Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@07:55:46 GMT

ماندن از شما اسطوره می سازد نه فرار از میدان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۷۰۰۵

ماندن از شما اسطوره می سازد نه فرار از میدان

جعفر ذره بینی٬ بنیان‌گذار موکت ماهوت، صنایع غذایی پریس و عضو مؤسس بانک‌های کارآفرین و خاورمیانه٬ متولد ۱۳۲۲ اصفهان و از پایه‌گذاران انجمن مدیران صنایع استان و اتاق بازرگانی ایران و انگلیس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ نمایندگی بخش صنعت در پنج دوره ی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از دیگر بخش‌های کارنامه ی این کارآفرین نمونه و برتر ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزیده ای کوتاه و مختصر از سخنان و گوشه ای از زندگی اقتصادی او را در معیارهای کارآفرینی گذاشتیم٬ خوب است با کمی مکث روی هر بند٬ بخوانید:

۱- شخصیت کارآفرین از دوران کودکی شکل می‌گیرد. نشست‌وبرخاست با بزرگان و فرهیختگان در شما انگیزه ی کار و تلاش ایجاد می‌کند.(کارآفرینی یعنی انگیزه داشتن)

۲- فعال اقتصادی باید به دنبال درآمد معقول و منطقی باشد و از روال طبیعی نباید خارج شود. در اوج می‌توانستیم پول بسیاری دربیاوریم. درآمد یک‌شبه، یک‌شبه می‌رود.(کارآفرینی متضاد رانت‌خواری)

۳- وقتی در سال ۱۳۴۹ نخستین موکت را تولید کردیم٬ مغازه‌داران شمس‌العماره تهران حاضر نبودند که رول موکت را در مغازه بگذارند ولی با استمرار و پایداری چند سال بعد پشت درب کارخانه با پول نقد صف‌کشیده بودند.(کارآفرینی یعنی استمرار و پایداری)

۴- هیچ‌وقت و هیچ زمان کیفیت را قربانی قیمت نکنید زیرا محصول باکیفیت خریدار خودش را دارد و محصول ارزان و بی‌کیفیت چند روز بیشتر مشتری ندارد.(کارآفرینی یعنی محصول باکیفیت).

۵- اگر قصد کارآفرینی دارید میدان را در بدترین وضعیت ترک نکنید. ماندن در میدان جنگ است که از شما اسطوره می‌سازد نه فرار از میدان .(کارآفرینی یعنی جنگجو).

۶- کارآفرین خلاق و نوآور است. می‌داند کجاست و کجا می‌رود. (کارآفرینی یعنی خلق کردن )

۷- یک کارآفرین موفق برای خود اصول و قانون تعریف می‌کند و برای بخش لجستیک(پشتیبانی ) تدارک ویژه می‌بینید.(کارآفرینی یعنی قانون داشتن)

۸- به‌صورت انفرادی کار کردن موفقیت اندکی را رقم می‌زند. با یکدیگر جمع شوید سرمایه‌های کوچک خود را مجتمع کنید و فکرهایتان را روی‌هم بریزید.(کارآفرینی یعنی گروه ساختن)

۹- یک کارآفرین در قالب یک تشکل اقتصادی می‌تواند راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر حرف بزند و اثرگذار باشد.(کارآفرینی یعنی تشکل‌گرایی)

۱۰- اخلاق کسب‌وکار را یاد بگیرید و در فعالیت خود به کار گیرید. (کارآفرینی یعنی اخلاق‌مداری)

۱۱- به دوستان، همکاران و کارمندان بگویید به آنان اعتماد دارید، مگر اینکه خلافش ثابت شود.(کارآفرینی یعنی اعتماد داشتن)

۱۲- صداقت و اعتماد٬ دو عامل موفقیت هر فعال اقتصادی است. با مشتری خود صادق باشید.(کارآفرینی یعنی صداقت)

۱۳- یک کارآفرین موفق٬ صبح٬ زودتر از کارکنان خود در محل کار حاضر می‌شود.(کارآفرینی یعنی سحرخیزی)

۱۴- به کشور و شهر خود عِرق داشته باشید. نسبت به محصول و خدمت خود غیرت داشته باشید.(کارآفرینی یعنی وطن‌پرستی)

۱۵- کاظم خسروشاهی بنیان‌گذار کارخانه ی مینو در دوران نخست‌وزیری جمشید آموزگار به‌عنوان وزیر بازرگانی انتخاب شد. چرا دولت از کارآفرینان موفق برای پست وزارت استفاده نمی‌کند؟

۱۶- فضای اقتصادی اصفهان به حاج افضل‌ها نیاز دارد. حاج افضل در بازار اصفهان طلبکاران و بدهکاران ورشکسته را جمع می‌کرد و با بخشش و تقسیط بدهی آنان زمینه ی ادامه ی فعالیت اقتصادی ورشکسته‌ها را فراهم می‌کرد.

۱۷- فعالیت اقتصادی بالا و پایین دارد نه در بالای آن مغرور شوید نه در پایین آن غمگین و افسرده(کارآفرینی یعنی انعطاف)

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود