Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:07:24 GMT

از تعبیر جدید هاشمی برای شهر تا بدهی های شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۲۹۴۱۷

از تعبیر جدید هاشمی برای شهر تا بدهی های شهرداری

منتخبین مردم تهران در شورای شهر تهران نسبت به برنامه های نجفی نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ارائه برنامه محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، اعضای منتخب مردم در شورای پنجم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به برنامه اعلام شده مطرح کردند.

محمد سالاری منتخب مردم تهران در شورا با اشاره به اینکه مهمترین مقوله در شهرداری ساختار سرمایه انسانی است اظهار داشت: قطعا بدون انگیزه سرمایه انسانی نمی توان اتفاقات خوبی را در شهر رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه شهردار آینده تهران باشد نحوه تعامل با سایر سازمان ها و نهادها و به ویژه دولت فعلی است.

سالاری خطاب به نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری گفت: سوالی که مطرح است این است که آیا شما با شخص رئیس جمهور و کابینه وی در آینده ارتباط خواهید داشت یا خیر؟

وی افزود: قطعا بدون همکاری دولت نمی توان مشکلات را برطرف کرد و انتظار ما این است که شهردار آینده ارتباط نزدیکی با دولت و به خصوص دولت فعلی داشته باشد.

منتخب مردم تهران در شورای شهر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری بحث نظارت پذیری شهرداران بوده است به طوری که این موضوع خط قرمز شورای شهر است و ما انتظار داریم شهردار آینده نسبت به مصوبات شورا طبق قانون عمل کند.

رسولی دیگر منتخب مردم تهران در شورای شهر در جریان جلسه ادامه داد: سوالی که مطرح می شود این است که آیا در برنامه آقای نجفی توجهی به اقتصاد مدیریت شهری خواهد شد یا خیر؟

وی با بیان اینکه آقای نجفی باید به صراحت اعلام کند که قطعاً از مسیر بهشت به پاستور نخواهند رفت گفت: ایشان باید تاکید کند که به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رسولی ادامه داد: متأسفانه ۱۲ سال شهرداری با دولت قهر بوده و هم اینک شاهد ارتباط نزدیکی بین دولت دوازدهم و شورای پنجم خواهیم بود که امیدواریم با انتخاب شهردار آینده این قهرها پایان پذیرد و شهردار تهران به صورت مهمان در جلسات هیئت دولت شرکت کند.

منتخب مردم تهران در شورای شهر افزود: انتظاری که از آقای نجفی داریم این است که به پزشکان خود توصیه کنند که از شهرداری نروند و در شهرداری بمانند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان اصلاح طلبان از قالیباف تشکر می کنیم اما قطعا سبک و سیاق او را برای ا داره شهر نمی پسندیم و آن را تغییر خواهیم داد.

علی عطا دیگر منتخب مردم تهران با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران تأکید کرد: باید مشخص شود که در حوزه شهرسازی چه برنامه هایی مدنظر آقای نجفی است.

وی خاطرنشان کرد: باید تغییری در حوزه شهرسازی و بحث درآمدهای آن ایجاد شود که این موضوع مورد توجه کاندیداهای شهرداری قرار بگیرد.

فراهانی دیگر منتخب مردم تهران در شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدالت در تأمین تسهیلات خدمات شهری گفت: متأسفانه شاهد عدم توزیع خدمات در محلات و مناطق هستیم.

وی افزود: براساس آمار از ۳۷۴ محله ای که در شهر تهران داریم بالغ بر ۱۰۰ محله محروم است که سرانه های هفتگانه شهرداری در آن محلات ناچیز است و براساس آمار نزدیک به دو میلیون نفر در این محلات زندگی می کنند.

فراهانی اظهار داشت: به طور مشخص سوال این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه در مناطق و محلات دارد؟

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث آسیب ها از جمله کارتن خوابی، تکدی گری و ... که این موارد در محلات زیاد شده است که باید مشخص شود که شهردار بعدی تهران چه برنامه ای را برای کاهش این آسیب ها دارد.

الویری دیگر منتخب مردم تهران در شورای شهر با اشاره به اینکه متأسفانه فساد در شهرداری تهران نهادینه شده است تأکید کرد: به طور مشخص آقای نجفی اعلام کند که چه برنامه ای را برای مقابله با فساد در شهرداری دارند.

حجت نظری نیز با اشاره به اینکه از شهردار بعدی تهران انتظار می رود توجه ویژه ای را به بحث مناسب سازی معابر جهت تردد معلولان و کم توانان داشته باشد گفت: آقای نجفی در این زمینه باید توضیح دهند که چه برنامه ای را پیش بینی کرده اند.

الهام فخاری دیگر عضو منتخب مردم تهران در شورای شهر تهران با انتقاد از عدم به کارگیری سرمایه های اجتماعی و جوانان در شهرداری تهران گفت: متأسفانه ۱۵ سال بالاجبار این سرمایه ها بیرون گذاشته شد و امیدواریم شهردار بعدی تهران از این سرمایه ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده کند.

وی ادامه داد: موضوعی که باید مشخص شود این است که آقای نجفی باید این اطمینان را به ما بدهند که حتماً تغییراتی در شهرداری ایجاد می شود چرا که مردم به خاطر تغییر در رویه به اعضای جدید رأی داده اند.

زهرا سادات نوری دیگر منتخب مردم تهران در شورای شهر با اشاره به مشکلات محیط زیستی در شهر اضافه کرد: حدود ۱۴ سال گذشته این موارد افزایش یافته است و متأسفانه کیفیت زندگی در شهر تهران کاهش پیدا کرده است و سطح زندگی برای شهروندان مطلوب نیست.

وی تأکید کرد: متأسفانه با جاذبه های کاذب در شهر تهران، جمعیت، افزایش یافته و شاهد مهاجرت های بی رویه در شهر بوده ایم که همین امر نیز مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده است.

نوری با اشاره به واحدهای خالی از سکنه در شهر تهران اظهار داشت: مسکن های بسیار زیادی در تهران هستند که خالی است و سوالی که مطرح می شود این است که آقای نجفی چه برنامه ای را برای کنترل جمعیت و مهاجرت برای شهر تهران دارد؟

محمد علی خانی در جریان جلسه با اشاره به آمارهای ارائه شده گفت: قاعدتا این آمارها با واقعیت همخوانی ندارد.

وی با اشاره به مسئله حمل و نقل عمومی اظهار داشت: متأسفانه این موضوع در برنامه آقای نجفی مغفول مانده است.

علیخانی ادامه داد: متأسفانه آلودگی هوا و ترافیک داد صدای مردم را درآورده است که امیدواریم شهردار بعدی به این موضوعات توجه کند.

حسن خلیل آبادی دیگر منتخب مردم در شورا افزود: طبق مصوبه مجلس نام شورای شهر تهران باید شورای شهر تهران، ری و شمیرانات باشد و انتظار داریم شهردار آینده به تمامی مناطق تهران توجه داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: تعامل خوبی فیمابین شورا و شهرداری به وجود بیاید چرا که مردم انتظار ویژه ای را از این دوره شهرداری دارند و چشم امید به آن دوخته اند.

خلیل آبادی تصریح کرد: رفتن از مسیر بهشت به پاستور مانعی ندارد اگر با رأی و اعتماد مردم باشد اما رفتن از این مسیر را رانت خواری درست نیست.

محسن هاشمی دیگر عضو منتخب مردم در شورای شهر تهران نیز ضمن تأکید بر برنامه ارائه شده از سوی آقای نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران افزود: متأسفانه تهران همانند شهری سیاه چاله شده است و وضعیت خوبی را برای حضور گردشگران ندارد.

وی افزود: در دوره بعدی مدیریت شهری توجه ویژه ای به بحث جهانی سازی شهر تهران شود و شرایط لازم برای حضور گردشگران و بخش های مختلف از جمله ترانزیت و هتل های مناسب فراهم شود.

زهرا نژاد بهرام نیز در ادامه جلسه با اشاره به مصاحبه اخیر قالیباف شهردار تهران گفت: در روزهای گذشته شهردار تهران اعلام کرده است که در بخش آلودگی هوا با کم کاری دولت مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: سوالی که مطرح می شود این است که آیا آقای نجفی این موضوع را قبول دارند یا خیر؟ و اگر قبول ندارند چه برنامه ای را برای رفع آلودگی در شهر تهران خواهند داشت.

میرلوحی دیگر عضو منتخب شورای شهر تهران با اشاره به موضوع منابع پایدار و ناپایدار شهری خاطرنشان کرد: باید این موضوعات به طور مشخص اعلام شود ضمن اینکه هزینه های پروژه ها به طور خاص اعلام شود.

وی گفت: متأسفانه در بخشی از پروژه ها مناقصات برگزار نمی شود و نسبت به واگذاری ها انتقاداتی وجود دارد و بهایی به بخش خصوصی داده نمی شود.

وی اظهار امیدواری کرد شهردار بعدی تهران توجه ویژه ای را به تقویت و ساماندهی بخش خصوصی داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۲۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم