Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه عاشورا از برگزاری چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل دو در تبریز خبر داد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎‌شرقی، سردار غلام عسگر کریمیان با بیان این مطلب اظهار کرد: شهر تبریز به عنوان شهر اولین‎ها و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره‎ی آزادگان و اسراء در 26 مرداد ماه میزبان آزادگان، خانواده‌های شهدای آزاده، اسراء و خانواده‎هایشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی با اشاره به این که آزادگان ذخایر انقلاب اسلامی ایران هستند، افزود: آزادگان از اقشاری هستند که مظلوم واقع شده‌اند و وظیفه و رسالت مردم و به خصوص خبرنگاران است تا در انعکاس حقایق و وقایع جنگ هشت سال دفاع مقدس تلاش کنند. زیرا آزادگان همیشه وجود نخواهند داشت و باید بدون ذیق وقت از تجارب آنان بهره برد.     وی عنوان کرد: همبستگی، اتحاد، کار تشکیلاتی آزادگان در دوران دفاع مقدس از جمله رموز پیروزی و موفقیت آنان بود که در طول دوران اسارت سرزنده و پایدارشان نگه داشته بود؛ به نوعی می‌توان گفت دشمن تنها جسم آنان را به اسارت گرفته بود.     کریمیان بیان کرد: اقداماتی که آزادگان در اردوگاه‎ها انجام می‎دادند، دشمنان را به ستوه آورده بود و خود دشمنان نیز به این موضوع اعتراف کرده بودند. بعثی‌ها با رویکرد سوسیالیستی خود دست به اقداماتی می‎زدند که تنها از دست کافران برمی‎آمد.     وی با اشاره به اردوگاه موصل دو اسرای عملیات خیبر افزود: حدود شش هزار اسیر در این اردوگاه اسیر بودند که اردوگاه موصل دو به اردوگاه خیبری‎ها معروف بود و سخت‎ترین شکنجه‎ها متوجه اسرای این اردوگاه می‎شد. ولی آزادگان با مقاومت و تحمل شکنجه‎ها درس بزرگی به دشمنان دادند.     وی گفت: همایش سراسری آزادگان موصل دو که قبلا در شهرهای اصفهان، اهواز و مشهد برگزار شده است، این بار در تبریز و با هدف معرفی فرهنگ و پتانسیل‎های تبریز برگزار خواهد شد و مهمانان می‎توانند معرف فرهنگ شهر ما باشند.     کریمیان در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه خاطرنشان کرد: در اردوگاه‎ها نیز خبرنگاران اسیر بسیاری وجود داشت و اسرا از نظر اطلاعاتی همیشه به روز بودند و اهالی رسانه باید در نشر صحیح و انعکاس درست حقایق بکوشند.     "ابولفضل هادی"، دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل دو در خصوص جزئیات برگزاری همایش اظهار کرد: این همایش سه روزه با حضور آزادگان، اسرا و خانواده‎هایشان از 30 استان کشور برگزار خواهد شد و حدود یک هزار و 787 نفر تا کنون در سامانه‎ی همایش ثبت نام کرده‎اند که از این میزان حدود 166 نفر خانواده‎‏های آزادگان متوفی هستند.     وی افزود: هدف اصلی از این همایش، تجدید میثاق با شهدا و تجدید دیدار آزادگان با یکدیگر است و انتشار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از سایر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‎آیند.     وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره‎ی شهدا، معرفی توامندی‎های و جنبه‎های فرهنگی، صنعتی و تاریخی استان از سایر اهداف هستند و افتتاحیه‎ی این همایش روز 21 مرداد ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و همچنین از سرود ملی آزادگان و چند کتاب با همین موضوع رونمایی خواهد شد.     هادی عنوان کرد: بازدید از مناطق گردشگری استان و مزار شهدا از سایر برنامه‎‏های اجرا شده در این همایش هستند که بازدید از مزار شهدای مرزی در جلفا و بازار تبریز نیز از آن جمله هستند.     گفتنی است، چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل دو با حضور خانواده‎ای اسرا و آزادگان از 30 استان کشور و به میزبانی تبریز 22 مرداد ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی میرزا احمد داواشی، شاعر بلندآوازه‌ی کُرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، دکتر مسعود بیننده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش در سطح ملی در مورد شاعر مردمی بلندآوازه و نام‌آشنای منطقه غرب ایران، میرزا احمد داواشی، در تاریخ ١٩ اردیبهشت ماه در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد. 

وی گفت: پژوهشکده‌ی کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در نظر دارد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و همچنین ایجاد بستری برای شکل‌گیری و تقویت گفتمان علمی درباره شاعران و شخصیت‌های فرهنگی مناطق مختلف کردستان در ذیل عنوان سلسله رویدادهای معنوی ایران، همایش ملی میرزا احمد داواشی شاعر نامی منطقه غرب کشور را ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در محل دانشگاه کردستان برگزار کند.

بیننده افزود: از ۴۲ مقاله رسیده به دبیرخانه همایش میرزا احمد داواشی ۳۱ مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی پذیرفته شده و ۴ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد. 

دبیر علمی همایش میرزا احمد داواشی اضافه کرد: در این همایش دو سخنرانی اصلی و ۱۰ پانل تخصصی در طی برنامه‌های همایش اجرا می‌شود. 

بیننده در ادامه با اشاره به زندگی ادبی پربار این شاعر نامی بیان داشت: میرزا احمد داواشی(۱۳۵۹-۱۲۷۹ه ش) شاعر شیرین‌سخن، نکته‌سنج، زیباسرا، زیبابین و فصیح واژه است که اشعارش را به زبان کردی و در قالب گویش‌های گورانی-هورامی و سورانی-جافی سروده است. 

وی درباره دیگر خصیصه ادبی اشعار این شاعر نامی اظهار داشت: میرزا احمد که جزو آخرین اعضای نسل شاعران گوران‌سرای کردستان ایران است در شهر روانسر از توابع استان کرمانشاه چشم به جهان گشوده و قریحه شاعرانگی و استعداد بداهه‌گویی‌اش در گستره‌ی جغرافیای فرهنگی این منطقه که طبیعت بکر و زیبای اورامانات، پاوه و جوانرود را شامل می‌شود رشد و نمو یافته است. 

وی تصریح کرد: میرزا احمد که به لقب داواشی معروف است در ذیل اشعارش معمولا به همان نام خوش‌آوی خودش یعنی احمد که یکی از نامهای مبارک پیامبر اسلام(ص) است خود را ندای شاعرانه زده و ختم اشعارش را با بستار زیبای پیامی عمیق و گوهروار می‌آراید، چنین است که لقب داواشی در افواه عامه شهرت دارد و نام احمد همان لقب شعری اوست.  

دکتر بیننده مدیر پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان در ادامه بیان کرد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی خواهد بود که از طریق آن شاعران و شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران در منطقه کردستان معرفی شده و زمینه‌ی مناسبی برای تولید متون علمی در مورد آن‌ها و همچنین بستری برای انتشار این یافته‌های علمی و پژوهشی فراهم آید. 

وی در پایان عنوان کرد: این دست از شاعران اگرچه در گستره‌‌ی وسیعتر زبان‌ها و فرهنگ‌های دیگر کمتر شناخته شده هستند، اما صدای زیست‌جهان واقعی عامه مردم بوده و زبان گویای جامعه‌ و فرهنگ ما به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قضاوت حقوقی با هوش مصنوعی؛ خیلی دور، خیلی نزدیک!
  • همایش‌ها در استان بوشهر روستامحور برگزار می‌شوند
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • هوش مصنوعی به فوتبال ایران می‌آید؛ دوره‌ای فشرده برای مربیان برگزار شد
  • پیام خوش اداره ورزش تبریز به تراکتوری‌ها
  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • انتخابات مرحله دوم به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو برگزار می‌شود
  • همایش ملی میرزا احمد داواشی، شاعر بلندآوازه‌ی کُرد برگزار می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود