Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال اختلاف ایجاد شده میان فرهنگستان هنر و شرکت پارس آریان درباره تعیین تکلیف 500 تابلوی نقاشی موجود در فرهنگستان هنر و نیز نامه‌نگاری‌ها و گفتگوهایی که علی معلم دامغانی و علی‌اکبر امین تفرشی با یکدیگر داشته‌اند و نیز بالا گرفتن بحث تشکیک در آثار موزه بانک پاسارگاد، نصرالله افجه‌ای، جلال شباهنگی، علی شیرازی، ناصر پلنگی، طاهر شیخ الحکمایی، لیلی گلستان، پریوش گنجی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ضمن اعلام اینکه آثار خود را به این مجموعه فروخته‌اند و وجه آن‌ها را دریافت کرده‌اند، به ردّموضوع بدون شناسنامه بودن این آثارشان در گنجینه موزه پاسارگاد پرداختند.

نصرالله افجه‌ای:

خرید و فروش قانونی بوده است

نصراله افجه‌ای (هنرمند خوشنویس) درخصوص ادعای رئیس فرهنگستان هنر مبنی بر بی‌شناسنامه بودن آثار این مجموعه گفت: من چندین بار به این موزه اثر فروخته‌ام زیرا معتقدم که این موزه مجموعه بسیار معتبری است که در فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته شده است.

وی درباره دریافت وجه نقد فروش آثار خود اظهار کرد: یقیناً من وجه فروش آثار خود را دریافت کرده‌ام زیرا بانک طبق اسناد با هنرمندان به معامله می‌پردازد به این معنی که بعد از توافقات شفاهی اسناد رسمی صادر می‌شود و کار طی تشریفاتی به مالک تعلق می‌یابد لذا این امر بدیهی است که بانک هرگز بدون اسناد و مدارک و کار‌شناسی کاری را انجام نمی‌دهد.

افجه‌ای درباره سخنان رئیس فرهنگستان هنر گفت: با احترام به جایگاه هنری و فرهیخته جناب معلم، فکر می‌کنم که این صحبت‌ها از روی خواب و خیال است لذا با کمال احترام و ادب باید بگویم که در این مورد نظر ایشان خلاف قانون است.

وی افزود: همیشه وقتی کارم را به بانک می‌فروشم تخفیف بیشتری قائل می‌شوم زیرا معتقدم که موزه بانک برای من تاریخ ساز‌تر از یک کلکسیونر شخصی است که مشخص نیست در چند نسل بعد با اثر من چه می‌کنند به همین خاطر کاملاً افتخار می‌کنم که اثرم در این موزه و سایر موزه‌ها نمایش داده می‌شود.

این هنرمند، ادعاهای مطرح شده را عامل مهمی در زیر سوال بردن بخش‌های مهم و اجرایی کشور خواند و گفت: وقتی به راحتی یک بانک معتبر و موزه آن زیر سوال می‌رود، جدای از مسائل مادی، جمعیت هنرمندان و هنردوستان را غمگین می‌کند.

افجه‌ای تأکید کرد: سؤال من این است که چرا باید یک فرد ادیب و صاحب مقام چنین حرفی را بزند و من بابت این امر واقعاًمتأسفم زیرا چنین برخوردهایی هنرمندان را مأیوس می‌کند و باعث دلسردی بخش خصوصی می‌شود. در واقع چنین رفتارهایی به صورت زنجیروار باعث آسیب به جامعه هنری می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من چنین رفتارهایی از سوی یک بخش دولتی کاملا غلط است زیرا اعتبار همه چیز را زیر سوال می‌برد. واقعیت این است که بانک یک جایی را به عنوان موزه اجاره کرده لذا فرهنگستان حق ندارد در مالکیت بانک دخالت کند.

علی شیرازی:

ادعاهای منفی به عرصه اقتصاد هنر لطمه وارد می‌کند

علی شیرازی (هنرمند خوشنویس) ضمن ابراز ناراحتی نسبت به ادعای رئیس فرهنگستان هنر در این باره گفت: به نظر من طی چند سال اخیر در اقتصاد هنر اتفاقات خوبی رخ داده که یقینا در بدو امر توسط گالری داران آغاز شده و امروز توسط بنگاه‌های اقتصادی به سمت و سوی بهتری رفته است زیرا در این راستا هم گالری داران و بنگاه‌های اقتصادی و هم هنرمندان توانستند منتفع شوند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز چندین اثر از مجموعه‌های خود را فروخته است، اظهار کرد: تا امروز چندین اثر فروخته و بدون تشریفات زائد پس از عقد قرارداد مبلغ خود را دریافت کرده‌ام لذا باید در مورد آثار خودم بگویم که این کار‌ها کاملا در مالکیت موزه است و قطعا ربطی به فرهنگستان هنر ندارد.

این هنرمند خوشنویس ادعای رئیس فرهنگستان هنر را دارای تبعات منفی برای اقتصاد هنر خواند و در این باره بیان کرد: اقتصاد هنر در کشور ما مانند نهالی است که به تازگی ریشه کرده و با اندک نسیمی می‌تواند صدمه ببیند لذا برای من جای تعجب دارد که چرا فرد هنرمند، فرهیخته و دارای جایگاه اجتماعی چون آقای معلم دامغانی باید چنین حرفی را بزنند.

شیرازی تصریح کرد: انتظار هنرمندان از افراد فرهیخته و دارای جایگاه اجتماع این است که از هنرمندان و هنردوستان حمایت کنند تا فعالان این حوزه‌ها بتوانند با احساس امنیت به کار خود ادامه دهند این در حالی است که به جای تشویق بنگاه‌های اقتصادی که نقش مهمی در این بخش داشته، ما شاهد تضعیف این عرصه هستیم.

وی اظهارات منفی در فضای حاضر را عامل مهمی در توقف رشد اقتصاد هنر خواند و گفت: به نظر من در شرایط کنونی چنین اظهارنظرهایی می‌تواند سبب شود که بنگاه‌هایی که نسبت به این بخش تمایل پیدا کرده‌اند و یا کلکسیون دار‌ها دلسرد شوند زیرا وقتی بخش مهم و تاثیرگذاری مانند بانک اقتصاد به راحتی زیر سوال می‌رود، نباید انتظار داشت که تازه‌وارد‌ها از حضور در این عرصه دچار وحشت نشوند به همین خاطر من معتقدم که این مساله دارای تبعات منفی خواهد بود که به این زودی‌ها رفع نخواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: امیدوارم مسأله هر چه زود‌تر اختلاف ایجاد شده شفاف‌سازی شود البته من در مورد اثر خودم باید عرض کنم که این آثار کاملا در مالکیت بانک است و من به کسی وکالت نداده‌ام که در مورد آن‌ها اظهارنظر کند.

شیرازی تصریح کرد: به نظر من اگر فرهنگستان هنر با برخی مراکز درباره مسائل دیگری مشکل دارند، نباید آن را به صحن جامعه بیاورند و باید آن را به نوع دیگری حل کنند زیرا این مساله به اقتصاد هنر لطمه جدی وارد می‌آورد این در حالی است که ما طی چند سال اخیر شاهد رشد اندک این عرصه بودیم لذا نباید با چنین حرف‌هایی به راحتی این رشد را متوقف کرد.

لیلی گلستان:

تبعات ادعای رئیس فرهنگستان هنر گریبانگیر خود اوست

لیلی گلستان ضمن ابراز تأسف از ادعای مطرح شده از سوی رئیس فرهنگستان هنر گفت: من اثری را به شرکت پارس آریان، فروخته‌ام و پول آن را نیز کامل دریافت کرده‌ام لذا فکر می‌کنم که چنین ادعایی تنها برای شخصه آقای معلم تبعات منفی به دنبال دارد زیرا حرفی کاملا غیرمنطقی مطرح شده است.

وی افزود: به طور حتم هر اثری که فروخته شده، دارای چک، رسید و اسناد است لذا هیچکس به صورت زبانی نمی‌تواند ادعا کند که این آثار مال الله است به همین خاطر من فکر می‌کنم که این ادعا تنها گریبانگیر شخص آقای معلم است.

گلستان نتیجه چنین ادعاهایی را کمرنگ شدن، نقش بخش‌های دولتی در هنر دانست و بیان کرد: به نظر من چنین برخوردهایی از سوی دولت، بخش خصوصی را تشویق می‌کند تا دور دولت را خط بکشند زیرا وقتی یک بخش زیرمجموعه دولتی تا این حد غیرقابل اعتماد و نامعتبر رفتار می‌کند، بخش خصوصی باید از آن دور شود و این باعث تأسف دولت است زیرا این بخش خصوصی است که اقتصاد هنر و هنر را تامین می‌کند و دولت عملا در این میانه کار خاصی انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: من بابت اتفاقاتی که روی داده، واقعا متاسفم زیرا پاسارگاد یک بخش خصوصی کاملا معتبر است که کار پسندیده‌ای انجام داده و از هنرمندان اثر خریداری کرده تا مردم بتوانند از آن بازدید کنند این در حالی است که چنین رفتارهایی سرخوردگی و دلسردی در کلیت چنین اقدامات مثبتی ایجاد می‌کند که اساسا خوب نیست.باعث خوشحالی است که بخش خصوصی به خرید آثار هنری مشغول است و به عرصه اقتصاد هنر کمک می‌کند.

پریوش گنجی:

رفتارهای نامناسب باعث دلسردی بخش خصوصی می‌شود

پریوش گنجی(هنرمند نقاش) ادعای مطرح شده رئیس فرهنگستان هنر را نادرست خواند و گفت: به طور حتم چنین رفتارهایی می‌تواند بر فضاهای هنری تاثیرات نامطلوبی ایجاد کند چراکه حمایت بخش خصوصی می‌تواند برای جامعه نیز مفید باشد.

این نقاش و استاد دانشگاه ایرانی درباره ادعای رئیس فرهنگستان هنر مبنی بر مال الله بودن آثار متعلق به شرکت پارس آریان است، گفت: به شخصه سال‌ها پیش اثری را به این مجموعه فروخته و کامل مبلغ آن را دریافت کرده‌ام لذا معنا و مفهوم چنین ادعایی را ازسوی رئیس فرهنگستان هنر درک نمی‌کنم.

وی طرح چنین ادعاهایی را در فضای هنری دارای اثرات نامطلوب خواند و اظهار کرد: به طور حتم چنین رفتارهایی می‌تواند بر فضاهای هنری تأثیرات نامطلوبی ایجاد کند چراکه حمایت بخش خصوصی از هنر برای جامعه نیز مفید است.مجموعه آثار مربوط به یک موزه خصوصی است، دارای سطح بسیار بالایی است و کارهای بسیار خوبی در آن حضور دارد.

گنجی افزود: چنین رفتارهای بدی می‌تواند در بخش خصوصی ایجاد دلسردی کند. به‌طور حتم مردم نیازمند موزه‌هایی در بخش خصوصی هستند چراکه قطعا همه آثار نمی‌تواند در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شود به همین خاطر من معتقدم که نباید چنین رفتارهایی آن هم با بخش خصوصی معتبر که کاملا بر مبنای درستی با هنرمندان کار کرده است، شکل گیرد زیرا سبب می‌شود که دیگر شاهد حضور بخش خصوصی در چنین بخش‌های هنری نباشیم.

وی عملکرد بخش خصوصی در خرید آثار هنری را حرفه‌ای خواند و اظهار کرد: به نظر من کادری که در این بخش فعالیت دارند افراد بسیار متخصص و تحصیلکرده‌ای هستند به همین خاطر آثاری که امروز در این بخش شاهد هستیم بسیار سطح بالایی دارند.به شخصه معتقدم که وقتی کسی یک کار خوب را شکل می‌دهد، باید تشویق شود نه اینکه با رفتارهای غلط به سمت دلسردی سوق داده شود لذا من فکر می‌کنم که ادعاهایی که مطرح شده نشان از اندیشه و رفتار غلط افرادی که در این بخش دست‌اندرکار هستند، دارد و کاملا نادرست است.

گنجی بیان کرد: به نظر من نباید هنرمندان اجازه دهند که چنین اتفاقاتی رخ دهد زیرا این امر آبروریزی‌هایی را در سطح فراملی دربردارد ضمن اینکه برای هنرمندان نیز بسیار نامناسب است.مساله اینجاست که هنرمندان کارهای خود را با کمال میل و رغبت به بانک فروخته‌اند و چنین ادعایی تنها می‌تواند از جانب آنان مطرح شود لذا من امیدوارم که آثار این گنجینه ارزشمند در جای بهتری نسبت به فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته شود تا دیگر شاهد چنین ادعاهای زشتی نباشیم.

مصطفی دشتی:

کاش نظیر موزه پاسارگاد بیشتر بود

مصطفی دشتی (هنرمند نقاش) درخصوص ادعای رئیس فرهنگستان هنر مبنی بر بی‌شناسنامه بودن، آثار موزه گفت: سال ۹۳ مجموعه «خورشید گرفتگی‌ها» را که جزء بهترین کار‌هایم بود، در پردیس ملت به نمایش گذاشتم. در همین مجموعه کار‌شناسان چند اثر را انتخاب کردند. من نیز این آثار را با قرارداد و شکلی قانونی به موزه فروختم و مبلغ آن را دریافت کردم.

این هنرمند اضافه کرد: در‌‌ همان افتتاحیه به این فکر کردم که چرا ما در کشور موزه‌هایی از این دست را کم داریم در حالی که می‌بینم همین موزه نیز با مشکلات متعددی برای بقا دست و پنجه نرم می‌کند.

وی ادعای رئیس فرهنگستان را باعث ناراحتی خواند و گفت: وقتی نامه رئیس فرهنگستان هنر را خواندم غمگین شدم زیرا معتقدم که ما به جای راغب کردن دیگر بانک‌ها برای سرمایه گذاری در بخش هنر، همین بخش فعال را نیز با این حرکت‌ها دلسرد می‌کنیم البته من معتقدم که هرگز نمی‌توان جلوی یک کار حرفه‌ای را گرفت.

دشتی چنین ادعاهایی را خارج از انصاف دانست و گفت: این حق و انصاف نیست زیرا ما تعداد زیادی هنرمند تجسمی در کشور داریم و خرید و فروش آثار هنری در این عرصه واقعا نیاز است. به همین خاطر من معتقدم که باید از بخش خصوصی در این بخش حمایت کرد نه اینکه آنان را دلسرد کنیم.من معتقدم در کشوری که همه چیز قانونی است کسی نمی‌تواند جلوی کار حرفه‌ای را بگیرد و چنین ادعاهایی می‌تواند ریشه در چیزهای دیگری داشته باشد.

از شباهنگی تا پلنگی و شیخ الحکمایی

سید جلال شباهنگی (هنرمند نقاش و مجسمه ساز) نیز گفت: من چند اثر از مجموعه «دشت‌ها و کویر‌ها» را فروخته‌ام و صد البته که مبلغ قرارداد را نیز دریافت کرده‌ام.

طاهر شیخ الحکمایی (هنرمند مجسمه ساز) از فروش اثر خود به این مجموعه خبر داد و گفت: اخیراً من یک اثر از مجموعه «پرواز» با قرارداد و رضایت کامل فروخته و پول آن را کامل دریافت کرده‌ام.

ناصر پلنگی (هنرمند نقاش) هم از فروش اثر خود و دریافت مبلغ قرارداد خود خبر داد و گفت: من طبق قرارداد و اسناد قانونی اثر خود را فروختم و مبلغ آن را به صورت کامل دریافت کردم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آغاز به کار غرفه ایران در شصتمین بینال هنر ونیز و شکل حضور هنرمندانی که در این دوره بینال اثر دارند، توضیح داد: در این‌گونه رویدادهای بین‌المللی که هنرمندان اثر دارند، معمول است که به سبب احترام، برای حضور از آنها دعوت می‌شود و احتمالاً تعدادی از این هنرمندان می‌توانند حضور داشته باشند که ما هم میزبانی می‌کنیم. حضور هنرمندان زمانی قطعی می‌شود که کار صدور ویزای آن‌ها به نتیجه برسد. به همین دلیل ما از همه هنرمندان دعوت به حضور کردیم و انتخاب حضور، با خودشان است.

آغاز به کار رسمی پاویون ایران در بینال ونیز با حضور سفیر ایران

وی در مورد آغاز به کار غرفه ایران در بینال ونیز بیان کرد: غرفه ایران در شصتمین بینال هنر ونیز آغاز به کار کرده است و ظهر روز گذشته ۸ اردیبهشت به وقت محلی و بعدازظهر به وقت ایران، محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا از غرفه ایران بازدید کرد و این حضور به غرفه ایران رسمیت داد، چراکه ما بنا نداشتیم برنامه‌ای برای افتتاح غرفه داشته باشیم.

خراسانی‌زاده تصریح کرد: استقرار دوستان در ونیز برای حضور در غرفه ایران در ونیز، کمی با تاخیر همراه شد و زمان پروازها تغییر کرد؛ یعنی بنا داشتیم دوم اردیبهشت ماه کار غرفه ایران در ونیز شروع شود که یک هفته به تعویق افتاد.

وی درباره مضمون غرفه ایران که به کودکان غزه می‌پردازد، اشاره کرد و گفت: مضمون غرفه ایران، حمایت هنرمندانه از مردم مظلوم فلسطین است که ماجرای داغ این روزهای دنیاست. در سلسله اعتراضاتی که در جای جای جهان نسبت به رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد و به ویژه در دانشگاه‌های آمریکا شاهد هستیم، این جریان در حال همه گیر شدن است و به همین دلیل ما در ونیز کلی خواهان داریم. در شهر ونیز به دلیل اینکه ساکنان چندانی حضور ندارند و غالب افراد حاضر از گردشگران، هنرمندان و کیوریتورها هستند و همین افراد اعتراضات خودشان را به رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته‌اند، لذا مضمون غرفه ما، بسیار برای آنها جالب و جذاب است.

مضمون غرفه ایران در ونیز کلی خواهان دارد

رییس پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز در پاسخ به این پرسش که در دفاع از مضمون «کودکان غزه» چه می‌گوید، توضیح داد: این یک جریان کیوریتال است که مبنای اصلی آن، ۵ اثر از هنرمندان نقاش تراز اول ایرانی است که همگی درباره کودکان غزه کار شده است و در کنار هر اثر قطعه شعری از محمود درویش شاعر بین‌المللی فلسطینی انتخاب شده که متناسب با مضمون اثر است و به چند زبان ترجمه شده است. در کنار این آثار یک ارزش افزوده‌ای هم داریم؛ برای مثال از آینه کاری ایرانی برای بازنمایی بیشتر یکی از آثار استفاده کردیم به صورتی که بازتابش آینه‌ها روی هفت قطعه آینه‌کاری طراحی شده هنرمندان بوشهری را داریم که در فضایی تاریک، اتفاقی کهکشانی را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: همچنین، برای ۵ اثر، واقعیت مجازی ساخته شده که مخاطبان از طریق عینک‌های وی آر یا واقعیت مجازی، می‌تواند به لایه‌های درونی اثر مراجعه کنند و در فضای اثر هنری حرکت کنند. در مورد اثر دیگری، موشن گرافی داریم که لایه به لایه، اثر بازنمایی و بازسازی می‌شود یا آثار دیگری که به کمک هنر چیدمان، نمایش‌هایی از این دست چیده شده تا آثار تکمیل شوند و در نهایت یک روایت یکپارچه‌ از این اتفاق را شکل داده است. امیدورایم در بازه زمانی هفت ماهه این آثار مورد توجه قرار بگیرد تا هم از حیث هنری و هم از حیث مضمونی بتواند ظرفیت‌های هنری ایرانی را به دنیا معرفی کند.

نظارت بر نگارخانه‌ها با پرونده الکترونیکی

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره بحث نظارت بر نگارخانه‌ها و صحبت‌هایی مبنی بر تغییر سیاست‌های قبلی به خبرنگار مهر گفت: در مورد نگارخانه‌ها از سال گذشته یک روند جدی آغاز شد که با کمک صاحبان نگارخانه‌ها، مجوزهایی که قبلاً صادر شده بود، دارای پرونده الکترونیکی شدند. بر این اساس، نگارخانه‌داران به سامانه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده بود، مراجعه و مجوز خود را تبدیل به مجوز الکترونیک کردند. در ادامه فعالیتی که پرونده الکترونیک نگارخانه‌ها دارد، باید برنامه‌ها و محتوای نمایشگاه‌هایی را که دارند، روی سامانه بارگذاری کنند. در دستورالعمل فعلی نگارخانه‌ها (که البته نسخه جدید آن کاملاً بازنگری و جامع‌تر شده است که به وقت خودش ابلاغ خواهد شد)، اشاره شده که نگارخانه‌ها باید محتوای نمایشگاه‌ها را در بازه زمانی نزدیک به برگزاری آن، به مرکز هنرهای تجسمی در سطح تهران و در سطح استانی به ادارات کل ارشاد اعلام کنند که اگر این اتفاق نیفتد، خودش یک تخلف محسوب می‌شود.

انواع تخلفاتی که از گالری‌ها سر می‌زند

خراسانی‌زاده درباره موارد تخلف آمیزی که از برخی نگارخانه‌ها سر می‌زند، تصریح کرد: وقتی محتوایی خارج از ضوابط نمایشگاهی به نمایش در می‌آید، ۲ تخلف اتفاق می‌افتد؛ اول اینکه این نوع آثار به مرکز هنرهای تجسمی ارایه نشده‌اند و دوم اینکه در حال حاضر مسوؤلیت ارایه آثار برعهده نگارخانه‌داران است، چراکه خودشان با شناخت قوانین جامعه باید در چارچوب قوانین عمل کنند.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که اکثر نگارخانه‌داران تلاش دارند ضوابط را رعایت کنند و وقتی تعدادی تخلف دیده می‌شود باید مراعات کنیم به نام همه نگارخانه‌داران تمام نشود و این ذهنیت نادرست که خارج از ضابطه عمل می‌کنند، تغییر کند. اما برخی موارد تخلف درست است و می‌پذیرم که باید تذکرات از جمله به صورت شفاهی و یا با ثبت در پرونده نگارخانه‌ها باشد و با این‌گونه تخلفات مقابله شود.

برنامه موزه هنرهای معاصر تهران تا ۱۴۰۴ بسته شد

مدیرکل هنرهای تجسمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره بازگشت نظم به برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران گفت: جدول برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران تا ابتدای سال ۱۴۰۴ بسته شده است که اتفاقاً در بسیاری از زمان‌ها نیز تک نمایشگاه نیست، یعنی همزمان دو الی سه نمایشگاه برگزار خواهد شد. البته اطلاع‌رسانی این نمایشگاه‌ها چون باید با نظارت کیوریتور باشد، در زمان مقتضی اعلام می‌شود اما نمایشگاه‌ها برای ما مشخص است و حتی اگر خودمان نیز بخواهیم برنامه جدیدی داشته باشیم، باید از سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شود.

خراسانی‌زاده در پایان درباره برگزاری بینال‌ها و جشنواره‌ها به ویژه جشنواره «تجسمی فجر» در موزه هنرهای معاصر تهران بیان کرد: اگر منظور برگزاری نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان است که خیر؛ موزه هنرهای معاصر تهران شأنی فراتر از شرکت‌کنندگان دارد. در عین حال باید بپذیریم موزه هنرهای معاصر، نگارخانه نیست و باید جایگاه موزه‌ای آن مدنظر قرار گیرد و آثار در سطح خاصی می‌توانند وارد فضای آن شوند. بنابراین امشال هم همچون سال گذشته که همزمان با «تجسمی فجر شانزدهم» در موزه نیز رویداد (آثار مفاخر هنرهای تجسمی از گنجینه موزه و پوسترهای انقلاب) را داشتیم، متناسب با شأن موزه عمل خواهیم کرد.

کد خبر 6090390

دیگر خبرها

  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی