Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:27:35 GMT

شیرینی عسل شازند در کام دیگران

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۸۴۹۹

شیرینی عسل شازند در کام دیگران

رئیس جهاد کشاورزی شازند گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان باعث شده است که عسل شازند با برند دیگر استان‌ها وارد بازار شود .

منوچهر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: شهرستان شازند بواسطه قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و برخورداری از آب و هوای ویژه و بارندگی مناسب، پوشش گیاهی قابل قبولی دارد و وجود گیاهانی همچون گون و آویشن باعث شده است که عسل با کیفیتی در این منطقه تولید شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شازند از نظر تعداد کندو و میزان عسل تولیدی در طول سال رتبه اول استان مرکزی را به خود اختصاص داده است و سالانه در حدود 350 تن عسل در این منطقه تولید می‌شود .

کریمی با اشاره اینکه شازند دارای 30 هزار کلونی کندو است که به طور میانگین از هر کندو 10 تا 12 کیلوگرم عسل برداشت می‌شود، تصریح کرد: شازند جزو مناطقی است که شاهد حضور زنبوداران مهاجر از استان‌های اصفهان(نجف‌آباد)، خوزستان و لرستان(بروجرد) است که بدون مجوز یا با مجوز به تولید عسل مشغولند .

وی کیفیت بالای عسل منطقه شازند را از جمله دلایل حضور زنبوداران مهاجر در این شهرستان دانست و گفت: به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی عسل تولیدی این شهرستان به خارج از شهرستان رفته و در بازارهای دیگر و با برند دیگری عرضه می‌شود .

کریمی بیان کرد: بخشی از عسل شازند توسط خمین خریداری و با برند این شهرستان وارد بازار می‌شود و این امر تنها به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان است، با این وجود تلاش‌های بسیاری جهت استقرار این صنایع در شهرستان در دستور کار قرار دارد تا برند عسل شازند به بازار معرفی شود .

وی با بیان اینکه عسل شازند در امر صادرات جایگاه واقعی خود را ندارد، افزود: بخشی از خلاءهای موجود ناشی از بروکراسی اداری است. ادارات ذیربط در امر برندسازی در شهرستان همکاری‌های لازم را ندارند، به عنوان مثال شبکه بهداشت یکی از دستگاه‌های مرتبط است و برای ایجاد صنایع بسته‌بندی بر در اختیار داشتن سوله تاکید دارد، در صورتی که در دیگر نقاط و شهرستان‌ها بسته‌بندی عسل در یک کارگاه کوچک انجام می‌شود، اما مانع تراشی‌ها خود عامل بازدارنده‌ای در بحث توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان به شمار می‌رود .

رئیس جهاد کشاورزی شازند اظهار کرد: در کنار بروکراسی اداری زنبورداران نیز تمایلی به امر برند کردن عسل خود ندارند، البته اخیرا دو متقاضی وارد این عرصه شده‌اند که با ارائه تسهیلات و حمایت از آنها این مشکل در سال‌های آینده رفع می شود و عسل با برند شازند وارد بازار می‌شود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دور‌های گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به برخی نیاز‌های ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.
عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سد‌های معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال، تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در این نشست که در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد، موضوعات دیگری، چون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش هم مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • بیش از ۴ هزار عدد قرص غیر مجاز در شازند کشف شد
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار