Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرکز ملي سلامت آمريکا اخيرا اعلام کرده است که از سال 1999، نرخ خودکشي در همه گروه‌هاي سني به استثناي بزرگسالان داراي رشد بوده است.

سرويس جهان مشرق- خودکشي در آمريکا در حال رشد و گسترش است. اين نتيجه تحقيقات يک موسسه معتبر است که اخيرا خبر از رشد اين عارضه بزرگ در ميان نوجوانان و جوانان مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين علل اصلي خودکشي ميانسالان، مشکلات اجتماعي و اقتصادي شناخته شده است.
پايگاه شناخته‌شده پژوهش و نظرسنجي «ريِل کليِر پاليتيکس» در جديدترين گزارش خود آورد: نرخ خودکشي آمريکايي‌ها به بالاترين حد 30 سال گذشته رسيده و لزوما و صرفا منحصر به قشر سفيدپوست طبقه متوسط نيست. خودکشي دختران 10 تا 14 ساله آمريکايي طي 18 سال اخير افزايش چشمگيري داشته است. همچنين، آمار تکان‌دهنده خودکشي دختران حول و حوش 17 ساله در اثر شليک به سمت خود به موضوع بسياري از بحث‌هاي روز بدل شده است.

اين پايگاه پژوهشي در جديدترين گزارش خود آورد: حداکثر سن خودکشي در آمريکا 30 سالگي است و لزوما و صرفا منحصر به قشر سفيدپوست طبقه متوسط نيست. خودکشي دختران 10 تا 14 ساله طي 18 سال اخير افزايش چشمگيري داشته است. همچنين، آمار تکان‌دهنده خودکشي دختران حول و حوش 17 ساله در اثر شليک به سمت خود به موضوع بسياري از بحث‌هاي روز بدل شده است.
مرکز ملي سلامت آمريکا اخيرا اعلام کرده است که از سال 1999، نرخ خودکشي در همه گروه‌هاي سني به استثناي بزرگسالان داراي رشد بوده است. نرخ خودکشي زنان 46 تا 64 سال پيوسته بر روي 63 درصد و براي مردان همين دامنه سني هم بر روي 43 درصد بوده است. آن کيس» و «آنگوس ديتون» دو محقق و جامعه‌شناس دانشگاه پرينستون، اصلي‌ترين علت خودکشي ميانسالان را افسردگي دانسته‌اند. به اعتقاد اين دو، تعداد ميانسالاني که خودکشي کرده‌اند، از حيث آمار با کساني که در اثر مستي و يا مصرف مواد مخدر مرده‌اند برابري مي‌کند. اما اين افراد پيش از مرگ خود بارها در گفتگو با اطرافيانشان و يا در وصيت‌نامه‌هايشان به تنزل وضعيت شغلي و معيشت و تضعيف روابط عاطفي و احساسي‌شان با اطرافيانشان اشاره کرده بودند.

قطعا يکي از مهم‌ترين علل خودکشي در بزرگسالان آمريکايي، وضعيت اقتصادي است. در سال 2014، اعلام شد که از هر 100 هزار نفر، 13 نفر خودکشي کرده‌اند و اين بالاترين ميزان خودکشي از سال 1986 تا آن تاريخ بود. تنها در طي دوره «رکود بزرگ» در سال 1929 بود که بيشترين آمار يعني 22 خودکشي از هر 100 هزار نفر ثبت شد. اما نرخ کنوني نيز نشان از وضعيت وخيم روحي در آمريکايي‌ها دارد.
حتي با اينکه دولت اوباما سعي کرد که با برنامه مراقبت سلامت «اوباماکر» تا حدي بتواند نرخ خودکشي را کنترل کند، اما سال 2014 را مي‌توان يکي از سال‌هاي پرماجرا براي خودکشي در آمريکا دانست.
امروزه، بسياري از روابط محدود شده به گشت و گذار در شبکه‌هاي اجتماعي و انسان‌ها دوستيابي خود را در اين فضا تعبير مي‌کنند. همراهي ضعيف فيزيکي انسان‌ها با يکديگر، حضور آنها در فضاي مجازي را توجيه کرده است و از خلال آن مي‌توان تنهايي کشنده را در شبکه‌هاي اجتماعي همچون فيسبوک، اسنپ‌چت، و امثال آنها احساس و مشاهده کرد.

«برايان پريماک» استاد دانشگاه «پيتزبورگ» در تحقيقات مفصلي که در مورد شبکه‌هاي اجتماعي صورت داده است، اکيدا معتقد است که آمريکايي‌ها و بلکه بسياري از مردم در سرتاسر جهان، نه در زندگي واقعي حضور درستي به نفع عواطف هم دارند و نه در شبکه‌هاي اجتماعي، اجتماعي رفتار مي‌کنند. طي مطالعه‌اي که وي در آمريکا به عمل‌ آورده ثابت شده که افرادي که حتي افرادي که نسبت به ديگران وقت بيشتري به فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي اختصاص مي‌دهند، ميل به انزوا بيشتري دارند.
يکي از عارضه‌هاي نگران‌کننده امروز آمريکا، اين است که نوجوانان در برخي از موارد يکديگر را به خودکشي تهييج و تحريک مي‌کنند؛ که از آن دست‌، مي‌توان به قضيه جنجالي خودکشي «کنراد روي» 18 ساله به تحريک و تشويق «ميشل کارتر» 17 ساله از طريق تماس و پيامک اشاره کرد.

ميشل کارتر و کنراد روي
منبع:
https://www.realclearpolitics.com/articles/2017/07/18/the_suicide_epidemic_social_economic_or_both_134488.html

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رییس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در آیین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می گیرد نهادهای رقیب قوی تر عمل می کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می کنیم که این چالش ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

کد خبر 6094262

دیگر خبرها

  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود