Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@18:26:10 GMT

شهید ناصری ،​ شهید مزار شریف

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۷۲۱۷

شهید ناصری ،​ شهید مزار شریف

به مناسبت سالگرد شهادت شهید ناصری در کانال دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ،​ فیلمی از حضور معظم له در منزل این شهید منتشر شده است . به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما ؛ 17 مرداد ماه 1377 شهید محمد ناصر ناصری یکی از مسئولان کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید. در کانال دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی دیدار ایشان با خانواده این شهید در سال 82 برای نخستین بار منتشر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانلود دانلود
این شهید بزرگوار در شهر مزار شریف ، به دست نیروهای طالبان ، شهد شیرین شهادت را بنوشد.الله‌ مدد شاهسون تنها بازمانده از حادثه تروریستی سرکنسولگری ایران در «مزار شریف» می گوید : آن روز طالبان وارد خیابان کنسولگری شده بودند و هر موجودی را که می‌دیدند ، به‌طرفش تیراندازی می‌کردند. بعد از مدتی یک جوان به سراغ ما آمد و تعداد مارا شمرد و وقتی می‌خواست برود، با لهجه غلیظ پشتون و با لحنی پر از کینه ،چیزی گفت و رفت . طولی نکشید که بازگشت. این بار صورتش را پوشانده بود ، به‌محض اینکه روبه روی ما قرار گرفت، با اسلحه‌ای که در دست داشت ، دو سه تیر به‌طرف سقف شلیک کرد و بعد هم اسلحه را رو به ما گرفته و در کمال بی‌رحمی همه را به رگبار بست. درست در لحظه‌ای که او به سقف شلیک کرد و سر اسلحه‌اش را آورد پایین، من توانستم خودم را پرت کنم روی زمین. در همین حین، شاید در کمتر از یک ثانیه، همه بچه‌ها گلوله خوردند و ....شهید ناصری هم که از همه آرامتر بود جزو شهدا بود و من که توانسته بودم بگریزم صدای یا حسین ،​یا حسین می شنیدم ...قسمتی از وصیت نامه سردار شهید محمد ناصر ناصری : « چه بگویم زبان قادر به گفتن نیست و دلم از نوشتن عاجز است من در طول زندگی آنقدر شما را آزردم که نمی توانم پوزشی بطلبم فقط از خدای بزرگ برای شما اجر و پاداش خواهانم شما امانت داران خوبی بودید امانت خدای را خوب نگهداری و ترتیب نمودید امروز روزی است می باید امانت را به صاحب امانت باز گردانید درود بر تو پدری که ابراهیم گونه فرزندت را به قربانگاه عشق می فرستی و درود بر تو مادری که فاطمه گونه فرزندت را تربیت نموده و روانه کربلا می کنی …. »
رهبرانقلاب بر مزار سردار شهید محمدناصر ناصری

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرزبان در این شهر به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، سردار محمد عارف سپهری در گفت‌وگو با تسنیم در کردستان، اظهار داشت: مرزبان استوار دوم " جلال اعتماد" که چند روز قبل به همراه شهید "فرزین بلیان" در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود، به شهادت رسید.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت به خانواده این شهید والامقام، بر ادامه راه شهدا تاکید کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902631

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • یک مرزبان در این شهر به شهادت رسید/ عکس