Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح دیروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، در این جلسه حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده در ادامه دفاعیات خود در مورد تفاهم امضا شده با بانک ملت برای فروش بانک FIIB گفت: من هیچ سهمی نداشتم نه صاحب امتیاز و نه سهامدار بودم، تفاهم‌نامه یک‌طرفه بود اما اینکه چرا من آن را امضا کردم باید بگویم که یک‌اشتباه بی‌ربط بود و قرار بود تفاهم‌نامه اصلاح شود که فرصت نشد، بنده اطلاعی از میزان سهام و خرید و فروش نداشتم و این موضوع براساس اسناد مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اینکه نماینده دادستان بیان کردند که پنج میلیون یورو گرفته‌ام نیز مردود است.
رئیس‌دادگاه خطاب به متهم گفت: ‌در جلد 13 پرونده شما خودتان شخصاً به اختصاص پنج میلیون یورو از محل فروش بانک FIIB اقرار کرده‌اید در حالی‌که امروز این موضوع را انکار می‌کنید، همچنین در جلسه قبل شما اقرار کردید که صورتجلسه فروش سهام به بانک ملت را نخوانده امضا کرده‌اید و الان می‌گویید که بانک متضرر نشده است، آقای فلاح، شما بانکی را که ارزش آن چهار میلیون دلار بود به 90 میلیون یورو به بانک ملت فروخته‌اید. در اینجا بیت‌المال متضرر شده است، 160 میلیون دلار از پول ملت و نفت را که باید خرج ملت و تأسیسات نفتی می‌شد به بانک ملت داده‌اید. آیا هنر کرده‌اید که از بیت‌المال برداشته و آن را به بانک داده‌اید؟
قاضی مقیسه ادامه داد: در قضیه بیمارستان پارسیان که آن را می‌خرید، سند جعلی ارائه می‌دهید و 45 میلیارد تومان با سند مجعول چک می‌کشید این مطالب همه در پرونده موجود است آن‌وقت می‌گویید سهامدار نبودم؟
نامه‌نگاری متهم با زنجانی
رئیس‌دادگاه در ادامه نامه متهم به بابک زنجانی را قرائت کرد، در این نامه آمده است: «جناب آقای زنجانی با سلام، من دیروز به بازپرسی مراجعه کردم از لطف شما در آنجا بهره‌مند شدم و برای من به‌عنوان معاونت در جرم 100 میلیون تومان قرار صادر شد. اولاً‌ من کارمند شما نبودم که اخراجم کرده باشید بلکه رئیس‌ هیئت‌مدیره و سهامدار و دارای اختیاراتی در قانون تجارت بودم» و بابک زنجانی در پاسخ این نامه اظهار می‌دارد: «آقای دکتر حتما شما را جو گرفته است که این مطالب را گفته‌اید. برای یادآوری اعلام می‌کنم تا بدانید همیشه از طرف من بوده نه از طرف شما، از حلال و حرام صحبت می‌کنید؟ ‌به اطرافتان نگاه کنید منزل شهرک غرب را در زمان بی‌پولی به شما هدیه کردم ویلای کیش را در زمانی که چک داشتم هدیه کردم، خودروی بنز را هم که برای خودم بود به شما دادم، همچنین چهار میلیون دلار سرمایه برای شرکتی که در آن هستید و یک میلیارد هدیه به فرزندتان که سربلندتان کنم و 10 میلیارد پول نقدی که گرفتید.»
رئیس‌دادگاه گفت: آیا اقاریری را که خوانده شد قبول دارید؟
متهم پاسخ داد: خیر.
قاضی گفت: اگر قبول ندارید چرا اقرار کردید؟
فلاح هروی پاسخ داد: من اقرار نکردم، ادعای خود بابک است.
قاضی مقیسه اظهار داشت: شما در تاریخ 28/12/92 بیان کردید که در موضوع فروش بانک FIIB به بانک ملت بر اساس توافق با بانک ملت حدود 11 میلیون و 700 هزار یورو ارزش افزوده برای این فروش بوده که آقای زنجانی طبق سندی که به من دادند پنج میلیون یورو سهم من را در سال 89 منظور کردند و این مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان در دفاتر وارد شده است.
متهم پاسخ داد: این مبلغ به حساب من نیامده است.
نجفی نماینده دادستان گفت: تهاتر شده است.
قاضی مقیسه گفت: شما که می‌دانستید این پول حرام است. آیا بابک زنجانی دلش خواسته از اموال بیت‌المال، محرومین و فقرنشینان به شما پول بدهد و شما دلت خواسته پول را بگیری؟ دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد چیزی از بیت‌المال در اموال شما باشد.
رئیس‌دادگاه ادامه داد: اختصاص پنج میلیون یورو از محل بانک FIIB اقاریر خود شماست، بگویید FIIB را به کجا فروختید؟ شما که می‌گویید سهامدار نبودید فکر نکردید که بر چه اساسی پنج میلیون یورو به شما می‌دهند؟
سه فقره چکی که برگشت خورد
هروی درخصوص پرداخت بدهی خود در زمان بازپرسی خطاب به قاضی گفت: در زمان بازپرسی قرار شد بدهی من در قالب چک پرداخت شود. من رفتم با بازپرسی حساب کتاب کردم که کل بدهی من شد 14 میلیارد تومان که من این بدهی را در سه فقره چک به بازپرس تحویل دادم.
قاضی مقیسه گفت: شما چک دادید اما چک شما پاس نشد و پولی در حساب نبود. شما از آن زمان تاکنون سه و نیم سال است که فرصت داشته‌اید این پول را برگردانید اما این کار را نکرده‌اید خب همین الان این پول‌ها را برگردانید.
متهم ردیف سوم گفت: بابک زنجانی چرا این پول‌ها را به من داده است؟ اگر بنده عضو هیئت‌مدیره بوده‌ام پس پرداخت ماشین برای چه بوده؟ اگر برای اجرت به من داده است و یا برای هدیه بوده است پس چرا به‌عنوان بدهی با من حساب کرده است؟ اینها بدهی من به زنجانی است.
فلاح هروی افزود: اگر براساس اظهارات زنجانی این پول‌ها و ماشین‌ها هدیه است پس چرا به‌عنوان بدهی با من حساب شده است؟ این نشان می‌دهد که اینها هدیه نبوده است بلکه هزینه بوده است. اینها قرض بوده است که نهایتاً می‌شود 14 میلیارد تومان.
نماینده بانک مسکن در ادامه به بیان اظهارات پرداخت و گفت: معرفی بابک زنجانی به‌عنوان یک فرد متبحر در امور تجارت از طریق فلاح هروی بوده است و این مسئله در اقاریر وی نیز موجود است.
قاضی مقیسه گفت: آقای فلاح طبق اقاریر، شما در همه جا بازوی قدرتمند بابک زنجانی بوده‌اید، شما به‌عنوان فردی که 30 سال در نظام بوده زنجانی را معرفی کردید. شما یک فرد نهادی هستی و بابک را می‌شناختی و آن را به مسئول بانک معرفی کردی و منشاء نفوذ بابک زنجانی به بانک ملت و غارت از این بانک شما بودید.
متهم پاسخ داد: من زنجانی را نمی‌شناختم و نگفتم که زنجانی آدم خوبی است.
رئیس‌دادگاه گفت: شناسایی 138 شرکت تامین اجتماعی که سودآور است توسط شما انجام شده است چون شما حسابرسی را خوب بلد هستید.
هروی گفت: من اصلا در امورات حساب‌ها دخالت نداشته‌ام. اگر یک دوربین ضبط کرده بود که من حتی از جلوی شعبه‌ای رد شده‌ام شما درست می‌گویید.
قاضی مقیسه گفت: شما اعتماد مدیرعامل بانک مسکن را جلب کردید و زنجانی را به عنوان یک فعال اقتصادی معرفی کردید.
مگر شما پستچی بوده‌اید؟
وی افزود: شما پنج فقره چک به مبلغ 17 هزار و 700 میلیون تومان از آقای «م» گرفته‌اید.
هروی بیان کرد: من این چک و مبلغ را به دستور آقای زنجانی تحویل گرفته‌ام.
قاضی مقیسه پاسخ داد: مگر شما پستچی بوده‌اید که صرفا بروید یک چک دریافت کنید؟
نماینده سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اظهارات هروی گفت: آقای هروی به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره هلدینگ سورینت تفاهم‌نامه خرید 138 شرکت از تامین اجتماعی را امضا کرده است. حتی این فرد صاحب اختیار امضای منفرد بوده است. پول این شرکت‌ها چیزی حدود چهار میلیارد یورو می‌شود. سؤال من از آقای فلاح این است که شمایی که اینقدر کاراقتصادی کرده‌اید و باهوش هستید چرا به آقای زنجانی اعتماد کردید و در معامله با آقای مرتضوی گفتید که این فرد چهار میلیارد یورو پول نقد در حساب دارد. مگر در دنیا چند نفر آدم وجود دارد که چهار میلیارد یورو پول نقد داشته باشد.
هروی در پاسخ به اظهارات نماینده سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده این اتهامات را در زمان باز کردن بحث سازمان تامین اجتماعی پاسخ می‌دهم.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷