Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از گیزمگ، شرکت آمریکایی "راکت لب" (Rocket Lab) اعلام کرده علت ناکامی موشک "الکترون" این شرکت در رسیدن به مدار زمین، به خاطر بروز اشتباه در عملکرد تجهیزات زمینی و نه خود موشک بوده است.

بررسی دوماهه این شرکت با نظارت سازمان هوانوردی آمریکا برای یافتن علل این ناکامی نشان داد مشکل در تجهیزات پیمانکار سوم این پروژه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تاریخ 25 می(4 مرداد)، موشک بدون سرنشین "الکترون" از "مجموعه پرتاب راکت لب 1" واقع در شبه‌جزیره ماهیای (Mahia) نیوزلند به فضا پرتاب شد و طبق آمارهای رسمی، ظرف سه دقیقه به ارتفاع 100 کیلومتری رسید. با این حال، پس از 4 دقیقه و در ارتفاع 224 کیلومتری، ارتباط تیم ماموریت با این سامانه قطع شد.




پس از تحلیل 25 هزار کانال داده در شرکت راکت لب در کالیفرنیا و آزمایش‌های زمینی مشخص شد ناپدید شدن داده‌های متعلق به تجهیزات پیمانکار سوم این پروژه موجب این حادثه شد. در واقع، مشکل در یکی از تجهیزات کلیدی بود که سیگنال‌های رادیویی را به داده‌هایی برای افسران تیم ایمنی تبدیل می‌کرد.

به دلیل ناتوانی در رفع این مشکل از جانب تجهیزات مزبور، داده‌های موقعیتی دریافت شده تا حد زیادی ناصحیح بودند؛ با این حال، داده‌های خود تجهیزات شرکت راکت لب، تحت تاثیر این اشتباه قرار نگرفتند.

این شرکت اعلام کرده جدای از این مشکل، قدم‌هایی برای ممانعت از تکرار این سانحه برداشته شده‌اند اما هیچ تغییر عمده‌ای در موشک الکترون لازم نبود و شرکت آزمایشگاه موشک به دنبال مونتاژ کردن چهار سامانه پرتاب دیگر است. همزمان موشک "الکترون" دیگری برای انتقال به نیوزلند جهت انجام پرتاب آماده است اما تاریخ انجام این ماموریت هنوز تایید نشده است.




موشک "الکترون" برای پرتاب کردن ماهواره‌های کوچک با وزن کمتر از 150 کیلوگرم به مدار زمین با هزینه حدود 4.9 میلیون دلار ساخته شده است. پرتاب آزمایشی این موشک 17 متری بخشی از برنامه تجاری - فضایی است که با هدف کاوش و دستیابی به اطلاعات صورت می‌گیرد.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه

ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن «شوالیه پل»، به ترتیب موشک‌های ضدهوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را شلیک کردند.

به گزارش ایسنا، ناو هواپیمابر شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی همراه آن شهر تولون را در ۲۲ آوریل ترک کردند، اما آنها خیلی زود وارد عملیات شدند. در دریای مدیترانه، شارل دوگل و ناوچه پدافند هوایی «شوالیه پل»، موشک‌های Aster ۱۵ و Aster ۳۰ را به‌عنوان بخشی از تمرین شلیک کردند.

به نقل از لیبراسیون، وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تمرین بر روی اهداف کنترل از راه دور، شبیه‌ساز پهپادهای شناسایی و موشک‌های ضد کشتی انجام شد.»

این شلیک‌ها خدمه را برای مقابله با موقعیت‌های با شدت بالا آموزش می‌دهند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل برای اولین‌بار به مدت دو هفته تحت فرماندهی ناتو قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرده بود این مأموریت که کشتی‌هایی از چندین کشور (ایالات متحده، یونان، اسپانیا، پرتغال) را گرد هم می‌آورد، از ۲۶ آوریل تا ۱۰ مه تحت فرماندهی کارکنان دریایی «استرایک فور ناتو» (StrikforNato)، متشکل از ۱۵ کشور از جمله فرانسه، و به رهبری یک نظامی آمریکایی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند