Web Analytics Made Easy - Statcounter


نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و برگزار کنندگان دومین نمایشگاه لباس مدارس برگزار و برپایی نمایشگاه یک تکلیف قانونی دانسته شد.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نخستین نشست مشترک هم اندیشی مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و برگزار کنندگان این نمایشگاه با نمایندگانی از ادارات و سازمان های تابعه وزارت آموزش وزارت آموزش و پرورش که حوزه کاری آنها مرتبط با موضوع نمایشگاه است به ریاست حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ابتدای این نشست از اداره کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران که پیش از این جلساتی را تدارک دیده و نکاتی را مطرح کرده است، تشکر کرد و گفت: آموزش و پروش برغم همه سختی ها و مشغله هایی که به دلیل حساسیت در حوزه آموزش و پرورش دانش‌آموزان وجود دارد، کار خوبی را آغاز کرده است و تجربه برگزاری نخستین دوره این نمایشگاه بر این نکته تأکید کرد و صحه گذاشت که موضوع نمایشگاه لباس و اقلام مورد نیاز مدارس یک تکلیف تصریح شده قانونی است که تمایلات و سلایق شخصی نمیتواند در قانون‌گذاری این حوزه که به درستی در مفاد حوزه وظایف آموزش و پروش پیش بینی شده است منعی ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت مبحث لباس دانش آموزان گفت: متأسفانه برخلاف اقدامات مؤثر انجام شده در ساماندهی این بخش نظیر برگزاری دور نخست این نمایشگاه که توانست الگوی مؤثری در پیشگاه تولیدکنندگان قرار دهد اما گاه بعضی ادارات کل تصمیماتی میگیرند که حتی با روح قانون نیز مغایرت داشته و به این واسطه شکایاتی هم از سوی اولیای دانش آموزان و هم مدیران مدارس مبنی بر استفاده نادرست از لباس مدارس واصل شد که جای تأسف دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل ضعف هایی که در زمینه طراحی لباس مدارس و همچنین استفاده از مواد و پارچه نه چندان مرغوب در تولید آنها وجود دارد دانش آموزان رغبتی به استفاده از این البسه حتی با ماهیت آموزشی ندارند گفت: حقیقت تلخی وجود دارد و آن نکته ای است که به آینده به ویژه دانش آموزان دختر مربوط می شود و به جرات می توان گفت عدم تمایل و رغبت گروهی از دختران جوان به حفظ حجاب اسلامی، ریشه در خاطره و تجربه ناموفق آنها با لباس فرم مدارس دارد.

وی به برگزاری دومین دوره نمایشگاه لباس مدارس اشاره کرد و گفت: تجربه برگزاری دور نخست این نمایشگاه نشان داد که اگر بخش مسابقه و رقابتی به این جشنواره و نمایشگاه اضافه شود به جهت ایجاد انگیزه مضاعف میان علاقه مندان و طراحان هم شاهد کیفیت مطلوب بیش از پیش آن خواهیم بود و هم اینکه خروجی موثر و کاربردی تری در سامان بخشی به این حوزه رقم خواهد خورد.

قبادی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست تشریک مساعی با نمایندگان سازمان ها و ادارات وابسته به وزارت آموزش و پرورش در باب موضوع سامان بخشی به حوزه لباس مدارس است گفت: نکته ای که مورد تأکید است اینکه مباحث طرح شده در این سلسله جلسات علاوه بر پرداختن به مقوله‌ای ارزشی و عرفی جامعه اسلامی باید به مباحث مهم دیگری از جمله کیفیت در جنس پارچه، طرح و تولید البسه مدارس و اصول بهداشت و روان می­پردازد.

وی با پیشنهاد برگزاری هر دو هفته یکبار این سلسله جلسات ضمن تأکید بر افزودن بخش مسابقه و رقابتی شدن نمایشگاه امسال، افزود: ضرورت دارد دو کمیته فرعی ذیل این جلسات که یکی با حضور مربیان و اولیا و دیگری با حضور مدیران اداری و اجرایی آموزش و پروش پیرامون موضوعات مرتبط تشکیل تا به تبادل نظر و افکار بپردازد تا نظرات آنها نیز به موازات تصمیمات این سلسله جلسات تا حصول نتیجه نهایی و قابل تأمل به پیش رود.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی