Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>آذربایجان شرقی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بی‌شک اگر بتوانیم موانع پیش روی رسانه‌ها را از میان برداریم روند توسعه استان‌مان با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور در همایش روز خبرنگار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: از حمایت این اداره کل از رسانه‌هایی که در راستای رسالت‌های وجودی خود فعالیت می‌کنند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمی‌توان گفت که هیچ اقدامی برای ارتقا سطح رفاه خبرنگاران انجام نمی‌گیرد اما هنوز تا نکته ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات رسانه‌ها اگر به صورت منسجمی بیان شود، می‌توانیم هرماه جلساتی با حضور مدیران استانی برای موضوعاتی تخصصی برگزار کنیم و به حل مسائل و مشکلات خبرنگاران بپردازیم.
وی در ادامه اعلام کرد: حمایت مدیریت کلان استان یعنی استانداران و معاونان و... از جامعه خبری استان در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد و افتتاح موزه مطبوعات در روز خبرنگار امسال از جمله اقدامات شایسته بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حساسیت مخاطبان امروز افزود: اقناع افکار عمومی در راه صحیح وظیفه خبرنگاران است اما باید توجه داشته باشید که مردم به شدت مطالب شما را قضاوت و مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی در ادامه اعلام کرد: انتقاد سازنده قطعا با تخریب و سیاه‌نمایی تقاوت دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان ناظر جریان خبری استان با تخریب رسانه‌ها برخورد و از رسانه‌ای که رسالت حقیقی خود را انجام می‌دهد حمایت خواهد کرد.
امروزه رسانه ها اهرم های نظارتی و کنترلی جوامع هستند

در ادامه این همایش همچنین، معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند در قرآن سوگند یاد می کند بر قلم و آنچه می نویسد، گفت: گرامی می داریم مقام روزنامه نگاران و شهید صارمی را که با خون خود این راه را در اذهان مسئولان و مردم ثبت کرد.
وی افزود: این راه سخت و پر فراز و نشیب است و باید تحمل و توجه شود با آگاهی بخشی در فضای اطلاعاتی امروز، انفجار اطلاعات باعث شده هر خبری در حوزه رسانه پخش و اثرگذار باشد، بهترین محفل است آنچه حقیقت است در جامعه نشر دهیم.
پورمهدی با بیان اینکه در دنیا استفاده از فضای رسانه مهمترین عامل برای پیشرفت، رشد و تعالی است، گفت: باید مطالعه و بررسی شود که چرا در برخی جوامع فساد اداری و مالی کم است چایی است که رسانه بتواند با سند و ادله حرف بزند.
وی با تاکید بر اینکه جایی که رسانه از بیان حقایق محدود شود فساد رشد خواهد کرد، گفت: در جهان امروز به جای رسیدگی و نگاه حراستی و نظارتی فضای رسانه ای باز است، در این جوامع اهرم های نظارتی و کنترلی رسانه ها هستند.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: خوشبختانه در این دولت فضا به طور نسبی شفاف و راحت است و دولتمردان در معرض قضاوت و افکار عمومی قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه وارستگی و استقلال می تواند قدرت نقد به خبرنگار بدهد، خاطرنشان کرد: رسانه و خبرنگاری می تواند به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه نقش ناظر و کنترل کننده را ایفا کند که استقلال و وارستگی داشته باشد، خبرنگار اگر وارسته باشد می تواند مسئول را نقد کند، اما اگر وابسته پست، پول یا مسایل دیگر باشد قدرت نقد نخواهد داشت.
پور مهدی ادامه داد: خبرنگار باید روحیه تعامل و همکاری داشته باشد، خود را در همه حال محق و عاام تصور نکند و باور داشته باشد که با هم می توانیم در توسعه جامعه قدم برداریم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: در کنار دیدن نقاط سیاه بخشهای مثبت را هم دیده و باعث دلسردی در جامعه نشویم.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه نقاط سیاه بیشتر از توانایی ها و نقاط مثبت بزرگنمایی می شود، به جای تقویت توانایی ها زمان مطرح شدن هر فردی بلافاصله به ضعفها و ناتوانایها اشاره شده، و غافل بودیم که رشد تواناییها باعث رشد و توسعه استانمان خواهد شد.

46

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در اولین جلسه سال جاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹۷ مصوبه از ۲۱۸ مصوبات کارگروه ابلاغ شده، اجرا شده است.

وی با تشریح اینکه اغلب مصوبات برای رفع چالش‌های ضروری بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری استان بوده است، افزود: ۴۴ جلسه کارگروه اصلی در سال گذشته برگزار شده که برای تشکیل این جلسات اصلی؛ کمیته‌های کارشناسی به تفکیک موضوعات مطروحه به صورت مستمر در اداره کل صمت با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برقرار شده است.

پورحیدری ۱۰ مورد از مصوبات را در دست اقدام و در حال پیگیری روند مراحل توصیف کرد و عنوان کرد: ۱۱ مورد از مصوبات قانونی کارگروه، توسط بانک‌ها و نهادهای مرتبط با مصوبات اجرا نشده است که برای آخرین بار الزامات قانونی به آنها ابلاغ شده است و در صورت عدم اجرا ناچارا به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج ارزیابی کشور عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره نمود و گفت: بر اساس ارزیابی فعالیت و عملکرد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید کشور، کارگروه گیلان موفق به کسب رتبه دوم شده است.

پورحیدری عمده مشکلات رفع و رجوع شده در قالب این کارگروه را تشریح کرد و گفت: مسائل مرتبط به حوزه برق، گاز، شهرک‌های صنعتی، زیست محیطی، تأمین سوخت، تأمین آب، امور مالیاتی و چالش‌های تأمین اجتماعی، استمهال بدهی‌های حوزه تولید و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در این کارگروه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کد خبر 6100774

دیگر خبرها

  • سند آمایش لرستان در چارچوب برنامه توسعه تا مردادماه آماده شود
  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود