Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با ارجاع مجدد «طرح تخفیف و تعدیل مجازات محکومین مواد مخدر» به کمیسیون قضایی و حقوقی و به منظور بررسی بیشتر این طرح موافقت کردند.

به گزارش فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز پارلمان جزئیات طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر را مورد بحث و بررسی قرار‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاریجانی‌اشکال این طرح را به تبصره یک بند «ت» ماده 45 آن وارد دانست و در این رابطه گفت: علاوه بر‌اشکال به تبصره یک برخی موارد چندین بار تکرار شده است لذا بهتر است کمیسیون حقوقی قضائی با کمک از معاونت حقوقی این طرح را بررسی دقیق‌تر کرده و پس از آن مجددا به صحن بیاورد.
در جریان بررسی این طرح در صحن علنی نماینده دولت با کلیات آن موافقت و با جزئیات آن مخالفت کرده و آن را نیازمند بررسی بیشتر از سوی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر دانست.
همچنین سخنگوی کمیسیون قضائی در دفاع از این طرح گفت: به دلیل افزایش آسیب‌های اجتماعی جدی برای خانواده‌های محکومین به اعدام در جامعه، ماده 45 قانون مبارزه با مواد مخدر از سوی کمیسیون قضائی مورد اصلاح قرار گرفته است این در حالی است که با وجود اعدام‌های متعدد اما تاکنون از میزان گرایش به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر کاسته نشده است.
سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی همچنین تاکید کرد: تاکنون حتی یک قاضی با این طرح مخالفت نکرده بلکه قضاتی که بیش از 18 سال سابقه قضاوت داشته و بیشترین حکم اعدام را صادر کرده است و همچنین کارشناسان علمی و عملی به ما به خاطر تدوین این طرح احسنت گفتند.
مجلسی‌ها در ادامه با پیشنهاد علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارجاع مجدد ماده واحده این طرح به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به منظور بررسی بیشتر موافقت کردند.
در بخشی از این ماده پیشنهادی الحاقی آمده بود: مرتکبان جرائمی که در این قانون دارای مجازات اعدام یا حبس ابد هستند در صورت احراز یکی از شرایط ... در حکم مفسد فی‌الارض می‌باشند و به مجازات اعدام و ضبط اموال ناشی از مواد مخدر یا روان‌گردان محکوم و در غیر این صورت حسب مورد «مشمولین به اعدام» به حبس درجه یک تا 30 سال و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر حداقل آن و «مشمولین به حبس ابد» به حبس و جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.
نمایندگان همچنین در مصوبه‌ای قانون خدمت وظیفه عمومی را اصلاح و مقرر کردند که مشمولان خدمت وظیفه عمومی دارای مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل نمی‌توانند به خارج از کشور بروند.
تقاضای استرداد طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد نیز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.
اقدام نمایندگان
 تنها یک سهل‌انگاری بود!
رئیس‌مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و همچنین غیر علنی دیروز در اظهار نظری قابل تامل اقدام برخی نمایندگان در صف بستن برای عکس گرفتن با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به یک سهل‌انگاری فرو کاست و گفت : تصویربرداری چند نفر از نمایندگان با یکی از میهمانان گرچه نوعی سهل‌انگاری بود اما تبدیل آن به یک موضوع اساسی و ندیدن اثرات مهم اجلاس در امنیت ملی کشور درست اندیشی و نگاه ملی در آن نهفته نیست.
به گزارش فارس علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس اظهار داشت : باوجود دسایس آمریکا و برخی کشورها حضور چشمگیر مقامات کشورهای مختلف در مراسم سوگند رئیس‌جمهور نشان داد طرح منزوی سازی ایران چقدر پوچ است و دولت‌ها بی‌اعتنا به این دسایس به ایران علاقه‌مندند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: این حضور نشانگر ارزشمندی مردم سالاری دینی در کشور ما است که در این منطقه که متاسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی‌بهره‌اند ایران پس از انقلاب اسلامی توانست نظامی مردم سالار را تاسیس کند و این حضور احترام به رای ملت و انتخابات و ارزش نظام جمهوری اسلامی بود.
لاریجانی ادامه داد: در هنگامه لفاظی‌های آمریکا و اقدامات ایذایی آنها در محدود‌سازی تجارت با ایران این حضور نمایانگر علاقه کشورها به داشتن رابطه تجاری با ایران و همکاری با ایران بود و نشان داد تحریم‌های آمریکا تا چه اندازه بی‌مقدار است.
وی افزود: همچنین تصویربرداری چند نفر از نمایندگان با یکی از میهمانان گرچه نوعی سهل‌انگاری بود اما تبدیل آن به یک موضوع اساسی و ندیدن اثرات مهم اجلاس در امنیت ملی کشور درست اندیشی و نگاه ملی در آن نهفته نیست.
لاریجانی با‌اشاره به موضوع تشکیل کابینه آینده خاطرنشان کرد: گاهی در برخی رسانه‌ها درباره برخی تعاملات بین مجلس و دولت درخصوص انتخاب وزرا سخن گفته شده است که متاسفانه این امر هم ذهنیات و حدسیات است و غیرواقعی. انتخاب وزرا وظیفه رئیس‌جمهور و حق وی است و جز خود رئیس‌جمهور فرد دیگری نقشی در این باره نداشته است و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های مخصوصا آنچه مربوط به مجلس و رئیس‌ مجلس است واقعیت ندارد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فراکسیو‌ن‌های مجلس با رئیس‌جمهور جلسه داشتند وتا آنجا که من اطلاع دارم فراکسیون‌ها بیشتر معیارهای خود را درمورد انتخاب افراد صالح بیان کردند و راجع به افراد نظری ندادند. حداقل درمورد رئیس‌مجلس قطعا اینگونه است. لذا خواهش می‌کنم به اصل موضوع توجه شود و به حواشی که واقعیت ندارد تمرکز نداشته باشید.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز در گفت‌و‌گو با فارس با‌اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، گفت: در این جلسه رئیس‌مجلس بر اهمیت حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، تاکید کرد.
وی افزود: لاریجانی گفت وجود برخی حواشی نباید اصل حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم سوگند رئیس‌جمهور را تحت‌الشعاع قرار دهد و نباید این حرکت بزرگ با این کارها به حاشیه برود.
حاجی دلیگانی در پایان گفت: لاریجانی با انتقاد از پرداختن و برجسته ساختن مراسم تحلیف عنوان کرد که چرا از لیست امید تحت عنوان لیست انگلیسی یاد شد و از این نحوه پرداختن به مطالب گله‌مند بود.
ارسال گزارش کمیسیون اقتصادی
درباره مؤسسه «کاسپین» به قوه قضائیه
گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رسیدگی به نقص و عدم اجرای کامل قوانین ناظر بر فعالیت مؤسسه اعتباری کاسپین با تصویب نمایندگان به قوه قضائیه ارسال شد.
در جلسه علنی دیروز گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به نقص و عدم اجرای کامل قوانین ناظر بر فعالیت مؤسسه اعتباری کاسپین به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
این گزارش که با 183 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع به تصویب نمایندگان رسید مستقیماً جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می‌شود.
تذکر به وزرای کشور، اطلاعات
 و خارجه
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی دیروز مجلس از سوی هیئت‌رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.
نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزرای کشور، اطلاعات و خارجه خواستار برخورد مناسب برای جلوگیری از راهپیمایی‌های ضد ایرانی در کابل شدند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز به رئیس‌جمهور ضرورت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگانی که با سابقه کمتر از 20 سال بازنشست شدند را متذکر شد.
حسن کامران نماینده مردم اصفهان به وزیر اقتصاد در مورد عدم رعایت قوانین ایثارگران در بانک‌ها تذکر داد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟

 حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و بار دیگر این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

گفتنی است با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد