Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره جوکول به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش‌ایلنااز رشت، فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: پیاده راه فرهنگی رشت این روزها شاهد برنامه‌های فرهنکی متنوعی به همت مسئولان فرهنگی شهرداری رشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از زحمات علیرضا حسنی مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و نرجس محجوب مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز و نیز شهردار منطقه دو جهت برگزاری برنامه های فرهنگی‌کارشناسی‌شده گفت:حضور و استقبال شهروندان در این برنامه‌ها ما را راغب می‌کند تا در برگزاریچنین برنامه هایی همت و تلاش بیشتری داشته باشیم.

فرامرز جمشید پور با اشاره به برپایی غرفه های صنایع دستی و مجسمه سازی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: با برگزاری رویداد ها و جشنواره های آیینی و بومی می توان آداب سنن گذشته را حفظ و به نسلهای آینده منتقل کرد.

علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در این مراسم با عرض خیر مقدم به شهروندان و مسئولانی که در این مراسم حضور یافتند و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت سازمان سیما منظر و فضای سبز و شهرداری منطقه دو برگزار ی شود.

وی با بین اینکه این جشنواره به مدت چهار روزاز تاریخ۱۷ مرداد تا بیستم مرداد ماه در پیاده راه فرهنگی رشت دایر است افزود: شهروندان می توانند در تاریخ های اعلام شده از ساعت ۱۷ الی ۲۳ از این جشنواره دیدن کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شهروندان را از مهم ترین رسالتهای این سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر رشت به عنوان شهر جشنواره ها شناخته شده است برگزاری چنین جشنواره هایی از وظایف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت است.

علیرضا حسنی با بیان اینکه احیای سنت های گذشته از مهم ترین اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی است گفت: شاید بسیاری از نوجوانان و جوانان گیلان ندانند که جوکول چیست برای جلوگیری از فراموشی سنت ها باید برنامه های فرهنگی و جشنواره های متنوع تدوین و اجرا شود.

نرجس محجوب رئیس سازمان سیما منظر فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به اینکه حضور شهروندان و شادابی آنها در پویایی شهر بسیار موثر است اظهار داشت: فضاهای شهری بسترهای تعاملات اجتماعی شهروندان را فراهم می کنند

وی افزود: این تعاملاتبا برگزاری جشنواره ها و رویدادهای آیینی و سنتیتحکیم می یابد و جشنواره جوکول نیز یکی از رویدادهایی که تعامل بین شهروندان و فضاهای شهری را افزایش می دهد.

محجوب در ادامه به ساخت مجسمه های سنتی و آیینی با کاه و کلوشدر جشنواره جوکول اشاره کرد و گفت: این تجربه ای نو است که شهروندان را برای انجامیک فعالیت هنری گرد هم می آورد

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشتدر این مراسم اظهار داشت: خداوند را شاکریم که بار دیگر در پیاده راه فرهنگی رشت میدان شهدای ذهاب که مزین به نام شهدایی است که برای امنیت ما از همه چیز خود گذشتند یک رویداد فرهنگی و بومی را برگزار می کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت افزود: از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت ؛ سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری رشت و از همه آنها که فرهنگ و هویت گیلان را در این جشنواره درمعرض دید شهروندان قرار دادند تشکر می کنم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری در پارسال، ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این بودجه در امسال ۲۶ میلیارد تومان و در ۱۲ سرفصل خواهد بود، که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید

اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرکرد محله‌محور می‌شود

وی افزود: یک بودجه پنج میلیاردی جداگانه هم برای ساخت فرهنگ سرا با اولویت ساخت در منظریه، ناحیه غرب و خیابان ملت اختصاص داده شد که در مجموع ۳۱ میلیارد بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نظر گرفته شده است.

ایازی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای در حوزه فرهنگی با وجود شهردار جدید افتاد که دلیل آن نگاه خوب به مباحث فرهنگی شهر بود.
منبع: ایمنا

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران