Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@08:54:13 GMT

چگونه با طب سنتی ریزش مو را درمان کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۲۸۵۸

چگونه با طب سنتی ریزش مو را درمان کنیم؟

با استفاده از طب سنتی می توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید و همینطور تاثیر زیادی در افزایش روند رویش مو دارد. در این مقاله از دکتر سلام به راهکار سنتی برای درمان ریزش موها پرداخته ایم. توصیه می کنیم کسانی که دچار ریزش مو شده اند، حتما این بخش را مطالعه کنند.

در طب سنتی درمان‌های نسبتا مناسبی برای پیشگیری از ریزش و همچنین افزایش روند رویش مو وجود دارد، گرچه این درمان‌ها معمولا طولانی و زمانبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طب مدرن درمان‌هایی برای ریزش مو و افزایش رشد آن وجود دارد که گرچه برخی از آنها نتیجه‌بخش است، اما در طولانی‌مدت ممکن است عوارضی برای فرد به‌دنبال داشته باشد، اما در طب سنتی درمان‌های نسبتا مناسبی برای پیشگیری از ریزش و همچنین افزایش روند رویش مو وجود دارد، گرچه این درمان‌ها معمولا طولانی و زمانبر است.

البته این اتفاق فقط در طب سنتی ایرانی نمی‌افتد و در تمام مکاتب علمی پوست در دنیا، ریزش مو با دشواری درمان می‌شود و باید این مساله را در نظر گرفت.

در طب سنتی درمان ریزش مو به دو گروه تقسیم می‌شود؛ درمان‌های موضعی و درمان‌های خوراکی. آنچه امروز بیشتر به‌کار می‌رود، درمان‌های موضعی است. ازنظر طب سنتی، روند تولید مو به مسائل درونی بستگی دارد و برای این‌که فرد رویش موی خوبی داشته باشد نیاز به مزاج معتدل و سالم دارد.

اگر فرد مزاج معتدل و خوبی داشته باشد باید تغذیه او را هم بررسی کرد. فرد مبتلا به ریزش مو باید موادی را که در رشد و تقویت موها موثر است به اندازه کافی دریافت کند. مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز در تقویت مو موثر است است. همچنین گفته می‌شود یکی از علل ریزش مو کمبود ویتامین B در بدن است که نقش مهمی در این میان ایفا می‌کند. عامل احتمالی دیگر کمبود گوگرد در بدن است، این ماده معدنی در بازنگری پیازِعنصل و همچنین در انواع سبزی‌ها مثل تره، سیر و موسیر بوفور یافت می‌شود.

تمام گیاهانی که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، نه‌تنها در پیشگیری از ریزش مو، بلکه در رشد مجدد آن نیز موثر است. برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن نیز خواص مشابه رزماری دارند و از فرآورده‌های آنها برای بهبود اگزما استفاده می‌شود. آویشن در عین حال که جریان خون موضعی را تقویت می‌کند، آثار ضدباکتری و ضدقارچ دارد و می‌تواند در پیشگیری از ریزش مو و همچنین تقویت رویش آن موثر باشد.

سبزی‌هایی مانند تره، سیر و موسیر برای تقویت مو مفید است. برای درمان ریزش موی سر باید کاری کرد تا جریان خون در زیرپوست سر تحریک شود. همچنین می‌توان علاوه بر استفاده از انواع پیاز خوراکی و سبزی‌ها، موها را با ماست شست‌وشو داد چون آب ماست از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

برای به جریان انداختن خون در سر می‌توان موها را ماساژ داد به شرطی که صابون و شامپو قلیایی نباشد. مقدار کمی سیر را نیز می‌توان رنده کرد و بعد به آن مقداری عسل اضافه و مخلوط کرد و بر سر مالید.

استفاده از گیاه گزنه نیز می‌تواند جلوی ریزش موی سر را بگیرد و در برخی موارد حتی موی سر دوباره می‌روید.

منبع: جام نیوز

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز

فرارو- شاهین اتوماتیک که گرانقیمت‌ترین سواری سایپاست، امروز بیشترین افت قیمت را به‌ثبت رسانده و نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون کمتر فروخته می‌شود.

قیمت شاهین اتوماتیک در بازار آزاد امروز ۹۰۰ میلیون تومان است و شاهین دنده‌ای ۷۹۰ میلیون تومان یعنی پنج میلیون کمتر از روز گذشته فروخته می‌شود.

پراید ۱۵۱ یا پراید وانت سه میلیون ارزان شده و قیمت ساینا S دنده‌ای دو میلیون تقلیل پیدا کرده است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 27 فروردین 28 فروردین
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

345 میلیون تومان

342 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

457 میلیون تومان

455 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

610 میلیون تومان

600 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

795 میلیون تومان

790 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

920 میلیون تومان

900 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • انسداد ۳۲ محور شریانی و غیرشریانی به دلیل سیل اخیر
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟
  • قوانین ریزش سنگ نما و مقصر ریزش سنگ کیست؟
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز