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند که برای توجیه عملکرد اربابشان در شهرداری، دست به افشای وجود مصوبه‌ای سرّی در شورای عالی امنیت ملی بزنند.

دیگر خبرها

  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • استارت سرد خودروسازی
  • رسمی؛ قرارداد آلبرتو جیلاردینو با جنوا تا سال 2026 تمدید شد
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • پاداش یک فصل تاریخی؛ ژیرونا برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد!
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند