Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@00:30:00 GMT

آنچه درباره فواید خرما نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۳۶۳۳

آنچه درباره فواید خرما نمی‌دانید

مهندس عبدالعزیزی بیان کرد: از آنجا که بخش عمده‌ای از قند خرما گلوکز و فروکتز می‌باشد، در صورت فراگیری فن آوری تولید قند مایع و با توجه به تمایل روز افزون در استفاده از قند مایع در محصولات قنادی می‌توان از خرما استفاده اقتصادی کرد.

سرویس سبک زندگی فردا: یک کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: تحقیقات درباره خرما نشان داده که این میوه می‌تواند پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها همچون کولون، معده و غیره را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

مهندس حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: خرما میوه‌ای است بهشتی و بسیار مقوی، که مواد معدنی بسیاری، چون آهن، پتاسیم، روی، منگنز و ویتامین‌های A-B-E را داراست. تحقیقات درباره‌ی خرما نشان داده که این میوه میتواند پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها مانند کولون، معده وغیره را در پی داشته باشد.

وی افزود: از خواص خرما می‌توان به ملین بودن آن و خنثی کردن اسید اضافی معده اشاره کرد. می‌توان از این میوه در درمان زیادی اسید معده و ترش کردن و دل درد نیز بهره گرفت.

عبدالعزیزی در زمینه فراورده‌های صنعتی خرما اظهار کرد: این فراورده‌ها شامل:

شیره خرما:این کارشناس بهداشت افزود: یکی از فراورده‌های مهم خرما شیره آن میباشد. این محصول از تغلیظ عصاره خرما در سطح آزمایشی و فشار اتمسفری و در سطح صنعتی توسط دیگ پخت تحت خلاء تولید می‌شود. شیره دارای همان مشخصات عصاره است با این تفاوت که غلظت بیشتری دارد، متداولترین بریکس شیره خرما ۷۵ می‌باشد.

قند مایع:مهندس عبدالعزیزی بیان کرد: از آنجا که بخش عمده‌ای از قند خرما گلوکز و فروکتز می‌باشد، در صورت فراگیری فن آوری تولید قند مایع و با توجه به تمایل روز افزون در استفاده از قند مایع در محصولات قنادی می‌توان از خرما استفاده اقتصادی کرد.

خمیر خرما:وی ادامه داد: یکی از ساده‌ترین و پر مصرف‌ترین فراورده‌های خرما خمیر آن می‌باشد، این محصول پس از کنترل در صد رطوبت (۲۶ - ۲۰ درصد) خرما و چرخ نمودن آن تهیه می‌گردد وبه صورت خمیر نگه داری می‌شود. خمیرخرما در کشورهای عربی دارای مصارف متعدد از جمله استفاده از آن در انواع شکلاتها، صنایع شیرینی پزی و مخلوط‌های خرما و خشکبار می‌باشد.

مارمالاد و مربای خرما:عبدالعزیزی گفت: از دیگر فراورده صنعتی خرما می‌توان از مربا و مارمالاد خرما نام برد. مربای خرما دارای طعم کارامل و اسیدیته مناسبی است و گاهی مصرف شکر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

ترشی خرما:وی در ادامه افزود: تولید این فراورده خرما در کشورهای عراق، عربستان و مصر از مراحل اولیه رشد خرما صورت می‌پذیرد و روش مناسبی برای کاهش ضایعات ارقام غیر صادراتی گزارش شده است.

کاربرد در بیوتکنولوژی:عبدالعزیزی در پایان خاطرنشان کرد: خرما به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی قند و انواع مواد مغذی دیگر به عنوان سوبسترای مهم در تولید سرکه، انواع اسیدهای آلی، الکل و پروتئین تک یاخته‌ای محسوب می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی