Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


بيماري پرندگان، بيماري طوطي نام دارد.

فرهنگ نگهداري از حيوانات خانگي در کشور ما رو به گسترش است. اين در حالي است که اگر در کشورهاي غربي چنين فرهنگي جاافتاده و تثبيت شده است، پيشاپيش اهميت دادن به بهداشت حيوانات خانگي نيز جدي گرفته شده؛ يعني همه حيوانات خانگي در کشورهاي غربي مرتب در کلينيک هاي حيوانات ويزيت مي شوند، داروهايي براي تميزکردن بزاق اين حيوانات داده مي شود و آنها به وسيله مراکزي تميز مي شوند به آنها واکسن تزريق مي شود و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

متاسفانه در کشور ما اغلب حيوانات خانگي را افراد غيرمسئول مي فروشند که فقط قصدشان به دست آوردن سود بيشتر است و نظارتي هم روي کار آنها نيست. اين حيوانات آلودگي هايي دارند که ممکن است به راحتي به انسان منتقل شود.

بيماري گربه
يکي از بيماري هاي شايعي که از طريق حيوان خانگي مثل گربه به انسان ها منتقل مي شود؛ توکسوپلاسموز است. اين بيماري با بزرگ شدن غدد لنفاوي و تب بروز مي کند. انگل توکسوپلاسما در بدن انسان مشکل چنداني ايجاد نمي کند ولي اگر در دوران بارداري بروز کند، باعث ناهنجاري هاي جنيني خواهدشد.

اين انگل هيچ وقت از بدن خارج نمي شود و در افرادي که به دلايلي دچار نقص سيستم ايمني مي شوند، فعاليت خود را از سر مي گيرد و ممکن است حتي باعث ايجاد توده اي در مغز شود. 90 درصد از مردم کشور ما در 30 سالگي انگل توکسوپلاسموز دارند. گربه بيماري ديگري به نام خراش گربه نيز ايجاد مي کند که در اثر چنگ زدن باعث عفونت منطقه و بزرگي غدد لنفاوي مي شود.

بيماري ماهي
ماهي ها نيز به ندرت مي توانند بعضي از عفونت هاي انگلي را به انسان منتقل کنند. در آب ماهي ممکن است بيماري هاي انگلي روده اي ناشي از دفع مدفوع حيوان وجود داشته باشد که با ورود به بدن انسان باعث اسهال و استفراغ شود.


بيماري شايعي که از طريق گربه به انسان ها منتقل مي شود؛ توکسوپلاسموز است.

بيماري جوندگان
بيماري ديگري که از حيوانات کوچک خانگي مانند همستر، سنجاب و جوندگاني مانند آنها منتقل مي شود، در اثر گازگرفتگي اين حيوانات کوچک خانگي است. اتفاقا نام بيماري نيز تب ناشي از گازگرفتگي موش است؛ البته الزاما به اين معنا نيست که حتما موش بايد انسان را گاز بگيرد. گازگرفتگي ممکن است به وسيله سگ يا هر جونده اي باشد. به طور کلي وقتي بزاق حيواني با پوست انسان که در اثر زخم دچار منفذ است تماس پيدا کند، مي تواند بيماري ايجاد کند.

بيماري پرندگان
نگهداري از پرنده نيز براي انسان ها مشکل ساز است. بيماري پرندگان، بيماري طوطي نام دارد ولي الزاما به اين معنا نيست که فقط طوطي اين بيماري را ايجاد کند. افرادي که با پرنده در تماس اند ممکن است در اثر ورود ميکروب ناشي از پرنده دچار تب و تظاهرات باليني مثل سرفه، بالارفتن آنزيم هاي کبدي و... شوند. يکي از بيماري هاي مشکل سازي که پرندگان ايجاد مي کنند، بيماري آنفلوانزاي پرندگان است.

بيماري سگ
کيست هيداتيک از سگ به انسان منتقل مي شود. اين انگل در مدفوع سگ وجود دارد و مي تواند از طريق سبزي آلوده يا تماس با مدفوع به بدن انسان منتقل شود. بيشترين مکان آلودگي در بدن به ترتيب کبد و ريه است. البته در مغز و استخوان نيز ممکن است اين کيست ها ديده شوند.
منبع:salamat.ir



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام

تصاویر منتشرشده صدها هزار قطعه ماهی مرده را در یک مخزن آب طبیعی در استان «دونگ نای» واقع در جنوب ویتنام نشان می‌دهد.

اخیرا بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی ویتنام مانند دیگر نقاط جنوب شرقی آسیا گرمای سوزان و کشنده‌ای را تجربه کرده‌اند. در بسیاری از این مناطق مدارس زودتر از موعد مقرر تعطیل شده‌اند و مصرف برق به شدت افزایش یافته است.

ماهی‌های مرده در بخش‌های وسیعی از مخزن ۳۰۰ هکتاری «سونگ می» غوطه‌ور هستند و بعضی از قایقران‌ها و ماهیگیران آنها را از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش روزنامه‌های محلی، شرکتی که مسئولیت مدیریت این دریاچه را بر عهده داشته است از سال ۲۰۲۴ لایروبی آن را آغاز کرده بود و در نظر داشت برای محافظت از ماهی‌ها از منابع دیگری به آنجا آب منتقل کند.

به گزارش بی بی سی، اما با توجه به تداوم موج گرما، این شرکت مجبور شد آب را به مناطق پایین دستی منتقل کند که این منجر به کاهش سطح آب و در نتیجه مرگ دسته‌جمعی ماهی‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • تصاویر دیدنی از نخستین تلاش بچه زرافه برای راه رفتن ! | ویدئو
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو