Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از محمدرضا مرتضايي: هر دو ماشين تويوتا کمري و هيوندا سوناتا با مدل هاي بازطراحي شده براي سال 2018 قرار است به ميدان رقابت بازگردند اما مدل هاي 2017 اين خودروها هنوز حرف هاي زيادي براي گفتن دارند.

اين سدان هاي زيبا، هر دو در زمره بهترين ماشين هاي حال حاضر بازار آمريکا قرار دارند و توانسته اند فاصله خود با رقبايي همچون هوندا آکورد، شورلت ماليبو، مزدا 6 و فورد فيوژن حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در هيچ يک از اين دو ماشين که رقابت تنگاتنگي نيز با يکديگر دارند، تفاوت محسوسي نسب به مدل هاي 2016 ديده نمي شود؛ اگرچه کمري با استانداردسازي سيستم چندرسانه اي خود، يک گام جلوتر از سوناتا است.

در مقايسه اي که در ادامه بين اين دو ماشين انجام داده ايم از نظرات کارشناسان و داده هاي مستند شرکت ها و چندين نهاد ذي ربط استفاده شده است. البته ذکر اين نکته خالي از لطف نيست که در رده بندي نهايي و امتيازاتي که اين ماشين ها در نهايت کسب کردند، برخي فاکتورها از جمله مصرف سوخت بهينه و يا فضاي صندوق عقب و يا قيمت آنها ناديده گرفته شده است.

قيمت

برنده: هيوندا سوناتا

قيمت پايه هيوندا سوناتا 2017، رقمي معادل 21600 دلار است که 1400 دلار کمتر از قيمت پايه تويوتا کمري 2017 محسوب مي شود.مدل پايه سوناتا هيچ آپشن ويژه اي را در خود نمي بيند و مجموعه اي از امکانات استاندارد و مرسوم در ماشين ها مثل بلوتوث، اپل کارپلي و اندرويد اتو، پورت USB، سيستم سرگرمي بلولينک، سيستم صوتي با شش بلندگوي استريو، راديو HD، صفحه نمايش لمسي 7 اينچ، راديوي ماهواره اي در آن به کار رفته است.



امکانات استانداردي که در کمري به کار رفته نيز عبارتند از: دوربين عقب، بلوتوث، صفحه نمايش 6.1 اينچي، سيستم صوتي مخصوص تويوتا موسوم به ايتون با شش بلندگوي، پورت USB.

در اين بخش، قيمت پايه 23070 دلاري براي مدل پايه کمري کمي گران به نظر مي رسد چرا که قيمت پايه ماشين هايي همچون هوندا آکورد، شورلت ماليبو، فورد فيوژن، مزدا 6 در حال حاضر پايينتر از اين رقم هستند.


ايمني

برنده: مساوي

هر دوي اين ماشين ها از نظر ايمني، در شرايط خوبي قرار دارند و توانسته اند بهترين نمرات را در تست هاي ايمني NHTSA و IIHS در بين ديگر رقبا به دست آورند. البته در قسمت تصادف از جلوNHTSA، سوناتا توانست عملکرد بهتري از کمري به جاي گذارد اما IIHS به تويوتا کمري 2017 نمره ايمني Pick+ داد و به هيوندا سوناتا 2017 نمره Pick اختصاص داد که هر دو با کمي اختلاف جزو نمرات بسيار عالي اين تست به شمار مي روند که البته کمري در اين قسمت کمي جلوتر از سوناتا قرار داشت.

وقتي قرار باشد براي اجتناب از تصادف، فناوري به کمک سرنشينان بيايد، کمري جلوتر از سوناتا قرار مي گيرد چرا که عملکرد بهتري در اين زمينه براي نجات جان سرنشينان در هنگام تصادف از خود بر جاي گذاشت. البته براي بهره مندي از امکاناتي نظير ترمز اضطراري قبل از تصادف، پايش نقطه کور، هشدار خروج از خطوط بايد به خريد تريم هاي XSE و XLE فکر کنيد. که همه اين امکانات در تريم XSE مبلغ 3720 دلار و در تريم XLE مبلغ 2475 دلار به مبلغ پايه که 26310 دلار است، اضافه مي کند.



براي بهره مندي از حداکثر ايمني در سوناتا، بايد براي خريد تريم limited سوناتا اقدام کنيد که قيمت پايه اي معادل 27150 دلار دارد و سپس مي توانيد بسته آپشن هاي مختلف را به آن اضافه کنيد. بسته Ultimate اين ماشين 1750 دلار قيمت دارد که قبل از آن شما مي بايست بسته فناوري را که قيمتش 3400 دلار است را خريداري کرده باشيد. با خريد هر دو بسته، آپشن هايي نظير کنترل کروز ماشين، پايش نقطه کور، کمک پارک و دوربين عقب، هشدار ترافيک از عقب، بوق اضطراري اتوماتيک، ترمز اضطراري اتوماتيک و هشدار خروج از خطوط را در ماشين خود خواهيد داشت.

از نظر قيمت، کمري XLE با توجه به رقم 28785 دلاري که تمام آپشن هاي هميار راننده را نيز ارائه مي دهد، بسيار مناسب تر از قيمت سوناتا Limited با بسته Ultimate و فناوري به حساب مي آيد؛ چرا که قيمت اين تريم سوناتا بالغ بر 32300 دلار است.



راحتي صندلي و طراحي داخلي

برنده: هيوندا سوناتا

هيوندا سوناتا 2017 نسبت به تويوتا کمري 2017 از طراحي داخلي زيباتري بهره مي برد و اين در حالي است که از هر دو مدل به عنوان خودروهاي 5 سرنشيني که صندلي هاي راحتي دارند، ياد مي شود. در هر دو مدل از مواد مرغوبي براي ساخت صندلي ها استفاده شده است چرا که چرم مرغوب و سيستم گرم کن در صندلي هاي جلو و تنظيم برقي صندلي هاي جلو در هر دو مدل ديده مي شود. البته بايد گفت که در اين زمينه، سوناتا چند اپشن بيشتر نسبت به کمري دارد که عبارتند از صندلي هاي اسپورت، تهويه صندلي هاي جلو، به کار گيري گرم کن در صندلي هاي عقب.



فضايي که پاها در قسمت سرنشينان عقب در سوناتا تعبيه شده نسبت به کمري، بسيار زياد است اما هر دو مدل ارتفاع سقف مناسبي ديده مي شود؛ بنابراين در اين قسمت، هيچ يک بر ديگري برتري ندارند.


فناوري داخل کابين

برنده: هيوندا سوناتا

ليست بلند بالاي سوناتا در اين قسمت، باعث برنده شدن آن است چرا که امکاناتي مثل بلوتوث، اپل کارپلي و اندرويد اتو، پورت USB، سيستم سرگرمي بلولينک، سيستم صوتي با شش بلندگوي استريو، راديو HD، صفحه نمايش لمسي 7 اينچ، راديوي ماهواره اي در آن ديده مي شود.



اين در حالي است که امکانات کمري به دوربين عقب، بلوتوث، سيستم صوتي ايتون تويوتا با قابليت تشخيص صدا، صفحه نمايش 6.1 اينچي، شش بلندگو، پورت USB، ويژگي Siri Eyes محدود مي شود. در کمال شگفتي از اپل کارپلي يا اندرويد اتو در کمري استفاده نشده است. کار کردن با سيستم سرگرمي هر دو ماشين ساده است اما به نظر مي رسد عملکرد بلولينک سوناتا در اين قسمت بهتر از ايتون کمري باشد.



فضاي صندوق عقب

برنده: هيوندا سوناتا

صندوق عقب هيوندا سوناتا 2017 فضايي حدود 16.3 فوت مکعب مي باشد که اين حجم از فضا، اين ماشين را به جادارترين ماشين در اين کلاس تبديل کرده است. همان طور که در بسياري از SUV ها مي توان ديد، در اين ماشين نيز صندوق عقب بدون نياز به استفاده از دست باز مي شود.

نکته ديگري که در اين مدل از سوناتا به چشم مي خورد، اين است که با تا کردن صندلي هاي عقب آن، فضاي بيشتري در صندوق عقب آن خواهيد داشت.



صندوق عقب کمري 2017، فضايي در حدود 15.4 فوت مکعب دارد که نسبت به سوناتا 2017، کوچکتر است اما در ميان ماشين هاي ميان رده همچنان در زمره صندوق عقب هاي جادار و بزرگ به شمار مي رود؛ با تا کردن صندلي هاي عقب اين ماشين نيز به فضاي صندوق عقب افزوده مي شود.



مصرف سوخت بهينه

برنده: هيوندا سوناتا

در بخش مصرف سوخت نيز، هيوندا سوناتا 2017 از رقيب خود يعني تويوتا کمري 2017 پيشي گرفته است. سوناتا 2017 با پيشرانه 4 سيلندر 1.6 ليتري توربوشارژ خود توان حرکتي 28 مايل به ازاي هر گالن در شهر و 36 مايل در بزرگراه ها را دارد و اين در حالي است که اين اعداد به ترتيب در پيشرانه هاي استاندارد 2.4 ليتري چهار سيلندر، 25 و 36 است.



در تويوتا کمري 2017 تنها شاهد دو ترکيب مختلف در موتور آن هستيم. کمري 2017 با پيشرانه هاي 2.5 ليتري چهار سيلندر خود، مسافت 24 مايل به ازاي هر گالن در شهر و 33 مايل به ازاي هر گالن در بزرگراه ها را طي مي کنند که اين اعداد به ترتيب در موتور بزرگتر کمري يعني موتورهاي 3.5 ليتري شش سيلندر به 21 و 30 تقليل پيدا مي کنند.

در هر دو مدل کمري وسوناتاي 2017 شاهد عرضه موتورهاي هيبريدي نيز هستيم که به ترتيب رکوردهاي 38/42 و 45/39 را در مصرف شهري و بزرگراه از خود بر جاي گذاشتند.


عملکرد

برنده: تويوتا کمري

از لحاظ عملکرد و سواري به جرات مي توان گفت رانندگي با تويوتا کمري لذتبخش تر از هيوندا سوناتا است. موتور چهار سيلندر به کار رفته در اين ماشين براي يک سواري راحت کافي به نظر مي رسد و اگر به صورت اختياري موتور شش سيلندر آن را که 268 اسب بخار قدرت دارد، انتخاب کنيد، نهايت لذت سواري را تجربه خواهيد کرد.



بررسي نظرات در مورد کيفيت سواري با هيوندا سوناتا سخت است چرا که نظرات مختلفي در مورد اين ماشين بيان مي شود. برخي از کارشناسان معتقدند موتور 1.6 ليتري و 2.4 ليتري به کار رفته در آن براي يک سواري ايده آل مناسب به نظر مي رسند اما برخي ديگر اين موتورها را براي اين منظور کافي نمي دانند. اما نظر اکثر کارشناسان بر اين بود که عملکرد موتور توربوشارژ 2 ليتري و چهار سيلندر اين خودرو، نااميد کننده بوده است.



اطمينان

برنده: تويوتا کمري

تويوتا کمري يکي از مورد اعتماد ترين محصولات حال خاضر کل صنعت خودروسازي جهان به شمار مي رود چرا که گارانتي کلي اين ماشين براي سه سال يا طي 36000 مايل و گارانتي موتور آن براي 5 سال يا طي60 هزار مايل است. سوناتا هم از مورد اعتماد ترين خودروهاي بازار به شمار مي رود اما امتيازش در مقابل کمري کم است چرا که سوناتا به صورت محدود گارانتي پايه 5 ساله و يا طي مسافت 60 هزار مايل و گارانتي موتور 10 ساله و يا طي مسافت 100 هزار مايل را ارائه مي کند که استثنا بودن برخي قطعات و حالات گارانتي از ميزان اعتبار آن نسبت به کمري مي کاهد.







و اما اعلام برنده نهايي ...

برنده نهايي: تويوتا کمري

با آمار و ارقامي که تنها در اين گزارش و ارزيابي به آن پرداختيم نمي توان به طور دقيق برنده نهايي را مشخص کرد اما با نگاهي به ميزان فروش تويوتا کمري در بازار بزرگ آمريکا و رتبه هايي که اين ماشين در رده بندي هاي ماشين هاي ميان رده کسب مي کند به صحت اين ادعا که کمري 2017 بهتر از سوناتا 2017 است، بيشتر پي مي بريم.




شايد در برخي قسمت ها سوناتا برتر از کمري باشد اما نقطه عطف بزرگ تويوتا کمري گارانتي هاي مناسب آن است که خريداران با خيال راحت مي توانند آن را خريداري نمايند و از منظر عملکرد نيز اگر ماشيني با موتور 6 سيلندر را خريداري کنيد، بهترين تجربيات سواري را با آن خواهيد داشت؛ اگر چه در برخي موارد مثل مصرف سوخت بهينه يا قيمت سوناتا بهتر از کمري ارزيابي شد اما همانطور که در بالاتر نيز گفته شد، اين معيارها در ارزيابي کلي اين گزارش لحاظ نشده اند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!

رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویری اعلام کردند که ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر غرب جزایر «اوگاساوارا» در جنوب ژاپن را لرزانده است. گفته می‌شود تاکنون هیچ تلفاتی در این زمین‌لرزه گزارش نشده است./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • مزدا آر ایکس7؛ زیبای ژاپنی (عکس)
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان