Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:58:45 GMT

موادي که موجب نفخ شکم مي شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۷۶۳۶

خبرگزاري آريا - برترين ها: افراد بسياري در آرزوي داشتن شکمي صاف هستند و براي رسيدن به اين آرزو، به انواع حرکات ورزشي و رژيم هاي غذايي متوسل مي شوند. با اين حال زماني که به نظر مي رسد همه چيز رو به راه است، اين امکان وجود دارد که التهاب و ورم ناحيه شکم شما را رنج بدهد و تمام تلاش هايتان را نقش بر آب کند، به طوري که کماکان شلوار به پايتان تنگ و چسبان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




گاهي چنين التهابات و ورم هايي حاصل تلاش زياد دستگاه گوارش براي هضم ماده غذايي مصرف شده است؛ اين ورم ها عموماً با خوردن مواد غذايي سنگين و دير هضم شکل مي گيرند.


غذاهاي زيادي هستند که هضم شان دشوار است مانند لاکتوز يا قند شير که در لبنيات يافت مي شود.




فودمپ ها از ديگر موادي هستند که موجب بزرگ شدن شکم مي شوند. اين کربوهيدرات ها توسط روده کوچک قابل هضم شدن نيستند، از اين رو وارد روده بزرگ شده و در آنجا توسط باکتري ها تخمير مي شوند که همين امر موجب نفخ و بزرگ شدن شکم مي شود.


اگرچه نخوردن مواد غذايي که در اينجا نام شان را آورده ايم، موجب لاغري شما نمي شود اما در عوض از نفخ و ورم معده جلوگيري کرده و شما را لاغرتر نشان مي دهد.


لبنيات


لبنيات از جمله پنير و شير هضم معده را دشوار مي کند، به خصوص اگر معده شما به لاکتوز حساسيت داشته باشد. لاکتوز نوعي قند طبيعي است که در لبنيات يافت مي شود. افرادي که به اين ماده حساسيت دارند، آنزيم لازم را براي شکستن اين قند ندارند، از اين رو دچار نفخ و ورم معده مي شوند.


خوشبختانه گزينه هايي ديگري مانند شير بادام يا سويا نيز وجود دارد که شما مي توانيد آن را جايگزين و از اين مشکل گوارشي جلوگيري کنيد.


مواد حاوي سديم


طبق آمار گرفته شده، مردم بيش از ميزان مورد نيازشان در روز نمک مصرف مي کنند. به طور معمول هر فرد بايد 2300 ميلي گرم در روز نمک مصرف کند که البته اين مقدار براي افراد داراي فشار خون بالا، ديابتي و آنهايي که بالاي 50 سال سن دارند، به 1500 ميلي گرم در روز کاهش پيدا مي کند.


غذاهاي بسته بندي شده و فرآوري شده مانند سوپ هاي آماده، ناگت، کباب لقمه و حتي سبزي هاي فريزشده حاضري حاوي مقادير قابل توجهي نمک و سديم هستند. به همين دليل بايد برچسب شان را پيش از خريد يا مصرف به دقت بخوانيد تا متوجه شويد که با يک وعده مصرف آنها، چه مقدار سديم دريافت خواهيد کرد و اين سديم دريافتي را از حجم نمک مصرفي روزانه تان کم کنيد. ضمن اينکه حتما بايد برندهاي مختلف غذاهاي آماده را با يکديگر مقايسه و آنها که سديم کمتري دارند، خريداري کنيد.


هندوانه


هندوانه حاوي فروکتوز است، قندي طبيعي که موجب شيريني آن مي شود. بدن بسياري از افراد قادر به جذب اين ماده نيست، از اين رو موجب نفخ معده و بزرگ شدن شکم مي شود.




حبوبات


حبوبات شامل لوبيا، نخود فرنگي، عدس و سويا و... حاوي فيبر و پروتئين هستند که براي بدن بسيار مفيدند اما موجب نفخ نيز مي شوند.


از آنجا که حبوبات حاوي فيبرند و بدن قادر به جذب آن نيست، باکتري هاي روده براي هضم آن دست به کار شده و همين امر نفخ ايجاد مي کند. براي جلوگيري از اين امر، سعي کنيد حبوبات را با غلات مانند برنج يا کينوآ مصرف کنيد تا فيبرهايي که قابل هضم نيستند را از ميان ببرد.


ماست


زماني که صحبت از ماست مي شود، نوع ماست مصرفي شما اهميت مي يابد. ماست هاي ساده از اين رو که حاوي پروبيوتيک هستند، هضم غذا را راحت تر مي کنند. اما اگر از ماست هاي طعم دار که حاوي مقدار زيادي شکر هستند مصرف مي کنيد، در واقع ميزان تخمير بدن تان را بالا مي بريد که همين امر موجب نفخ و ورم معده مي شود.


نوشيدني هاي گازدار


مهم نيست که شما نوشابه مي خوريد يا آب گازدار، تمام نوشيدني هاي گازدار موجب تورم معده مي شوند که دليل آن هم حباب هاي موجود در اين نوشيدني هاست.





پياز


پياز حاوي کربوهيدرات هاست، به بيان ديگر فروکتان يا همان کربوهيدراتي که در غلات موجود است. جذب فروکتان نه تنها براي بدن دشوار است بلکه موجب تجمع آب بيشتر و به همان نسبت نفخ معده نيز مي شود.


پاپکورن


پاپکورن به دليل حجمي که دارد، پس از خوردن معده را نيز حجيم تر از قبل مي کند. در واقع يک فنجان پاپکورن به اندازه يک توپ تنيس است که براي معده مقدار زيادي است.




آدامس هاي بدون قند


از آنجا که آدامس هاي بدون قند حاوي مواد شيرين کننده هستند، موجب توليد گاز و نفخ معده مي شوند. به علاوه، جويدن آدامس خود نيز بر اين امر شدت مي بخشد زيرا هنگام جويدن مدام آدامس، ما هواي زيادي را فرو مي بريم که همين امر موجب نفخ معده مي شود.


سيب


سيب حاوي 3 ماده اي است که هر کدام موجب نفخ معده مي شود: فيبر، فروکتوز و سوربيتول که جزو قندهاي طبيعي محسوب مي شوند.


از ديگر ميوه هاي حاوي سوربيول مي توان به هلو، گلابي و آلو اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا

شرکت پریمیر گرافن از بتن گرافنی خود در چند پروژه به صورت آزمایشی استفاده کرده و نتایج مثبتی از این کار گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، پریمیر گرافن (Premier Graphene)، یک شرکت پیشرو در حوزه مواد پیشرفته با تمرکز بر تحقیق، تولید و بازاریابی گرافن دوستدار محیط زیست است. این شرکت به تازگی از دستاوردهای خود در زمینه استفاده از گرافن در مصالح ساختمانی خبر داده است.

به گفته مسئولان این شرکت، مطالعات داخلی اخیر، کیفیت بالای بتن هیدرولیک با گرافن را ثابت کرده است. یافته‌ها حاکی از بهبود بی‌نظیر در عملکرد سیمان است که منجر به تولید محصولات بتن با کیفیت برتر می‌شود. این سیمان حاوی گرافن، مقاومت و استحکام بیشتری را در کنار زمان‌های خشک شدن سریع‌تر نشان می‌دهد که در مجموع به صرفه‌جویی در هزینه‌ها در پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ کمک می‌کند.

اسکار دوارت، مهندس سازه و مدیر یکی از شرکت‌های حوزه ساختمان می‌گوید: این محصول شگفت‌انگیز بوده و انقلابی در صنعت سیمان و ساختمان ایجاد می‌کند. این بتن نانویی زمان خشک شدن را کاهش می‌دهد.

آزمایش‌های اولیه انجام شده در یک دوره ۱۴ روزه نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشته است و گزارش نهایی آن به زودی ارائه می‌شود. تیم پریمیر گرافن مطمئن است که داده‌های آینده مزایای استثنایی ترکیب گرافن در بتن و سایر مصالح ساختمانی را بیشتر تایید می‌کند.

رامیرو رومرو، مالک یکی از ساختمان‌هایی که این بتن به صورت آزمایشی در آنجا استفاده شده، می‌گوید: ما از کیفیت گرافنی شگفت‌زده شده‌ایم. ما آزمایش با آسفالت و آلیاژهای فلزی حاوی گرافن را آغاز کرده‌ایم و منتظر نتایج شگفت‌انگیز آن هستیم. در مرحله بعد گرافن را با فولاد تست خواهیم کرد.

رویکرد نوآورانه پریمیر گرافن فراتر از بتن است، با آزمایش‌های مداوم شامل آسفالت برای ساخت و ساز جاده، آلومینیوم برای ابزارهای تخصصی و فولاد، این شرکت کار خود را پیش می‌برد. هدف این تلاش‌ها کشف کاربردهای دیگر گرافن است که می‌تواند دوام، کارایی و پایداری مصالح ساختمانی را به طور چشمگیری افزایش دهد.

به نقل از ستاد نانو، پریمیر گرافن همچنین از سرمایه‌گذاری مشترک با Clear Asset Holdings خبر داد که یک شرکت نوپا در هیوستون، تگزاس در تولید سیمان است.

پریمیر گرافن با استناد به این نتایج مثبت، آماده است تا در کالیفرنیا از این فناوری برای ساخت سازه‌های جدید استفاده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل