Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عربستان شرایط را برای حجاج فراهم نکند از مالزی و قطر هواپیما اجاره می‌شود، فراکسیون مستقلان ولایی به وزرای پیشنهادی چگونه رای می‌دهد؟ و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، عربستان شرایط را برای حجاج فراهم نکند از مالزی و قطر هواپیما اجاره می‌شود، چینش تیم اقتصادی کابینه دوازدهم زیر ذره بین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

عربستان شرایط را برای حجاج فراهم نکند از مالزی و قطر هواپیما اجاره می‌شود

تسنیم:سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه اکثر ویزای زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی تاکنون صادر شده، گفت: حدود یک سوم از زائران ایرانی نیز به عربستان اعزام شده‌اند.

وی با تاکید براینکه مشکل خاص و جدی برای زائران ایرانی در عربستان پیش نیامده است، ادامه داد: در بحث امنیت زائران نیز طی گزارشاتی که به فراکسیون ارائه شده مشکل خاصی وجود نداشته است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تصریح کرد: سعودی‌ها نیز در بدو ورود زائران ایرانی استقبال خوبی داشته‌اند و در کل مشکل خاصی تاکنون درباره اعزام حجاج به سرزمین وحی نداشته‌ایم.

سخنگوی فراکسیون حج مجلس با بیان اینکه مقرر بود 50 درصد از زائران ایرانی از طریق هواپیمایی عربستان به این کشور اعزام شوند، افزود: در آخرین لحظات این اتفاق رخ نداد و بار این کار بر دوش ایران ایر افتاد.

حسینی شاهرودی از احتمال بازگشت زائران ایرانی به کشور از طریق ایر لاین‌های داخلی خبر داد و گفت: اگر هواپیمایی عربستان شرایط لازم برای بازگشت حجاج ایرانی را فراهم نکند مقرر شده تا از کشورهای همچون قطر و مالزی هواپیماهای از سوی ایران ایر اجاره شود تا کار بازگشت حجاج ایرانی را بر عهده بگیرند.

فراکسیون مستقلان ولایی به وزاری پیشنهادی چگونه رای می‌دهد؟

تسنیم:مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه‌ها، رزومه و کارنامه کاری وزرای پیشنهادی دولت در فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در جلسات فشرده فراکسیون برنامه‌های کاری وزرای پیشنهادی دولت ارز‌یابی شود.

وی افزود: همچنین کار‌گروه‌های تخصصی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، کارنامه‌کاری و سوابق اجرایی و کاری وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند و نتیجه ارز‌یابی را در اختیار اعضای فراکسیون قرار می‌دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی، با تاکید بر اینکه قرار است وزرای پیشنهادی برنامه‌های کاریشان را به اعضای فراکسیون ارائه دهند، تصریح کرد: اعضای فراکسیون مستقلان ولایی تصمیم دارند تا از تمامی وزرای پیشنهادی دولت برای حضور در فراکسیون به منظور استماع برنامه‌های کاری و همچنین بررسی سوابق کاری و اجرایی‌ آنها دعوت به عمل بیاورد.

لاهوتی با بیان اینکه اعضای فراکسیون تصمیم گرفته‌اند که به شکل فراکسیونی به وزرای پیشنهادی رای اعتماد دهند، تصریح کرد: یعنی اگر قرار است از سوی اعضای فراکسیون به وزیری رای اعتماد داده شود، تمامی اعضا به وزیر مورد نظر رای می‌دهند و همچنین اگر قرار شد به وزیری رای اعتماد داده نشود، تمامی اعضا به وزیر پیشنهادی رای نمی‌دهند.

تولید موتور ملی 1200 اسب بخار توسط وزارت دفاع تا پایان امسال

دفاع پرس:امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای بومی صنایع دریایی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه در این رابطه، اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه تولید به سطحی از توانمندی رسیده است که در چهار حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی و تندرو قادر به تولید انواع محصولات کاملا بومی بوده و فاصله ایده تا محصول را به کمترین زمان رسانده است.

وی در ادامه به پیشرفت‌های متخصصان این سازمان در حوزه رانش اشاره کرد و گفت: حوزه رانش برای ما و تمامی کشورهای مستقل یک حوزه استراتژیک محسوب می‌شود؛ چرا که شبکه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و نظامی نیازمند حوزه رانش است.

دیزل 900 اسب بخار را دریایی کردیم

دریادار رستگاری با بیان اینکه آنچه که در حوزه رانش اهمیت دارد پرداختن به سامانه‌های دیزلی است، تصریح کرد: خوشبختانه چند سالی است که توسط صنایع دیزل سازی در این حوزه ورود پیدا کرده‌ایم و امروز دیزل‌های 900 اسب بخار را ارتقا داده و به عنوان یک موتور پر تیراژ از آن بهره می‌بریم. همچنین توانستیم با استفاده از تجارب فنی آن را دریایی و در عرصه دریاها از آن‌ استفاده کنیم.

بازمهندسی دیزل 5 هزار اسب بخاری

وی با اشاره به توانمندی‌های متخصصان این سازمان در حوزه مهندسی معکوس و ارتقای سامانه‌های مهندسی شده، افزود: با روش بازمهندسی توانستیم دیزل‌هایی با قدرت 3 هزار تا 5 هزار اسب بخار را بازمهندسی کرده و سپس مکانیسم آن را جهت مصارف کشتی‌ها نیز دریایی کنیم.

طراحی و ساخت دیزل 1200 اسب بخار و تحویل آن به راه آهن

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز سازمان صنایع دریایی افتخار دارد در حوزه ساخت موتور، دیزل 1200 اسب بخار یعنی چیزی معادل قدرت یک مگاوات را در داخل طراحی و تولید کند که ان‌شاالله این محصول بومی تا پایان سال تولید شده و در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد.
وی در پایان گفت: غیر از میل لنگ و سامانه سوخت رسانی تمامی دیگر اجزای این موتور در داخل کشور تولید می‌شود. همچنین نوع گازسوز این دیزل را در آزمایشگاه‌هایمان با توان 650 کیلو وات و بازدهی بالای 40 درصد تولید کردیم و در آینده قدرت آن را به 850 اسب افزایش خواهیم داد که برای سامانه‌های سی اچ پی کارآیی لازم را خواهند داشت.

استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه باید محترم شمرده شود

شرق:معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه،حسین جابری انصاری گفت:ما با تلاش عربستان سعودی برای اِعمالِ هژمونی و سلطه‌طلبی و سیطره‌خواهی بر کشورهای همسایه مخالف هستیم. این اصل سیاست خارجی ماست. ایران به دنبال هژمونی بر همسایگانش نیست و به طور طبیعی با اینکه یکی از همسایگان بخواهد بر دیگر همسایگان سیطره و سلطه پیدا کند، همراهی نخواهد کرد. ما با اینکه یکی از بازیگران، هر کشوری که باشد، دنبال سلطه باشد، مخالفت صریح داریم. درعین‌حال به‌هیچ‌وجه از تشدید درگیری‌ها و اضافه‌شدن مشکلات بر مشکلات موجود در منطقه هم خوشحال نیستیم و از آن استقبال نمی‌کنیم برای اینکه معتقدیم محیطی که ما در آن زندگی می‌کنیم، کوچک است و بالارفتن درگیری‌ها حتي بین دیگران که شما در آن حضور مستقیم ندارید، بر شما هم منعکس خواهد شد.

ما در مواجهه با بحران قطر درعین‌حال که به دنبال تشدید درگیری و اضافه‌شدن مشکلات نیستیم و معتقد هستیم باید با گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و رودررو بین طرف‌های اختلاف، این منازعه حل‌وفصل یا حداقل مدیریت شود، در‌عین‌حال به‌صراحت با اِعمال سیاست مبتنی بر هژمونی‌طلبی از سوی یکی از همسایگان بر همسایگان دیگر مخالف هستیم و معتقدیم استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه باید محترم شمرده شود - تمام بازیگران دیگر - این چارچوب‌های سیاست ماست و مبتنی بر این چارچوب با بحران قطر و عربستان هم تعامل کردیم.

مواضع ما مبتنی بر نظرات آقای رئیس‌جمهور و تصمیمات نهادهای حاکمیتی کشور است.

وی همچنین درباره مصافحه ظریف و عادل الجبیر دیدارها و سلام‌وعلیک‌های کوتاه در حاشیه ‌اجلاس‌های بین‌المللی توضیح داد: نمی‌شود گفت‌وگو و مذاکره به معنای خاص خودش نام نهاد. این امر طبیعی‌ای است که هیئت‌هایی که در یک کنفرانس شرکت می‌کنند، در حاشیه کنفرانس با هم خوش‌وبش یا سلام‌وعلیکی داشته باشند یا چند جمله با هم ردوبدل کنند. به این مذاکره گفته نمی‌شود. این در روابط کشورهای همسایه، اصلی طبیعی است. ما هیچ منعی برای سلام‌و‌علیک‌کردن یا خوش‌وبش یا گفت‌وگوکردن با طرف‌های سعودی نداریم. این عربستان سعودی است که سیاستش را مبتنی بر جدایی، درگیری، افزایش تنش و رویارویی قرار داده و فکر می‌کند منافعش در افزایش رویارویی است.

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • باشگاه تراکتور کد داد؛ مذاکره با یحیی گل محمدی تایید شد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟