Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید حاجتی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خوزستان عنوان کرد: سه دستورکار را پیش بینی کرده ایم که گزارش دو پروژه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی اولین دستور کاری است که در این جلسه به آن پرداخته خواهد شد که در این خصوص جهاد کشاورزی باید گزارش خود از ایجاد و ساماندهی 23 تشکل بهره برداران آب و زمین را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دستور کار دوم این جلسه پایش محیط کسب و کار در استان و کشور است و دستور کار سوم در جلسات آینده بررسی می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: تعاون روستایی خوزستان باید در تمام شهرستان هایی که فاقد تعاونی هستند این تعاونی ها را راه اندازی کند و گزارشات کمی از وضعیت تعاونی های کشاورزی استان را ارائه دهد تا بتوانیم نظارت و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهیم زیرا در بحث اقتصاد مقاومتی وقتی بر روی یک پروژه تاکیدی می شود باید بررسی وضعیت دقیقی داشته باشیم تا بتوان کارها را به خوبی رصد کرد.

حاجتی تصریح کرد: انتظار می رود تعاونی ها فقط انرژی خود را بر توزیع نهاده های دامی و یا خرید و فروش تضمینی محصولات کشاورزی متمرکز نکنند بلکه در خصوص مسائل بهره وری تعاونی ها، اطلاعات و آموزش هم مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه صادرات خرما مقام اول را داریم، اظهار کرد: این اول بودن یعنی خرمای استان از کیفیت خوبی برخوردار است ولی تناسب آن با سطح زیرکشت که دارای مقام ششم هستیم، مناسب نیست و همخوانی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: باید یک هماهنگی در ارتباط با اقداماتی که در زمینه تشکل بهره برداران آب بین آب و برق و تعاون روستایی انجام میشود، صورت بگیرد تا از موازی کاری جلوگیری شود. همچنین مؤلفه های تأثیرگذار در ارزیابی مانند دستگاه های اجرایی را معرفی کرده و از آنها می خواهیم هدف گذاری ارائه دهند.

حاجتی بیان کرد: اگر در مصرف آب، پنج تا 10 درصد صرفه جویی شود، آن وقت تامین تمام آب موردنیاز کشاورزی، شرب و صنعت ممکن می شود.

وی با بیان اینکه از یک میلیون و 300 هزار هکتار فقط 300 هزار هکتار آن در استان به صورت مکانیزه آبیاری می شوند، تصریح کرد: حدود 20 درصد اراضی کشور به صورت مکانیزه آبیاری می شود در حالیکه خوشبینانه ترین حالت برای خوزستان تنها هشت درصد است این یعنی اینکه در زمینه آبیاری تحت فشار عقب ماندگی های زیادی وجود دارد که باید جبران شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری