Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت استان در راستای پیشبرد اهداف و کمک بیشتر به حوزه سلامت با رییس مرکز بهداشت استان دیدار کردند و اهداف مجمع خیرین و وضعیت سلامت استان بحث شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، ابراهیم نعیمی رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست ضمن خیر مقدم به خیران حاضر در جلسه گفت: در بحران های شدید و عمیق چیزی که جامعه را نجات می دهد ایثارگری و گذشت است که ما از این ایثارها در کشورمان و استانمان کم نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با آنکه نمونه عینی سوره والعصر را ما در هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم قطعا رویکردی که توانسته این چنین بحران هایی را مدیریت و کنترل کند ایثار و از خود گذشتگی ها بوده است.

نعیمی عنوان کرد: سلامت مهمترین شاخصه توسعه است همان طور که در دین ما نیز این بحث کم بها نبوده است و در سخنان مختلف به آن پرداخته شده است همچنین روایات متعددی نیز در این خصوص وجود دارد که گاهی ریز قضایای سلامت در آنها کاملا مشهود است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به انجام کارهای مشارکتی و نتیجه مثبت انها اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در مصرف بسیار مهم است و دغدغه بسیاری از مسئولان است گاهی دولت برنامه ای را می خواهد اجرا کند اما با استقبال کم مردم رو به رو می شود برای نمونه قطره اهن برای کودکان و یا فولیک اسید برای خانم های باردا را می توان مثال زد.

وی تصریح کرد: تا کنون 15 میلیارد تومان هزینه طرح تحول سلامت استان شد اما متاسفانه به دلیل عدم اگاهی مردم مشارکت کم است و ساز و کارهایی باید اتفاق بیفتد.


عدم اطلاع مردم از سامانه(سیب)

سالار جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت:همه دستگاه های اجرایی استان و شهرداری ها می توانند نقش موثرتری در حوزه سلامت داشته باشند در این میان نیز نقش بانوان بسیار پررنگ و تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: همان گونه که مدیریت خانه با خانم هاست بنابراین در همه زمینه ها بخصوص در سطح جامعه نیز می توانند پیشقدم باشند و در سلامت مردم تاثیر بسزایی ایفا نماید.

جوکار ادامه داد: یک بسته خدمتی جذب خیرین و واقفین سلامت به حوزه بهداشت استان ابلاغ شده است که در صورت اجرای کامل آن بانوان می توانند نقش بیشتری در امور بهداشت و مراکز و پایگاه های سلامت سطح استان و به ویژه مناطق محروم داشته باشند.


مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق آخرین آماری که در اختیار دارم اکنون بیش از 350 خانه بهداشت فعال در روستاها، 70 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بیش از 20 پایگاه سلامت شهری در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر به نقش خیرین خصوصا زنان در واحدهای بهداشتی درمانی توجه کنیم می بینیم که تا چه اندازه می توانند تاثیر گذار و در جذب این خیرین موثر باشند.

جوکار با اشاره به ایجاد سامانه (سیب) گفت: با راه‌اندازی این سامانه که در راستای ارائه مطلوبتر خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت است، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت ثبت اطلاعات در این سامانه دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد و کیفیت خدمات نیز بهتر خواهد بود در حالی که شاید هنوز اکثر مردم حتی اسم این سامانه را نشنیده اند.

وی به خدمات عمرانی در بخش سلامت استان اشاره کرد و گفت: در یاسوج بیشترین خدمات عمرانی خیر ساز بخش سلامت انجام شده است که در این زمینه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج همکاری ویژه ای با مجمع خیرین سلامت داشته اند.

اجرای طرح همیار من

رییس شورای بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: اعتقاد دارم که اگر این سفیران نباشند هیچگونه فعالیتی که باید گسترش پیدا نمی کند ان شالله روزی برسد که جامعه خبرنگار دیده شوند.

زینب قربانی ادامه داد: شورای بانوان خیر سلامت یک ماهی است که در استان شروع به کار کرده است و سعی شده که از همه افراد با سلیقه های مختلف در این شورا حضور داشته باشند.

رییس شورای بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتقاد دارم که همه بانوانی که عضو این شورا هستند می توانند تاثیرگذار باشند و سعی می کنیم به جامعه ثابت کنیم که زنان توانمند هستند و می توانند.

وی به اهداف شورای بانوان خیر سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول شناسایی بیماران سرطانی نیازمند را در برنامه داریم که با شناسایی این خانواده ها کمک هایی از نظر پزشکی به انها شود.

قربانی تصریح کرد: می توانیم با جذب خیر در بحث تجهیز و تکمیل و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف به ویژه در روستاها اقدام کنیم.

رییس شورای بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد با طرح همیار من در استان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با اجرای این طرح به خانواده ها بگوییم که تجهیزات پزشکی که به انها نیاز ندارند را در اختیار این شورا قرار دهند که ما نیز بر حسب نیاز بیمار در اختیار او دهیم.

وی شفاف سازی و شفافیت برای مردم را از مهمترین موارد عنوان کرد و افزود: هر فردی که تجهیزاتی را در اختیار ما قرار دهد و به بیمارن نیازمند داده شد به شخص اهدا کننده نیز گفته می شود که کجا و برای چه بیماری اختصاص یافته است.

قربانی ادامه داد: در بحث سلامت ما پیش گیری را مقدم بر درمان می دانیم که بسیار موثر است اگر بانوی ما از خود مراقبتی فرزندانش آگاهی داشته باشد بسیار تاثیر گذار است.

عضو جدید شورای شهر یاسوج نیز گفت: انچه که شورای شهر در آینده به آن می پردازد بحث سلامت مردم است و انچه که منتخبان شورا در تبلیغات انتخاباتی خود بر روی آن شعار می دادند همین بحث سلامت بود از گذشته در حوزه سلامت کارهایی انجام شده است.

نگین تاجی عنوان کرد: یکی از سیاست های ما مدیریت مشارکتی است وقتی باشدقاعدتا همه مردم در مدیریت شهری حضور دارند و اعتقاد ما این است که این مدیریت شهری در محله های مختلف حضور یابد و دغدغه ها را بشنود.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت بویراحمد به دنبال ایجاد مرکز بهداشت محله ای در نقاط مختلف هستند و من این نوید را می دهم که شورای شهر در این زمینه هر کمکی که بتواند انجام می دهد که بتوانیم در جهت ارتقای سطح زندگی مردم همکاری کنیم.

عضو جدید شورای شهر یاسوج افزود: شهری با کیفیت است که بهداشت عمومی در آن رعایت شود و در نظر داریم در شورای شهریاسوج کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون سلامت تشکیل شود که بتوانیم کاری در سطح شهر انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه میناب اظهار داشت: این حرکت سیلی محکمی بر آمریکا و کشورهای مزدور هم‌پیمان اسرائیل و درسی پشیمان کننده برای آنان بود.

وی با تبریک و گرامیداشت هفته سلامت به همه کارکنان خدوم استان هرمزگان بویژه شهرستان میناب گفت: یکی از اهداف شبکه بهداشت و درمان حمایت طلبی پررنگ وضرورت دسترسی مردم به خدمات با کیفیت ومقرون به صرفه است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هدف دیگر بهداشت و درمان توجه وبرابری سلامت و رفع ناعدالتی اجتماعی در کشور است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی عنوان کرد: اگرخدمات باکیفیت نباشد بیماران استان و شهرستان مجبور می شوند جهت مداوا به استان دیگر سفر کنند ولی اگر خدمات باکیفیت باشد هرگز سفر نمی کنند.

انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت