Web Analytics Made Easy - Statcounter


برنامه‌های غرفه‌ بازی‌های ایرانی در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد و به منظور احیای بازی‌های سنتی، این بازی ها آموزش داده می شود.

به گزارش بی‌باک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، خردسالان، کودکان و نوجوانان در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌توانند بازی‌های گروهی ایرانی را در فضای ۵۵۰ متری سالن نمایشگاهی واقع در خیابان حجاب تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در دومین سال اجرای این طرح هشت غرفه در سالن نمایشگاهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برای آموزش و ترویج بازی‌های بومی ایرانی اختصاص داده شده است.

در غرفه ویژه خردسالان بازی‌هایی همچون عمو زنجیرباف، گل یا پوچ، کلاغ پر گنجشک پر و... برای این گروه سنی اجرا خواهد شد.

در غرفه‌های مخصوص کودکان دبستانی و دوره اول متوسطه بازی‌های دستمال، یک قل دوقل، لی لی، دوزبازی، گرگ و گله، آتش داری بالاترک و... آموزش داده می‌شود.

همچنین یک غرفه به معرفی کتاب‌های کاردستی با دورریختنی‌ها اختصاص یافته است. در این غرفه کتاب‌های کاردستی به کودکان معرفی و در کنار آن کارگاه کار عملی نیز برگزار می‌شود.

دو بازی «طناب‌کشی» و «زووو» نیز در فضای راهرویی نمایشگاه به اجرا در خواهد آمد.

هدف از شکل‌گیری این بخش احیای بازی‌های سنتی و ایرانی و احیای این بازی‌ها برای نسل امروز عنوان شده است.

انتخاب این بازی‌ها به گونه‌ای است که امکان اجرا در فضاهای بسته و خانه‌ها نیز وجود داشته باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند از سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی در روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد، ساعت ۱۴ تا ۲۲ بازدید کنند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک