Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ایرانی جی ال ایکس از پیش فروش یکی از محصولاتش به اسم «آریا» خبر داده بود اما متاسفانه بعد از گذشت ۳۰ روز از ثبت نام مشتریان هیچ یک از گوشی‌های آریا به دست ثبت نام کنندگان نرسید.

سرویس اقتصادی فردا: چند وقت پیش بود که شرکت ایرانی جی ال ایکس از پیش فروش یکی از محصولاتش به اسم «آریا» خبر داد و بعد از آن بود که افراد بسیاری برای خرید این محصول ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما متاسفانه بعد از گذشت ۳۰ روز از ثبت نام که جی ال ایکس وعده تحویل این محصول را داده بود، هیچ یک از گوشی‌های آریا به دست مشتریان نرسید. به همین منظور خبرنگار «فردا» با حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت جی ال ایکس گفتگو کرده است که آن را در ادامه می‌خوانید:
فردا: بعد از تبلیغات گسترده‌ای که راجع به آریا شد حالا مشتریان از تحویل نگرفتن این گوشی موبایل شکایت کرده اند و اعتراض دارند. علت عدم تحویل این محصول چیست؟

قرار بود این محصول ۳۰ روزه به دست مشتریان برسد، اما متاسفانه مشکلاتی در تامین قطعات این گوشی موبایل به وجود آمد، ولی خوشبختانه مشکل را حل کرده ایم و با از امروز تحویل این محصول جی ال ایکس به مشتریان آغاز می‌شود. درست است که حدود ۲۰ روز در تحویل این محصول تاخیر داشتیم، اما با سرعت این محصول را به دست مشتریانی که ثبت نام کرده اند خواهیم رساند.فردا: افرادی که برای پیش فروش آریا ثبت نام کرده اند، چقدر طول می‌کشد تا این محصول را تحویل بگیرند؟طی ۴ الی ۵ روز آینده تمام گوشی‌های موبایل ثبت نامی را تحویل می‌دهیم. زیرا که ظرفیت تولید آریا بالاست. البته این را باید بگویم که در سری قبل که طرح پیش فروش «آریا» را اعلام کردیم. حتی یک ماه قبل از موعد محصولات را تحویل دادیم.افرادی که ثبت نام کرده اند و منتظر تحویل آریا هستند نگران نباشند. در پنل مشتری اگر وارد شوند، اطلاعات مربوط به تحویل این تلفن همراه را خواهند دید. همچنین برای آن‌ها پیامکی ارسال می‌شود و از ارسال این محصول مطلع خواهند شد. در واقعا همزمان با با ارسال گوشی به مشتری اطلاع رسانی می‌شود.
فردا: در سایت جی ال ایکس اعتراضاتی از سوی مشتریان وجود دارد که بی پاسخ مانده است. برای آن‌ها برنامه‌ای ندارید؟جی ال ایکس ۶ خط تلفن در سایت خود درج کرده است که در ساعات اداری پاسخگوی مشتریان است. اعتراضات موجود در سایت را نیز قطعا جواب خواهیم داشت. بسیاری از مشتریان سوالاتشان را تلفنی می‌پرسند که کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.فردا: محصول جدیدی را که جی ال ایکس برای ارائه در نظر گرفته است، چیست؟بعد از گوشی «آریا» تصمیم گرفتیم که ۴ تا ۵ مدل تبلت را برای مشتریان ارائه دهیم؛ که این محصولات جدید برای هفته آینده وارد بازا خواهند شد. مدل های؛ حنا، بهار، درنا و دو مدل گوشی تلفن همراه جی ۸، تابان ۱.

فردا: با توجه به اینکه جی ال ایکس تولید داخل کشور به حساب می‌آید، قطعات اولیه این محصول نیز تولیدی است یا فقط در داخل کشور مونتاژ می‌شود؟بخش عمده کار جی ال ایکس مونتاژ است، اما باید بگویم که ما ظرفیت تولید صفر تا صد این محصولات را داریم. اگر دقت کنید در طی این سال‌ها که جی ال ایکس شروع به کار کرده است تا امروز توانسته کیفیت محصولاتش را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

فردا: قطعات از کجا وارد می‌شود؟ما قطعات اولیه را از چین وارد می‌کنیم. هر چند که خودمان هم می‌توانیم این قطعات را تولید کنیم، اما متاسفانه مشکلات فراوانی وجود دارد که جی ال ایکس و دیگر تولید کنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از پروسه‌های اداری و بیمه گرفته تا مالیات؛ همه این‌ها ما را از اینکه قطعات اولیه را تولید کنیم عقب می‌اندازد. زیرا که هیچ تسهیلاتی وجود ندارد و کارآفرینان را حمایت نمی‌کنند. اگر به کارفرمایان تسهیلات بدهند قطعا کار تولیدکننده رونق بهتری خواهد یافت؛ و از آنجایی که بخش عمده کار تولید کننده مواد اولیه است، آن وقت است که یک تولیدکننده می‌تواند از صفر تا صد محصولاتش را خودش تولید کند؛ بنابراین افراد بیشتری را می‌توان جذب کرد و به این ترتیب شغل‌های بیشتری نیز ایجاد می‌شود. اگر مسئولان به فکر بیکاری جوانان هستند بهتر است به فکر تسهیلات کارآفرینان باشند و نه اینکه مانند برخی از مسئولان سنگ اندازی کنند و باعث شوند که کرکره کسب و کار پایین بیاید.فردا: ممکن است روزی برسد که صفر تا صد محصولات جی ال ایکس ایرانی شود؟ما ظرفیت این را داریم که صفر تا صد گوشی‌های جی ال ایکس را در داخل کشور تولید کنیم. متاسفانه چند سال است که کشور با رکود اقتصادی مواجه شده و از طرفی راه برای قاچاقچیان باز بوده است. همین مسئله باعث شده که هزینه و قیمت تمام شده برای ساخت محصولات داخلی خیلی بیشتر از قیمت محصولات خارجی مشابه باشد؛ بنابراین نمی‌توان با آن‌ها رقابت کرد.پیش از این ۱۸۰۰ نفر در جی ال ایکس کار می‌کردند و با توجه به این مشکلات مجبور به تعدیل نیرو شدیم و فقط ۲۰۰ نفر از پرسنل را نگه داشتیم. اما با توجه به جدی‌تر شدن مبارزه با قاچاق، زمینه کار برای ما فراهم شد و کارمان کمی رونق گرفته است بنابراین می‌خواهیم نیروهایی را که تعدیل کردیم را برگردانیم و از ابتدا تلاش کنیم تا کار را گسترش دهیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تولید محصولات دانش بنیان داخلی و لزوم حمایت از آنها اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌ دانش‌بنیان که در کشور ایجاد شده و نقشی مهم در حل مشکلات کشور داشته‌اند باید در بسیاری از بخش‌های اقتصادی از جمله انرژی استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف انرژی در کشور، اظهار کرد: مجلس تلاش‌هایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و به این منظور قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را به تصویب رساند که نقشی مهم در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور داشته و در گزارشی نیز که رئیس جمهوری به مقام رهبری ارایه دادند گزارش شد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که تا پیش از این قانون در حدود ۶ هزار شرکت بوده است به ۱۲ هزار شرکت افزایش یافته است.

ساخت ابزار و تکنولوژی‌های دانش‌بنیانی مورد نیاز درپروژه‌های مهم عمرانی و صنعتی کشور

سنگدوینی عنوان کرد:‌ ساخت ابزار و تکنولوژی‌های مورد نیاز درپروژه‌های وزارت صمت، نفت و نیرو به منظور استفاده در پالایشگاه‌ها،‌پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و سدها بخشی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است. ضمن آنکه دانش و تخصص این شرکت‌ها زمینه‌ساز ایجاد بهره‌وری در تولید خواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی بخش انرژی عنوان کرد:‌ وزارت نفت شامل چند بخش مهم به نام‌های پخش، پالایش، گاز، پالایش و پخش و غیره است که هر کدام از این بخش‌ها ظرفیتی مهم برای جذب دانش‌بنیان‌های داخلی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تولید انرژی در جهان با استفاده از ابزارهای دانش و تکنولوژی به روز شده و به شرایط بهره ورتر نزدیک شده است؛ موضوعی که در تولید انرژی و صادرات آن در کشور ما نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. باید با اتصال به دانش و تکنولوژی که در جهان مورد استفاده است بتوان تولیدات انرژی و صنایع پائین‌دست آنها رابه شرایط بهره‌ور نزدیک‌تر کرد.

سنگدوینی عنوان کرد:‌ مقام رهبری در نمایشگاهی که سال گذشته در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های داخلی داشتند و اشاره داشتند که چرا اخبار و فعالیت مناسب این شرکت‌ها به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی نمی‌شود.

قیمت پائین‌تر تولیدات دانش‌بنیانی در کشور

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها دستاوردهای مهمی داشته‌اند و تولیدات دانش‌بنیانی آنها ضمن نزدیک بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد.

تولید انبوه و تیراژ بالای محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ نکته حائز اهمیت دیگر این است که دانش شرکت‌های دانش‌بنیان بابد به مرحله تولید برسد و در برخی از تولیدات نیز که مورد نیاز بیشتری است کار تولید انبوه و تیراژ بالای آنها مورد حمایت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • خشم هواداران الاتحاد از بنزما و گایاردو
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند