Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار تهران در برنامه گفت و گوي ويژه خبري حضور پيدا کرد.


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، محمد باقر قاليباف در برنامه گفت و گوي ويژه خبري اظهار داشت: در حال حاضر مترو تهران 170 ايستگاه دارد و توانستيم طي 10 سال خطوط مترو را از 75 کيلومتر به 320 کيلومتر برسانيم.

وي در مورد دستور قضايي مبني توقف فعاليت خط 8 مترو گفت: بخش قضايي شهر افتاب اعلام کرد که گزارشاتي به ما رسيده است که خطوط مترو با جاده فاصله ندارد و خطراتي براي خودرو‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاليکه که ايمني خط تحريف شده است. اين خط بايد توسط دولت تکميل مي‌شد که به علت اينکه دولت اين اقدام را نتوانست انجام دهد از ما خواست که اين خط را ما تکميل کنيم.
به گفته شهردار تهران، همه استاندارد‌هاي روز دنيا در مترو رعايت مي‌شود.
قاليباف در مورد افتتاح خطوط بدون تکميل شدن ايستگاهها، گفت: دو نگاه متفاوت در اين مورد وجود داشت که ايستگاه بدون پله برقي افتتاح شود يا نشود، در حاليکه ما دنبال توليد داخل بوديم. مردم خواستار افتتاح ايستگاه بدون پله برقي بودند که اينکار ان زمان انجام شد. اما اکنون تمام ايستگاهها پس از تکميل شدن افتتاح مي شود. در خط 8 داراي زيباترين ايستگاه و امن ترين خط هستيم.
وي در مورد اتوبوس هاي تهران گفت: شهر تهران 6 هزار اتوبوس دارد که نيمي از آنها فرسوده است و بايد تعويض شوند. علاوه بر آن 4 هزار اتوبوس کم داريم. در حمل و نقل شهري و اتوبوس ها هزينه آن را بايد دولت تامين و شهرداري تنها بايد 18 درصد هزينه اتوبوس ها را بدهد. در حال حاضر حمل و نقل عمومي اولويت ما است. در حال حاضر 19 درصد سفرها با مترو انجام مي شود. دولت بايد 1500 واگن در اختيار ما قرار دهد تا سهم مترو در حمل و نقل به 35 درصد برسد. ما امکان فني داريم که هر 2.5 دقيقه يک قطار به ايستگاه برسد.

وي تاکيد کرد: مترو را با 270 واگن تحويل گرفتيم و دولت بايد 50 درصد هزينه آن را بدهد که سهم آن اکنون کم است. هر کيلومتر مترو با واگن 230 ميليارد تومان هزينه دارد اما دولت به اندازه 350 منر هزينه را مي دهد.
قاليباف با بيان اينکه با تهران جديدي روبرو هستيم، افزود: خطوط بي‌آرتي براساس مطالعات جهاني راه اندازي شده است. در سطح تهران امروز بيش از 10 خط ويژه با اتوبوس هاي بروز داريم.
شهردار تهران از حمايت دولت در حوزه تاکسي ها خبر داد و گفت: در تهران ديگر تاکسي و ميني بوس فرسوده نداريم.
وي در مورد مديريت 12 ساله در شهر تهران، اظهار کرد: به موضوع شهر سوخته که سياست زده ها اعلام مي کنند ورود نمي کنم چرا که حرف غير قابل قبولي است اما واقعيت اين است که تهران شهري جديد است و ما با برنامه مدون کار را پيش برديم.
امروز افرادي که برنامه 4 ساله مي دهند در راستاي همين برنامه پيش مي روند. در تهران جديد اصل براي ما مردم بود. بستر حضور مردم را در شهر ايجاد کرديم که نمونه آن سراي محلات و شوراي محلات است. معتقد به حضور مردم هستيم و خومت به آنها بايد به دور از سلايق سياسي و قوميتي باشد.
قاليباف افزود: محلات محروم و 96 درصد مردم براي ما مهم است و ما نگذاشتيم فاصله شمال و جنوب افزايش نيابد. در شهر تهران شمال و غرب برخوردار تر بودند که ما فاصله را کاهش داديم. ما شهر را از بعد نرم افزاري و سخت افزاري پيش برديم و فاصله را کم کرديم. در برزرگراه ها حتي فاصله ها را کم کرديم .
وي افزود: تهران 63 محله محروم دارد و ما به همه از جمله محرومان، معلولان و مشارکت مردم توجه کرديم. در حال حاضر با 137 روزانه 4 هزار تماس گرفته شده وه 1800 تماس عملياتي مي شود.

شهردار تهران در مورد بدهي شهرداري گفت: رقم صحيح بدهي شهر تهران در تمامي حوزه‌ا15 هزار و 500 ميليارد تومان است اما ما 19 هزار ميليارد تومان از دولت طلبکار هستيم. در حوزه املاک طي 12 سال براساس مصوبه شوراي شهر 11 ميليارد تومان فروختيم اما 22 هزار ميليارد تومان به شهرداري اضافه کرديم. در حوزه سرمايه گذاري 10 هزار و 500 ميليارد تومان دارايي داريم که در آستانه فروش است. دولت بايد به تعهداتش عمل کند اگرچه داراي مشکلاتي است. دولت 800 هزار ميليارد تومان بدهي دارد و ما اين موضوع را درک مي کنيم.
وي در مورد خرج کردن در شهرداري تهران، گفت: از دهه 50 تهران طرح جامع نبود و در دهه گذشته طرح جامع و تفضيلي شد. در سال 86 طرح جامع تصويب شد. اولين بار است که شهر داراي طرح تفصيلي و جامع است. امروز در هوشمند سازي شهر تهران اقدامات خوبي شده است. ما پروانه ها را درست صادر مي کنيم اما تحلفات در ساخت و ساز است.
شهردار تهران ادامه داد: در حوزه تراکم ها، ما تراکم فروشي نداريم. در دهه هفتاد اين اتفاقات رخ داد اما اين موضوع اين سال ها رخ نداده است. اولويت ما مناطق محروم است و براساس تراکم پايه با حداقل قيمت کار را پيش مي بريم. در گذشته تراکم پايه 120 درصد بود که در حال حاضر در جنوب شهر اين ميزان به 180 درصد افزايش يافت. خارج از تراکم مجاز و پايه يک متر تراکم ديگر فروخته نمي شود.
قاليباف در مورد ترافيک و آلودگي هواي تهران اظهار داشت: يکي از آرزوهاي من اين بود که بتوانيم ترافيک و آلودگي هوا را رفع کنيم. بارها اعلام کردم اين موضوعات قابل حل است و مسئوليت آن با دولت است اما آنها موضع گرفتند. باز گفتم که 6 ساله با اجراي طرحي اين معضلات را حل کنم. حتي در جلسه با معاون اول طرح تصويب شد و دولت اعلام کرد خودمان اجرا مي کنيم.

وي افزود: حمل و نقل ريلي و بزرگراههاي تهران را تکميل کرديم. اگر زير ساخت ها تامين نمي شد، بار ترافيکي افزايش مي يافت. من از شوراي پنجم و شهردار جديد مي خواهم با توجه به همسويي با دولت ترافيک و آلودگي هوا را در دستور کار خود قرار دهند.
وي در مورد مديريت بحران در شهر تهران گفت: کشور ما حادثه خيز است و شهر تهران در حوزه سيل و زلزله مورد تهديد است. مسئويت مديريت بحران در تهران بر عهده شهرداري تهران است. ما سرمايه گذاري بزرگي را در اين حوزه انجام داديم. هوشمندي قبل از بحران و شناسايي گسل ها، آموزش بحران در دستور کار ما قرار دارد. ما براي زلزله آماده هستيم و 130 سوله مديريت بحران در شهر داريم. در حال حاضر 1000 مدرسه و پل هاي شهر را ايمن سازي کرديم. در حوزه مديريت بحران توجه کافي در کشور نشده است.
قاليباف در مورد چالش هاي شهردار آينده گفت: علاوه بر ترافيک و آلودگي هوا، قانون شهرداري ها بسيار ضعيف است و ما مديريت يکپارچه شهري نداريم. قانوني در اينباره نوشتيم که در دولت مطرح اما تصويب نشد.
شهردار تهران در پايان گفت: من از همه قصورها و کوتاهي ها در شهرداري از مردم عذرخواهي مي کنم و در موضوع چالش ها همه را مي دانم و به دنبال رضايت مردم بودم. در اين مدت ما تحريم خارجي بوديم و در داخل هم از سوي دولت ها تحريم بوديم.


کد ويديو دانلود فيلم اصلي







انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۹، رباط کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۱، باغستان شهریار با شاخص ۹۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پاسداران با شاخص ۷۳، پاکدشت با شاخص ۵۷، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۹، پیشوا با شاخص ۶۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۸، چشمه با شاخص ۵۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۶، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۰، شهریار با شاخص ۶۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۷۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۶۷ وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۵، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۵، پردیس با شاخص ۳۹، پونک با شاخص ۴۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۰، دماوند با شاخص ۲۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۳، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۹، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۸، علم و صنعت با شاخص ۲۰، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۶، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750245

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند