Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه برنامه محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران بر رویکرد استراتژیک نجفی برای شهرداری تأکید کردند اما معتقدند که این برنامه نقاط ضعفی هم دارد که مهمترین آنها نگاه کلی به مسائل است که از نظر منتخبین شورای شهر این نگاه کلی باعث نپرداختن به رویکردهای عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد برنامه ارائه شده محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران اظهار داشت: لذت بردم؛ یعنی خیلی با آرامش یک سری صحبت های کارشناسانه کردند. با آرامش یک ایده کلی از شهر و شهرداری دادند به نظر من مثبت بود. البته بار حمل و نقلی آن کم بود که فرصت نشد در موردش صحبت کنیم.

محمدجواد حق شناس نیز در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد برنامه محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران گفت: به نظر من ایشان خیلی مسلط و با آرامش و با اعتماد به نفس برنامه خود را ارائه کردند. فکر می کنم با توجه به اشرافی که ایشان روی مسائل شهر دارد که نتیجه حضور شش ساله ایشان در شورای شهر استو از طرفی ذاتا یک مدیر برنامه ریز است که در این بخش نقطه ضعف ندارد. شاید برخی از نکات مثل توجه به بحث خدمات دهی به معلولین و توان یابان در سطح شهر یا نوع ارتباط و تعامل اعضای شورای شهر و شهردار و چگونگی تحقق درآمدهای پایدار را از قلم انداخته بودند که فکر می کنم در نشست های بعدی باید به این مسائل پرداخته شود.

همچنین مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد برنامه محمدعلی نجفی برای شهرداری تهران بیان کرد: همه برنامه ها حرفه ای تنظیم شده و تلاش شده با توجه به اسناد بالادستی شهرداری و خصوصا برنامه دوم و طرح تفصیلی مشکلی از مشکلات شهر را حل کنند. تمرکز برنامه های آقای نجفی هم رویکرد استراتژیک به مشکلات شهر بود. راهبردها، چالش ها و همچنین سیاست ها برای رفع این مشکل ها در برنامه ایشان بود. به نظرم می رسد که این برنامه به عنوان یکی از برنامه های خوب قابل ارائه است که چه آقای نجفی انتخاب شود و چه نشود می تواند به عنوان یکی از رفرنس های خوب برای توسعه آینده شهر تهران استفاده شود.

وی ادامه داد: به نظرم مهمترین نقطه ضعف بحث عدم پرداختن به رویکردهای عملیاتی برای این سیاست ها بود. یعنی برنامه در سطح سیاست ها متوقف مانده بود. مطلب دوم اینکه بعضی موضوعات مثل بحث عدالت در شهر، نوع تعامل بین اعضای شورای شهر و شهرداری وبا توجه به چالش های منابع انسانی داخل شهرداری، نحوه اداره شهر و راهبردهای مبتنی بر منابع انسانی توجه نشده بود و همچنین در این برنامه کمتر به بحث فساد نهادینه شده در شهرداری پرداخته شده بود ولی موضوعات دیگر انصافا خوب پرداخته شده بود.

الهام فخاری نژاد نیز در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد این برنامه گفت: به نظرم بیشتر از اینکه برنامه باشد جهت گیری و لیستی از چالش ها و مسائل شهر بود. یعنی از نظر عملیاتی خودشان هم اشاره کردند که در بسیاری از این محورها اسناد پشتیبان دارند که امروز فرصت بحث در مورد اسناد پشتیبان نبود. در مورد بعضی سؤالات که ما چگونگی تحقق این سیاست ها را هم پرسیدیم به نظر من روشن نشد که چگونه این اتفاقات باید بیفتد.

این منتخب شورای شهر پنجم افزود: در مورد تغییراتی که از آن صحبت کردند می خواستم روشن شوند که چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ چون فکر می کنم رأی مردم تغییر افراد و رویکردها بوده و ما مسئول پیگیری رأی مردم هستیم. به نظر من رویکردها چیزی نیست که وارداتی باشد. نگاه انسانی ایشان که امنیت شغلی و امنیت روانی کارکنان فعلی شهرداری و مدیران آن مخدوش نشود قابل احترام است ولی برداشت من از سیاست این است که تغییر در افراد و رویکردها باشد و ایشان خیلی صریح گفتند که تغییر در رویکردها بیشتر منظورشان خواهد بود.

وی تأکید کرد: به نظرم به این سؤال پاسخ داده نشد که بدون بهبود کیفیت زندگی شیب مهاجرت به تهران بالا است و تهران توان مهاجرت پذیری بیش از این را ندارد؛ ظرفیت کالبدی و نه ظرفیت محتوایی و فرآیندی شهر بیش از این نیست. الآن تهران بیش از توان مستهلک می شود و پیکر شهر رو به نابودی است و بخشی از آن هم به این دلیل است. اگر شما کیفیت زندگی را بهبود دهید این مهاجرت ها سرعت بیشتری خواهد یافت. این موضوع یک نگاه غیر خطی می طلبد؛ یعنی یک مدل یابی در مورد عوامل، مسائل و فرآیندهای شهری می طلبد که در این مورد پاسخی نگفتند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • خروج علیه شهردار تهران
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران