Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران با تاکيد براينکه تراکم فروشي که در دهه 70اتفاق افتاد ديگر در شهر وجود ندارد، گفت: در حوزه سرمايه گذاري شهرداري تهران 10 هزار و 500 ميليارد تومان دارايي هايي دارد که بر اساس مصوبه فعلي آماده فروش و سرمايه در اختيار است. از اين رو شهرداري تهران نه تنها بدهي ندارد بلکه شاخص هاي مجموعه گردش مالي و طلب و بدهي اش هم مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبيعتا بخشي از اين ها تعهدات دولت است که بايد به آن عمل کنند و خود آنها هم اين بحث را مي دانند.

به گزارش خبرگزاري آريا محمد باقر قاليباف، با حضور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دو سيما ضمن ارايه گزارش 12 ساله حوزه مديريت شهري به سوالات روز شهروندان پاسخ داد.
وي با اشاره توسعه خطوط مترو در شهر تهران، تاکيد کرد: در طرح جامع حمل و نقل ريلي تهران هشت خط مترو و دو خط به عنوان خطوط اکسپرس از شهرهاي دور پيش بيني شده بود. يکي از خطوط تندرو از شرق تهران و شهرک هاي اطراف دماوند به تهران پيش بيني شده و ديگري در شهرک هاي بعد از کرج قرار داشت که هر دو خارج از محدوده شهر تهران است.
خطوط مترو پايتخت تا افق 1404 ساخته شده است
شهردار پايتخت ادامه داد: در خود شهر تهران هشت خط مترو پيش بيني شده بود که تا افق 1404 بايد اين خطوط تکميل مي شد. البته خاطرم است در سال 84 که من توفيق خدمت پيدا کردم تنها دو خط مترو به صورت ناقص اجرا شده بود. خط يک در شمال تهران از ايستگاه حقاني در اراضي عباس آباد شروع مي شد و تا شهرري مي رفت، ديگري خط دو مترو بود که از ميدان صادقيه به سمت دردشت در شرق تهران امتداد پيدا مي کرد. البته خط تهران – کرج هم وجود داشت که در مجموع ما حدود 74 کيلومتر مترو بيشتر نداشتيم.
شهردار تهران ابراز داشت: طبيعتا بايد خطوط يک و دو مترو را تکميل مي کرديم و خطوط سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت را نيز اجرا مي کرديم.
وي با اشاره به پايان ساخت مترو در شهر تهران ابراز داشت: امروز کار همه خطوط مترو انجام شد و 75 کيلومتر مترو را به 320 کيلومتر خط مترو رسانده ايم. در واقع از جهت زماني در حدود بيش از بيست سال گذشته 75 کيلومتر مترو ساخته شد و در دهه گذشته مترو به 320 کيلومتر رسيده شد. البته در اين خطوط حدود 285 کيلومتر مسيري است که مردم از آن استفاده مي کنند اما بايد در نظر داشت که هر خطي مترو ريل هايي هم براي نگهداري و تعميرات دارد.
امکان ندارد کاري در مترو انجام شود و ايمني مردم در آن لحاظ نشود
قاليباف در پاسخ به سوالي درباره نامه منتشر شده درباره خط هشت مترو تهران يادآور شد: اين نامه مربوط به دادستاني نبود؛ بلکه حوزه قضايي يکي از بخش هاي شهر آفتاب نامه اي نوشته بود و گفته بود بر اساس گزارش رسيده امنيت اينجا مشکل دارد؛ اين نامه نه از سوي دادگستري تهران و نه دادستان تهران نبوده است.
شهردار تهران افزود: البته منظور از امنيت اين نبود که مترو دچار مشکل است بلکه بحث اين بود که چون ريل مترو در حاشيه اتوبان ساخته شده، ممکن است خودروهايي که حرکت مي کنند از جاده منحرف شوند و با قطار برخورد کنند.
وي با بيان اينکه فاصله استاندارد خط8 تا اتوبان تهران-قم رعايت شده است، تصريح کرد: اين خط مترو خارج از محدوده شهر تهران قرار دارد و مسئوليت آن نيز بر عهده شهرداري تهران نبود، در دولت نهم و دهم وزارت مسکن و شهرسازي و وزارت راه و ترابري وقت بخش هايي از اين خط را گرفته بودند. در آن زمان هم ساخت همين خط تصويب و ابلاغ شده بود. بنابر اين بخشي را خودشان شروع به کار کردند اما توان اين کار در آنها وجود نداشت، نهايتا درخواست کردند شهرداري تهران اين کار را انجام دهد.
به گفته قاليباف ادامه خط هشت مترو از فرودگاه حضرت امام (ره) تا شهرک پرند بايد از سوي دولت مورد کمک و حمايت قرار گيرد تا اين کار انجام شود.
وي تاکيد کرد: امکان ندارد کاري در مترو ساخته شود و ايمني مردم در استفاده از مترو به خطر بيفتد، اين غير قابل قبول و غير قابل انجام است. طبيعتا همه استانداردهاي روز بر اساس ضوابط و مقررات حوزه بهره برداري مترو رعايت مي شود. چرا که مهم ترين موضوع ما ايمني و رفاهي است که به شهروندان داده مي شود.
همه ايستگاه هاي مترو با بهترين تجهيزات فني و رفاهي ساخته و بهره برداري مي شود

شهردار تهران در پاسخ به سوال ديگري درباره تجهيز ايستگاه هاي مترو نيز گفت: در گذشته ايستگاه هاي مترو آماده بودند اما حتي زماني که پله برقي در آن ها نصب نشده بود مورد بهره برداري قرار مي گرفت. در آن زمان ما ترجيح داشتيم که پله برقي هاي توليد داخلي را داشته باشيم اما در نهايت پله برقي هاي توليد داخلي از جهت تعداد و ظرفيت پاسخگو نبود چرا که پله هاي برقي مترو از نوع پله برقي هاي صنعتي هستند و شرايط خاصي دارند.
قاليباف افزود: آن زمان ما ايستگاه ها را باز نمي کرديم تا پله برقي در آن ها نصب شود اما مردم مي گفتند ما 20 – 30 پله را خودمان مي رويم اما اين امکان وجود داشته باشد که از مترو استفاده کنيم، اما مجددا به اين جمع بندي رسيديم که هيچ ايستگاهي بدون هيچ کسري در حوزه خدماتي بهره برداري نشود. امروز به نقطه اي رسيده ايم که همه ايستگاه هاي ما با بهترين تجهيزات فني و رفاهي ساخته و بهره برداري مي شود.
وي با اشاره به بهره برداري از ايستگاه مترو فرودگاه امام خميني (ره)، يادآور شد: اين ايستگاه يکي از زيباترين و بزرگ ترين ايستگاه هاي ما از جهت ايمني، معماري، ساخت و تکميل به شمار مي رود. حتي ديروز در مراسم بهره برداري از خط هشت، خانه مادر و کودک را هم در ايستگاه فرودگاه امام خميني (ره) افتتاح کرديم و کليه تسهيلات لازم آنجا فراهم شده است. بخشي از اين صحبت هايي صورت مي گيرد را بايد بد اخلاقي هاي حاشيه اي بناميم.
تهران 6هزار اتوبوس کم دارد/82درصد هزينه خريد اتوبوس با دولت است
شهردار تهران در پاسخ به سوال ديگري درباره وضعيت ناوگان اتوبوسراني پايتخت نيز گفت: هم اکنون شهر تهران حدود شش هزار دستگاه اتوبوس دارد و حدود چهار هزار اتوبوس کم دارد. البته از همين شش هزار اتوبوس نيز 50 درصد عمر مفيد خودشان را از دست داده اند، به روايتي شهر تهران شش هزار اتوبوس کم دارد.
قاليباف يادآور شد: بر اساس قانون خريد اتوبوس بر عهده دولت است که 82 درصد هزينه اتوبوس ها را دولت و 18 درصد آن را شهرداري ها تامين مي کنند.
وي ادامه داد: موضوع حمل و نقل در شهرداري تهران اولويت اول ما بوده است، از جهتي که هم تاثير در نگاه اقتصادي و مصرف سوخت دارد و منجر به کاهش آلودگي هوا و کاهش هزينه هاي اقتصادي مي شود. از ديگر سو باعث صرفه جويي در وقت خواهد شد از اين رو حمل و نقل عمومي مهم ترين موضوع ما به شمار مي رود.
اگر دولت 1500 واگن را بدهد روزانه 10 ميليون مسافر با مترو جا به جا مي شود
شهردار تهران ادامه داد: در سال 84 کل سهم مترو در حوزه حمل و نقل چهار درصد از سفرها بوده است اما امروز 19 درصد سفرها با مترو انجام مي شود. اين در شرايطي است که اگر امروز 1500 واگن از سوي دولت تحويل مترو مي شد، ظرفيت را از 19 درصد به بيش از 35 درصد مي رسانديم؛ يعني روزانه 10 ميليون مسافر را جا به جا مي کرديم و بيش از برنامه عمل مي کرديم.
قاليباف با اشاره به سرفاصله خطوط مترو، گفت: بعضي از خطوط مترو 10 دقيقه و برخي ديگر هر 5 دقيقه يک قطار مي آيد اما از جهت فني اين امکان فراهم است که هر دو و نيم دقيقه يک قطار به ايستگاه بيايد که اين شرايط ظرفيت ما را به بيش از دو برابر افزايش خواهد داد.
افزايش بالغ بر 1000تايي تعداد واگن ها طي دهه اخير در ناوگان مترو
به گفته شهردار تهران در سال 84 کمتر از 300 واگن مترو در شهر تهران وجود داشت اما امروز واگن هاي مترو از مرز 1300 واگن گذشته اند.
وي خاطرنشان ساخت: 50 درصد هزينه مترو بر عهده دولت است که در هزينه هاي زيرساختي بايد تامين مي شد ما امروز سهم دولت خيلي کمتر از اين ارقام است؛ اگر ساخت هر کيلومتر مترو با واگن ها 230 ميليارد تومان هزينه دارد، در خطوط سال هاي اخير کل بودجه اي که از سوي دولت در ختيار مترو قرار گرفته است کمتر از 100 ميليارد تومان بوده است، يعني بودجه هاي دولتي کمتر از 350 متر ساخت مترو است اما در همين شرايط خطوط شش، هفت و هشت مترو ساخته شد و خط سه نيز با ايستگاه هاي متعدد در اختيار مردم قرار دارد.
امروز در همه بخش ها با يک تهران جديد روبرو هستيم
قاليباف با تاکيد بر اينکه امروز در تهران با يک تهران جديدي روبرو هستيم، تاکيد کرد: در خطوط بي آر تي نيز مطالعه شد و ضمن استفاده از تجربه دنيا، مطالعات مقايسه اي با بقيه شهرها صورت گرفت. من با دو – سه نفر از شهرداراني که در اين بخش شهرت جهاني داشتند ملاقات کردم و تجربه هاي آنها را پيدا کرديم. در نهايت امروز در سطح تهران تصور کنيد اگر بي آر تي نداشته باشيم چه اتفاقي مي افتد؟ امروز بيش از 10 خط بي آر تي داريم و شاهد هستيد که خطوط بي آرتي چه اثري داشته است. علاوه بر اين اتوبوس هاي کولر دار و اتوبوس هاي دو کابين وارد شده و اين تغييرات در حوزه حمل و نقل ايجاد شده است.
شهردار تهران افزود: در حوزه تاکسي نيز دولت همراهي خوبي داشته است به نحوي که همه تاکسي ها نوسازي شدند و تعداد بسيار محدودي باقي مانده است. علاوه بر اين ديگر از ميني بوس هاي فرسوده قديمي در سطح شهر خبري نيست. از اين رو شاهد هستيم در همه بخش ها با تهران جديدي روبرو هستيم.
وي يادآور شد: 10 سال قبل اگر وارد مترو مي شديد شاهد بوديد که يک خط مترو و يک خط ناقص وجود داشت اما امروز هشت خط مترو در اختيار مردم است و تعدد و جا به جايي ايستگاه ها نيز وجود دارد. حتي ايستگاه هايي را داريم که سه خط مترو در آن تقاطع پيدا مي کنند و مي تواند حمل و نقل را راحت و روان کند.
مردم بهترين قاضي براي تحولات شهر هستند
قاليباف در پاسخ به سوالي درباره تعابير مختلف منتقدان و حاميان از عملکرد وي در طول 12 سال گذشته، عنوان داشت: نمي خواهم به موضوع «شهر سوخته» يا «آواربرداري» که برخي سياست زده ها اشاره مي کنند کاري داشته باشم. شهرداري و کار شهر مشخص است، شما يک شهروند هستيد و از صبح تا شب مي بينيد از اين رو مي توانيد قضاوت کنيد. همه مي دانند اين حرف غير قابل قبولي است.
برنامه شهرداري در 12ساله گذشته براساس خردجمعي بسته شده است
شهردار تهران تاکيد کرد: اين شهر در آغاز کار خودش را با برنامه شروع کرد، همين الان هم دوستان عزيزي که به درستي براي چهار سال آينده برنامه تنظيم مي کنند، مي بينيد اين برنامه ها دقيقا در همان راستاي برنامه هايي بوده است که تا الان در 12 سال گذشته پيش رفته است. دليل اصلي اين است که اين برنامه را با خرد جمعي بستيم و از مردم و نخبگان استفاده کرديم.

در تهران جديد دغدغه ما نيازهاي مردم و مشارکت آنان در امور شهر بوده است
وي گفت: در تهران جديد يکي از اصول اصلي ما مردم بودند، من به عنوان شهردار خودم دغدغه اي ندارم بلکه دغدغه من بايد دغدغه مردم باشد. همه تلاش ما اين بود که توجه داشته باشيم مردم چه نيازهايي دارند، به اضافه اينکه بستر حضور مردم و مشارکت آن ها را فراهم کنيم.
بدون درنظرگرفتن گرايش هاي سياسي و سلايق قومي، مذهبي و ديني به مردم خدمت کرديم
شهردار تهران يادآور شد: در اين دوره موضوعات مهمي مثل محله محوري، شکل دادن به شوراياري ها و هيات امنا در محلات، توسعه و تجهيز سراي محلات و ... انجام شده است. چون ما بر حضور مردم و خدمت به مردم معتقديم. البته اين خدمت هم بايد به دور از گرايش هاي سياسي و سلايق قومي، مذهبي و ديني باشد. صرفا همين که شهروندان در اين شهر هستند، شهرداري بدون هيچ تبعيضي بايد به همه اينها خدمت دهد.
اجازه نداديم فاصله شمال و جنوب افزايش يابد
وي تاکيد کرد: البته معتقديم حتما مناطق و محله هاي محروم و جنوب شهر براي ما موضوعيت دارد. همچنين آن 96 درصدي که عمده مردم هستند براي ما موضوعيت دارد. يکي از بحث هايي که به طور جدي داشتيم همين بود که اجازه ندهيم فاصله شمال و جنوب افزايش پيدا کند.
شهردار تهران ادامه داد: تا قبل از سال 84 شهر ما دو قطبي بود و روز به روز اين دو قطبي گسترده تر مي شد. البته تنها دو قطبي جنوب و شمال نبود بلکه دو قطبي شرق و غرب را داشتيم اما امروز همه مردم عزيز ما در شهر اين اتفاق نظر را دارند که نه تنها اين فاصله بيشتر نشد بلکه اين فاصله کاهش پيدا کرد.
قاليباف با بيان اينکه هم از بعد نرم افزاري و هم از بعد سخت افزاري فاصله شمال و جنوب کاهش پيدا کرده است، گفت: ما خط سه مترو را از جنوب شهر شروع کرديم، با توجه به اينکه در شمال شهر بسترها براي ما بيشتر فراهم بود اما با اين وجود اين خط را از اسماعيل آباد و ابتداي جاده ساوه شروع کرديم و در ادامه تا قلعه مرغي و خيابان ولي عصر (عج) و شمال شرق تهران امتداد پيدا کرد.
وجود63محله محروم در تهران
وي گفت: در زمينه بزرگراه ها ما سعي کرديم اين نگاه رسيدگي به مناطق محروم را مورد توجه قرار دهيم. البته در خود مناطق يک و دو نيز محلاتي داريم که کاملا محروم هستند. به طور کلي ما 63 محله داريم که ممکن است در شمال شهر هم وجود داشته باشند اما محروم هستند و به طور ويژه به آنها رسيدگي مي کنيم.
اولويت دادن به محرومان، توجه به معلولان و مشارکت معني دار مردم اساس کار
شهردار تهران با بيان اينکه سياست اولويت دادن به محرومان و مستضعفان، توجه به معلولان و مشارکت معني دار مردم اساس کار است، گفت: تلفن 137 روزانه بيش از 4 هزار تماس دارد و مردم بيش از 1500 خدمت مستقيم مي گيرند، اين فرهنگ نه در تهران بلکه کم کم به بقيه کلانشهرها هم سرايت پيدا کرد. در کنار اين موارد 1888 به عنوان جايي که مردم مرتب بر ما نظارت کنند فعاليت مي کند.
شهرداري حدود 15هزار و 500ميلياردتومان بدهي دارد و 19هزار ميليارد تومان طلب از دولت
قاليباف در پاسخ به سوال ديگري درباره بدهي هاي شهرداري تهران، تاکيد کرد: امروز اين بحث در شوراي شهر مطرح بود و معاون مالي و اقتصادي شهرداري نيز توضيحات دقيق را ارايه دادند. 15 هزار و 500 ميليارد تومان مجموعه ديون شهرداري تهران است که اين از دارايي، ماليات، بيمه، پيمانکاران بانک ها و سود کارمزد بانک ها را شامل مي شود اما همين شهرداري 19 هزار ميليارد تومان هم از دولت بر اساس حسابرسي ها طلبکار است.
فروش املاک در شهرداري براساس مصوبه شوراست
وي افزود: مي گويند شهرداري املاک زيادي را فروخته است، کل املاکي که در طول دوره 12 سال در شهرداري تهران فروخته شده، بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران بوده است، ما ملکي را بدون تصويب شوراي شهر به فروش نمي رسانيم بلکه اين ها همه در بودجه ساليانه و تفريغ بودجه وجود دارد. از جهت رقمي نيز کمتر از 11 هزار ميليارد تومان کل املاکي است که فروختيم اما در طول همين 12 سال 22 هزار ميليارد هم املاک به شهرداري تهران اضافه کرديم و خريديم بنابر اين در مجموع دارايي هاي شهرداري تهران در حوزه املاک بيشتر شده است.
شهرداري تهران نه تنها بدهي ندارد بلکه شاخص هاي مجموعه گردش مالي و طلب و بدهي اش مثبت است
شهردار تهران گفت: در حوزه سرمايه گذاري شهرداري تهران 10 هزار و 500 ميليارد تومان دارايي هايي دارد که بر اساس مصوبه فعلي آماده فروش و سرمايه در اختيار است. از اين رو شهرداري تهران نه تنها بدهي ندارد بلکه شاخص هاي مجموعه گردش مالي و طلب و بدهي، مثبت است. طبيعتا بخشي از اين ها تعهدات دولت است که بايد به آن عمل کنند و خود آنها هم اين بحث را مي دانند.
بدهي 800 هزار ميليارد توماني دولت
قاليباف گفت: البته مي دانيد دولت محترم هم مشکلات خودش را دارد همچنانکه امشب هم رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت دولت 800 هزار ميليارد تومان بدهي دارد. ولي اين بدهي به شهرداري وجود دارد. در اينجا گاهي دوستان کم لطفي مي کنند چرا که مجلس تصويب مي کرد و رديف مي گذاشت که تحت عنوان پرداخت ديون به نهادهاي عمومي در يک سال بايد دو هزار ميليارد تومان به ما مي داند اما از اين رديف چيزي پرداخت نمي شد و اين ديون جمع شده است.
در يک دهه گذشته تهران داراي طرح جامع و تفصيلي شد
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره فروش تراکم در شهر تهران، گفت: از دهه 50 اين شهر طرح جامع نداشته است اما در يک دهه گذشته شهر داراي طرح جامع و تفصيلي شد و اين طرح جامع و تفصيلي همه مراحل قانوني خودش را طي کرد. در سال 86 طرح جامع تهران در شوراي عالي شهرسازي و طي دو نوبت در دولت مطرح و تصويب شد. بر اساس آن طرح تفصيلي نيز تصويب شد. اين اولين بار است که شهر داراي طرح جامع و تفصيلي شد که در حوزه سرانه ها مشخص و مدون است.
قاليباف تاکيد کرد: امروز درحوزه هوشمند سازي شهر تهران بيش از 130 – 140 خدمت داده مي شود که اين خودش انضباط کاري و شفافيت مالي و ساخت و ساز را بالا مي برد. قطعا پروانه ها درست صادر مي شود اما ممکن است در حوزه ساخت کساني تخلفاتي انجام دهند. در اينجا بايد سازمان نظام مهندسي و خود شهرداري تهران نظارت داشته باشد.
امروز تهران جديد بر مدار يک برنامه مشخص و مدون کارش را پيش مي برد
شهردار تهران در ادامه عنوان داشت: امروز تهران جديد بر مدار يک برنامه مشخص و مدون کارش را پيش مي برد چرا که معتقدم اين ريل قابل تغيير نيست، چون با خرد جمعي برايش تصميم گرفته شده است.
تراکم فروشي که در دهه 70 داشتيم وجود ندارد
وي افزود: اگر منظور تراکم فروشي است، من تراکم فروشي را قطعا رد مي کنم چرا که حرکتي که در دهه 70 در شهر تهران اتفاق مي افتاد و مي گفتند هر چه پول مي دهي، آش مي خوري ديگر وجود ندارد.
قاليباف ادامه داد: في نفسه تراکم يعني کسي که در يک عرصه زميني که دارد، چقدر مي تواند متراژ ساخت داشته باشد؟ اين بر اساس طرح تفصيلي محاسبه مي شود. تراکم پايه يعني تراکمي که با حداقل قيمت هر شهروندي مي تواند بر اساس حقوق شهروندي دريافت کند. قبلا در شهر تهران اين ميزان 120 درصد بوده است اما تراکم پايه را در طرح جامع و تفصيلي براي جنوب شهر 180 درصد کرديم و شمال شهر 120 درصد باقي ماند. دومين تراکم نيز تراکم مجاز است و به تراکمي مي گويند که بر اساس قانون و طرح تفصيلي داده مي شود. تراکم مجاز هم در بعضي پهنه ها ممکن است 240 درصد باشد اما در همه پهنه ها روي سايت شهرداري تهران مشخص است و مردم مي توانند ببينند. خارج از تراکم مجاز و پايه يک متر تراکم ديگر فروخته نمي شود.
آلودگي هوا و ترافيک که متولي اش دولت بود 2کار برزمين مانده تهران است
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره چالش هاي پيش روي شهر تهران، ابراز داشت: يکي از آرزوهاي من در اين 12 سال اين بود که بحث آلودگي هوا و ترافيک را حل کنيم. بيش از سه چهار بار در گفت و گوي ويژه خبري آمدم و اعلام کردم آلودگي هوا و ترافيک قابل حل است، اما مسئوليت اين کار با دولت است نه شهرداري تهران. چندين بار اين موضوع مطرح شد اما دولت موضع گرفت. بنده گفتم يا دولت مسئوليت اين کار را بر عهده بگيرد يا آماده هستيم مسئوليت را به ما واگذار کنند تا در يک برنامه مشخص شش ساله، آلودگي هوا و ترافيک را در تهران حل کنيم.
شهردار تهران افزود: اول بحث دولت اين بود که اينها طرح ندارند اما طرح را ارائه داديم و در جلسه هيات دولت مطرح شد، همه قبول کردند طرح شهرداري امکان پذير است اما متاسفانه آنها گفتند خودمان اجرا مي کنيم و به شهرداري نمي دهيم. امروز اگر از من سوال کنيد کدام کار بر زمين مانده است، مي گويم همين آلودگي هوا و ترافيک دو چالش باقي مانده اصلي است. البته ما بخشي که مربوط به شهرداري بود را تا سال 1400 حل کرديم همچنانکه امروز بزرگراه ها و شبکه ريلي ما تکميل شده و حوزه حمل و نقل عمومي را توسعه داديم.
وي تاکيد کرد: در سال 84 حدود يک ميليون و 700 هزار خودرو در شهر تهران داشتيم اما امروز خودروهاي ما بالاي چهار ميليون دستگاه هستند. اگر اين زير ساخت ها را نساخته بوديم با مشکلات جدي تري روبرو بوديم.
شهردار تهران عنوان داشت: تعداد بزرگراه هايي که ساختيم به اندازه همه بزرگراه هايي است که ساخته شده است، تعداد تقاطع ها قبلا 154 بوده است که امروز به 340 تقاطع رسيده است از اين رو امروز شما از شرق به غرب مي توانيد بدون چراغ قرمز عبور مي کنيد.
وي افزود: از عزيزان شوراي پنجم و شهردار جديدي که از جهت رويکرد سياسي هم جهت هستند عاجزانه مي خواهم مهم ترين موضوع را در کارشان آلودگي هوا و ترافيک بدانند تا اين مشکل را حل کنند.

احداث130سوله بحران طي دهه اخير
قاليباف در پاسخ به سوال ديگري درباره مديريت بحران در شهر تهران، گفت: کشور ما يک کشور حادثه خيز است و جزو 10 کشور حادثه خيز جهان محسوب مي شويم. شهر تهران نيز جزو شهرهايي است که دو خطر سيل و زلزله آن را تهديد مي کند، طبيعتا مديريت بحران کشور بايد براي اين موضوع برنامه ريزي کند. البته مسئوليت مديريت بحران شهر تهران بر عهده شهرداري تهران است اما ما هم بخشي از سازماني هستيم که دولت بايد به صورت مشخص اين حمايت را انجام دهد.
شهردار تهران يادآور شد: شهرداري بيشترين سرمايه گذاري را بدون کمترين حمايتي از سوي دولت در مديريت بحران انجام داده است. امروز در مطالعات زلزله، هوشمند سازي قبل از بحران و مطلع کردن مردم، شناسايي گسل هاي شهر تهران و نحوه ساخت و ساز در حاشيه گسل ها، ارتباطات در زمان بحران و آموزش هاي مردمي کارهاي گسترده اي ورت گرفته است. حتي بيش از 130 سوله را در مناطق تهران ساختيم اين در حالي است که قبلا يک سوله بحران هم نبوده است از اين رو در حد توان خود آمادگي داريم.
وي گفت: وقتي از زلزله صحبت مي کنيم، اگر زلزله گسترده و قوي باشد حتما امکانات و تجهيزات ما جوابگو نيست. اما در اين زمينه ما تا کنون پل هاي متعدد را ترميم و تقويت کرديم، ساخت بزرگراه ها در زمان زلزله خودش را نشان مي دهد و مي تواند بزرگ ترين سرويس و دسترسي ها را بدهد. حتي بعضي از ساختمان هاي مهم حياتي را توانستيم تقويت کنيم اما متاسفانه در مجموعه در حوزه مديريت بحران توجه کافي در کشور به اين موضوع نشده است.
قاليباف درباره مهم ترين چالش پيش روي شهردار جديد تهران نيز از چالش آلودگي هوا و ترافيک ياد کرد و گفت: اميدوارم دوستان دولت را متقاعد کنند که يا خودشان اين موضوع را پيگيري کنند يا از سوي مديريت شهري جديد اين کار انجام شود.
لزوم اجراي مديريت يکپارچه شهري
شهردار تهران از ضعيف بودن قانون شهرداري ها به عنوان يک زخم کهنه ياد کرد و گفت: در بقيه دنيا همه اختيارات شهر در دست شهرداري ها است اما اين چالش بزرگي جلوي راه مديريت شهري جديد وجود دارد. ما يک قانون طراحي کرديم و اين قانون به وزارت کشور و دولت رفت تا مورد بررسي قرار گيرد اما نتيجه نگرفتيم
با همه توانم خدمت کردم؛ کاستي ها را ببخشيد و حلالم کنيد
وي در پايان خطاب به مردم پايتخت و ايران و گفت: مردم عزيز اين شهر و نمايندگان آنها به حقير اعتماد کردند و 12 سال اداره شهر را به من واگذار کردند، من همينجا از همه قصورها و کوتاهي که در انجام وظيفه داشتم از همه شهروندان و ملت عزيز عذرخواهي مي کنم. من معقدم بيش از شما مردم عزيز از چالش ها و کمبود هاي شهر مطلع هستم اما خداوند خودش مي داند در اين مدت 12 سال وقت لازم و کافي و تلاش لازم و کافي براي حل اين چالش ها صرف کرديم و هر چه در توان داشتيم را انجام داديم.
قاليباف ابراز داشت: نادر روزهايي پيدا شد که قبل از اذان صبح تا پاسي از شب بيرون از خانه نباشم و به مردم خدمت نکنم، در اين مسير سعي کردم خدمت به مردم را يکنواخت انجام دهم. در تهران جديد هم تلاش من اين بود که رضايت شما را جلب کنم چون معتقدم رضايت شما نمونه و نمادي از رضايت خداوند است. اين در شرايطي است که هم در تحريم خارجي بوديم و هم در اين 12 سال تحريم داخلي از سوي دولت ها داشتيم اما هرگز از کمبود ها با شما سخن نگفتيم.
براي من فقط نظر مردم مهم است نه گرايش هاي سياسي
شهردار تهران خاطر نشان ساخت: اين براي من مهم نيست که سلايق مختلف و گرايش هاي سياسي چه مي گويند بلکه براي من مهم اين است که شما مردم چه فکر مي کنيد و بتوانيم رضايت شما مردم را کسب کنيم
وي درباره سمت آينده خود نيز گفت: من هيچ وقت فکر نکردم کجا مي روم بلکه هميشه فکرم اين بوده است هر کجا هستم خوب کار کنم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ: از هواداران لیورپول عذرخواهی می‌کنم

سرمربی لیورپول پس از شکست تیمش مقابل اورتون در دربی مرسی‌ساید از هواداران‌شان بابت این باخت بدموقع عذرخواهی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یورگن کلوپ در پی شکست 2 بر صفر شب گذشته (چهارشنبه) شاگردانش مقابل اورتون در دیداری معوقه از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر فوتبال انگلیس گفت: اگر بخواهم جمع‌بندی کنم، عملکردمان به اندازه کافی خوب نبود. ما آنطور که اورتون می‌خواست بازی کردیم و آنها از روی دو ضربه شروع مجدد به گل رسیدند. پس از آن بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتیم و موقعیت‌های خیلی خوبی هم روی دروازه اورتون خلق کردیم.

وی افزود: هر موقعیتی هم که ما از دست می‌دادیم، به اورتون شتاب بیشتری می‌داد. بدیهی است که این الهام‌بخش‌ترین بازی تمام دوران ما نیست. من واقعاً برای هواداران‌مان متأسفم. ما قبلاً هرگز در اینجا نباخته بودیم و این بازی واقعاً متفاوتی بود. واقعاً از این بابت عذرخواهی می‌کنم. اکنون باید ریکاوری کنیم چون بازی با وستهام در انتظار ما است. می‌توانم تصور کنم که از نظر روحی و جسمی آن بازی یک چالش برای ما خواهد بود.

مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ

لیورپول با قبول این شکست 74 امتیازی باقی ماند و همچنان در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس و پشت‌سر آرسنال 77 امتیازی جای دارد، این در حالی است که منچسترسیتی با دو بازی کمتر و 73 امتیاز در رده سوم ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • کلوپ: از هواداران لیورپول عذرخواهی می‌کنم
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم