Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اعطای بورس ویژه تحصیلی به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، ضمن جذب استعداهای برتر و تحقق پژوهش‌های کاربردی، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ تمرکززدایی استعداها در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید محمود مدرس هاشمیبا اشاره به اعطای بورس ویژه تحصیلی به صاحبان رتبه‌های برتر کنکور سراسری به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه اظهار کرد: حمایت از استعدادهای برتر از سال‌های پیش به‌طور جدی با اعطای بورس‌ها و جوایز تحصیلی به داوطلبان برتر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دنبال می‌شد اما فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، به این حمایت رنگ و بوی دیگری بخشیده است به‌طوری‌که شرایط ویژه‌ای برای جذب دانشجویان نخبه و استعدادهای برتر پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بورس ویژه تحصیلی به متمرکز نشدن تمام استعدادهای برتر در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور کمک می‌کند، افزود: اعطای بورس ویژه تحصیلی به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس این دانشگاه که همواره یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بوده است، ضمن جذب استعداهای برتر و تحقق پژوهش‌های کاربردی، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ تمرکززدایی استعداها در پایتخت و حضور آنان در مراکز علمی و پژوهشی سراسر کشور می‌شود.

مدرس هاشمی، با بیان این‌که با تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها، از تمرکز نخبگان و استعدادهای برتر در تهران جلوگیری می‌کنیم؛ به این معناکه الزاما نخبگان و استعداهای برتر سراسر کشور در دانشگاه‌های سطح یک پایتخت جمع نمی‌شوند. چراکه دانشگاه‌های برجسته‌ای در دیگر شهرها از جمله مشهد، تبریز و شیراز داریم که می‌توانند زمینه‌ساز پرورش استعدادها و به‌کارگیری آنان در مسیر توسعه فناوری و پژوهش‌های کاربردی باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، حضور استعدادهای برتر در دانشگاه‌های سراسر کشور را یک ضرورت برای پژوهش‌های فناورانه دانست و گفت: جذب استعدادهای برتر و دانشجو یک ضرورت حیاتی برای دانشگاه‌های کشور است تا بتوانند در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نتیجه بهتری کسب کرده و حوزه فناوری را رشد دهند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 35 رشته تحصیلی در 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه می‌شود، افزود: با توجه به ماهیت دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه تقریباً عمده‌رشته‌های فنی و مهندسی را در دانشکده‌های برق و کامپیوتر، مکانیک، عمران، مواد، نساجی، حمل‌ونقل و مهندسی شیمی همچنین 3 رشته‌ علوم پایه و 2 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مجموعه‌ کاملی از رشته‌ها را شامل می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشارهبهاعطای تسهیلات ویژه به داوطلبان ممتاز آزمون سراسری جدیدالورود متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، گفت: دانش‌آموزان دارای رتبه زیر 100 در منطقه یک (یا معادل تراز آن در سایر مناطق)، که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، از مقرری ماهیانه 10میلیون ریال به مدت دو سال بهره‌مند خواهند شد.

مدرس‌هاشمی به پرداخت مقرری ماهیانه 7 میلیون ریال به دانشجویان حائز رتبه 100 تا 300 در منطقه یک یا معادل تراز آن در سایر مناطق اشاره کرد و افزود: دانشجویان دارای رتبه 301 الی 500 نیز مقرری ماهیانه 4 میلیون ریالی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در استفاده از این بورس میان داوطلبان تفاوتی وجود ندارد و هریک از واجدان شرایط رتبه‌ای، این بورس را دریافت خواهند کرد، ادامه داد: این بورس ویژه‌چهلمین سالگرد دانشگاه است و در سال‌های بعد تغییراتی در شیوه و میزان مبالغ وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، پیش‌گام شدن این دانشگاه را در اعطای این بورس زمینه‌ساز حرکت دیگر دانشگاه‌های غیر مستقر در پایتخت دانست و گفت: اگرچه دیگر دانشگاه‌های کشور نیز سالیانه بورس‌هایی را اعلام می‌کنند و اصل اعطای بورس چیز جدیدی نیست، اما این کار برای جذب استعدادهای برتر به دانشگاه‌های سراسر کشور قابل تعمیم است و می‌توانند از این فرآیند برای جذب استعدادها بهره ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره  برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت نمایند.

وی ادامه داد: مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است.

 زارعی گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی نمایند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.orgوارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید نمایند.

گفتنی است سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد