Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران فتح اللهی در گفت و گو با خبرنگار تقريب در سنندج اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی از سال 89 فعالیت رسمی خود را در استان کردستان آغاز کرده است و تاکنون بیش از 280 نفر از خدمات این دانشگاه در رشته های مختلف بهره مند شده اند.

وی افزود: این دانشگاه با عضویت در اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام دارای جایگاه ویژه ای بوده و با تعاملی که با دانشگاه های معتبر اسلامی از جمله الازهر مصر و سایر کشورهای اسلامی دارد توانسته است جایگاه مهمی را در این عرصه کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فتح اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه دولتی بوده و تحصیل در آن کاملا رایگان می باشد و خدمات خوابگاهی و رفاهی همانند دانشگاه های دولتی به دانشجویان ارایه می شود.

وی اعلام کرد: دانشگاه_مذاهب_اسلامی، از بین داوطلبان خواهر و برادر گروه‌های آزمایشی(علوم انسانی، تجربی و ریاضی) شرکت کننده در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، در سال 96 با امکان تحصیل_رایگان در مقطع کارشناسی در شهر سنندج با حضور استادان برجسته و بهره مندی از امکانات_رفاهی و خوابگاهی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان همچنین از رایزنی با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق برای تبادل دانشجو و اساتید خبرداد و افزود: طی یک سال آینده به صورت بین الملل نیز دانشجویانی در دانشگاه مذاهب کردستان مشغول به تحصیل خواهند شد که اقلیم کردستان عراق در این زمینه در اولویت است.

فتح اللهی در ادامه سخنان خود به نتایج گردهمایی هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در اردیبهشت ماه امسال در سنندج اشاره کرد و گفت: در این سفر پر خیر و برکت شاهد تصویب دو رشته کارشناسی هنر اسلامی و کارشناسی ارشد عرفان اسلامی بودیم که با توجه به ظرفیت های منطقه می تواند تأثیرات خوبی در حوزه علوم اسلامی و تقویت ارتباط آن ها با سایر بخش های اثرگذار جامعه داشته باشد.

وی همچنین از برگزاری آزمون ورودی رشته های فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی و فقه مقارن و حقوق جزای خصوصی ویژه طلاب در مقطع کارشناسی ارشد خبرداد و افزود: این آزمون نیز در شهریور ماه سال جاری ثبت نام آن آغاز خواهد شد و برای ترم دوم سال تحصیلی در این دو رشته نیز دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: داوطلبان کنکور سراسری می توانند برای اطلاع بیشتر از انتخاب رشته در دانشگاه مذاهب اسلامی و خدمات و امور رفاهی این دانشگاه به پایگاه اطلاع رسانی www.mazaheb.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به حذف  حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳  گفت: در مقطع  دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد.

محمد فرامرزی با اشاره به شعار‌های جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد:  هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند که پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده  که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف است در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

او  افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده و در مقطع دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در مقطع  کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند