Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:31:41 GMT

تعداد کتابخانه‌های مشهد بسیار کم است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۱۷۸۸

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تعداد کتابخانه‌های مشهد بسیار کم است و امیدواریم پایتختی فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی توسط این شهر تلنگری برای بهبود این وضعیت باشد.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امیدوارم میزبانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط مشهد همه شرایط برای بهبود وضعیت کمی کتابخانه‌های این شهر را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما انتظار داریم امکانات‌مان در حوزه فرهنگ مخصوصا کتابخانه‌های عمومی که مصداق بارزی از شاخص‌های فرهنگ هستند بالا باشد اما در زمینه کتابخانه‌های عمومی آنچه را که مردم انتظار دارند با آنچه الان وجود دارد بسیار متفاوت است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: امیدوارم پروژه کتابخانه مرکزی مشهد با کمک همه مسئولان تا پایان برنامه‌های «مشهد 2017» به پایان برسد.

وی یادآوری کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در زمینه فعالیت‌های «مشهد 2017» چهار نشست تخصصی در حوزه فرهنگ رضوی برگزار کرده است.

اکبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: این توفیقی است که ما کتاب به مردم می‌دهیم، رسانه‌ها نیز به کتابخانه به عنوان موضوع محوری و به کتاب به عنوان موضوعی که نقش بی‌بدیل در سبک زندگی و ... دارد، نگاه کنند.

وی گفت: خوشبختانه رویدادها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی به خوبی توسط رسانه‌ها منعکس می‌شود، از رسانه‌ها می‌خواهم که برای خوشحال کردن مردم، اخبار خوب کتابخانه‌ها که طبیعتا توسط خود مردم رقم خورده است را منعکس کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: مولف انتظار دارد وقتی اثری خلق می‌کند اثرش دیده شود، هر اقدامی که کمک کند به این که آثار تولیدی دیده شود قابل تقدیر است و کتابخانه‌های عمومی از این مساله در زمینه‌های گوناگون مانند نگهداری آثار تولیدی غافل نیستند.

وی درباره فعالیت‎‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: ما هر ماه چهار اثر را معرفی می‌کنیم، همچنین بخشی به عنوان «نو رسیده‌ها» داریم که در آن کتاب‌های تازه منتشر شده را به صورت خلاصه‌وار معرفی می‌کنیم و در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌دهیم تا مخاطبان با تازه‌های نشر آشنا شوند.

اکبری ادامه داد: همچنین سلسله نشست‌های «کتابخوان» را از حدود دو سال قبل در دانشگاه‌ها و... برگزار کرده‌ایم و نشست‌های عمومی‌ را نیز در زمینه معرفی کتاب برگزار کرده‌ایم و در آینده نیز برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در پایان از خبرگزاری ایسنا جهت فعالیت در حوزه کتاب به ویژه به دلیل حضور فعال در جشنواره کتابخوانی رضوی تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد