Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@10:04:56 GMT

پرداختن بیش از حد به حواشی تحلیف جایز نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۰۷۱۱

پرداختن بیش از حد به حواشی تحلیف جایز نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز ( 18 مردادماه) در مجلس شورای اسلامی، سید محمدجواد ابطحی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: امیدوارم خبرنگاران حرمت قلم را به خوبی نگه دارند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی رخداده در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن مجلس، ادامه داد: حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند وای بر آنکه در خواب غفلت است؛ چه زیانکار است او و عمر او کوتاه شده و پاداشش کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس به سهم خودم از اینکه شأن مجلس رعایت نشد عذرخواهی کرده و از همکارانی که در این خصوص عذرخواهی کردند تشکر می‌کنم اما باید اذعان کرد که پرداختن بیش از حد به کسی که عذرخواهی کرده جایز نیست لذا اخلاق را باید نهادینه کنیم.

او در خطاب به مسئولان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند عدالت را اجرایی کنید و از زورگویی بپرهیز زیرا زورگویی مردم را به ترک از وطن وا می دارد و آنان را به قیام مسلحانه می کشاند ، تصریح کرد: آیا مسوولان یادشان هست که آقای جعفریان (دبیر حزب رستاخیز و کومونیست نادم شده زمان شاه) به عنوان ریاست صداو سیما انتخاب شد و بیان کرد که مردم در حال پچ پچ کردند هستند لذا مبادا این پچ پچ ها به فریاد تبدیل شود؛ آقایان ما می‌توانیم فریاد مظلومان، ستمدیدگان و محرومان سر ندهیم؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ای صاحبان قلم، اندیشه و تدبیر، فریاد مظلومان و کسانی که مورد تعدی قرار گرفته اند و مطالبات به حقشان نادیده گرفته شده همانند واحدهای تعطیل شده، مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی، مطالبات بازنشستگان لشگری و کشوری، مطالبات حق التدریسی‌ها و غیره لذا باید همانطور که رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ بیان کردند دولت و مجلس باید در امور مختلف خصوصا معیشت و اقتصاد اما نباید از یاد برد که اولویت همیشگی تعلیم و تربیت است که از دست رفته است.

ابطحی ضمن تشکر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی‌های انجام گرفته در حوزه انتخابیه خمینی شهر، افزود: امیدوارم مسئولان به مطالبات به حق مردم خمینی شهر توجه کنند زیرا این شهر بزرگترین تراکم بعد از پایتخت را دارا است و این در حالیست که نرخ بیکاری بالایی نیز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم قول وزیر بهداشت و درمان برای افتتاح مرحله اول بیمارستان 9 دی محقق شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسؤولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است و شفاف سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسؤولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان تهیه و پخش شد و با برقراری ارتباط تلفنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالات مرتبط با هر حوزه مطرح شد.

نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال، چرایی سقوط رتبه گیلان در میان سایر استان‌های کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار، (GDP) استان و سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی، ضریب جینی گیلان برای به دست آوردن سیمایی از فاصله طبقاتی در گیلان ، وضعیت مدیریت پسماند و حال و روز لندفیل های سراوان در رشت، تموشل محل دپوی پسماند لاهیجان و سیاهکل، مادیان گوابر در لنگرود، مرکز دپوی موقت پسماند در تالاب کیاکلایه لنگرود و مخاطرات زیست محیطی دفنگاه های دیگر نقاط استان از جمله در غرب گیلان، علت عدم به بهره برداری رسیدن و آغاز به کار راه آهن رشت-کاسپین تا پایان سال ۱۴۰۲، احتمال انجام ترمیم کابینه مدیریتی نماینده عالی دولت در گیلان در صورت خواست مردم و وجود ادله کافی، وضعیت آبی فصل زراعی جاری و فرصت‌ها و تهدیدهای زراعت برنج و چای و مسائل مرتبط به برنجکاران، چایکاران و کارخانجات چای، وضعیت مدیریت شهری کلانشهر رشت و نیازهایی که باید در مرکز استان رفع شود مسائلی که بود که در این برنامه مطرح شد و استاندار گیلان به آنها پاسخ داد.

تهیه کنندگی این برنامه را «محمود رحمتی» و اجرای آن را «مهدی لطفی» برعهده دارد و بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای «شهریار سروری» روی آنتن می‌رود.

کد خبر 6088681

دیگر خبرها

  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران