Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی از بیرجند، کاظم قائمی ظهر امروز در نشست خبری به ارائه فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اسفند سال گذشته تا مردادماه امسال پرداخت.
وی انجام عمل جراحی تومور جمجمه و مغز در بیمارستان رازی، بهره‌برداری از بزرگترین بیمارستان استان، افتتاح مرکز رادیوتراپی و انکولوژی ایران مهر، افتتاح اولین مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی با مشارکت خیرین سلامت، افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قائن و افزایش تخت‌های اورژانس شهدای قاین از 16 به 35 تخت را از فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصویب چارت سازمانی دانشگاه از 203 نفر به 650 نفر، استقرار دومین اورژانس هوایی در طبس، انجام 51 پرواز با جابجایی 66 بیمار، اعزام دانشجویان دختر دانشگاه به اولین المپیاد ورزش‌های همگانی، برگزاری همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت، اردوی راهیان نور دانشجویان و دیدار نوروزی با پرسنل درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده ذکر کرد.
قائمی ادامه داد: سفر وزیر بهداشت به خراسان‌جنوبی، افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان 148 تختخوابی حضرت رسول(ص) فردوس، افتتاح و راه‌اندازی پایگاه اورژانس 115 باغشهر اسلامیه، افتتاح و راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت باغشهر اسلامیه، بزرگداشت آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پردیس دانشگاه و برگزاری آزمون دستیاری بالینی برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی را از فعالیت‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد.
وی به جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در هشتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشجویان علوم پزشکی بیرجند توانستند رتبه دوم در رشته شعر طنز، دو رتبه برتر در رشته مصنوعات چوبی و دو رشته برتر در رشته فیلم کوتاه را کسب کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برگزاری جشنواره کشوری شهید مطهری اشاره کرد و گفت: در این جشنواره طی سال 95، 13 نفر از استادیاری به دانشیاری ارتقا یافتند.
قائمی افتتاح همزمان مراکز ناباروری کشور، حضور در نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با ارائه 3 فرآیند برتر کشوری و 50 مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی و پوستر، نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع معرفت شناسی، بهره‌برداری و افتتاح بخش زایمان طبیعی تک نفره در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، بهره‌برداری و افتتاح بخش NICU، برگزاری مراسم اعتکاف و برگزاری مسابقات قویترین مردان دانشجو برای اولین بار در دانشگاه را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در خردادماه سال‌جاری ذکر کرد.
وی از ورود سی تی اسکن به بیمارستان رازی بیرجند خبر داد و گفت: انجام اولین عمل جراحی توریسم درمانی در بیمارستان رازی، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه طی دو روز با 950 نفر داوطلب در 44 رشته، راه‌اندازی دوره دستیاری تخصصی پزشک خانواده با پذیرش 6 دانشجو، کسب موافقت اصولی مرکز تحقیقات مسمومیت‌ها و سوء مصرف مواد و پذیرش اولین بیمار رادیوتراپی در مرکز ایرانمهر از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی در رشته مامایی با 9 نفر، پزشکی 5 نفر و دندانپزشکی با 2 نفر آغاز شده است.
قائمی از اخذ مجوز راه‌اندازی رشته زیست فناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد با پذیرش 4 دانشجو، راه اندازی سایت انگلیسی جهت تسهیل ارتباط و ثبت‌نام داوطلبین خارجی، ورود مجهزترین دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان رازی بیرجند، برگزاری انتخابات نظام پزشکی و جشن فارغ‌التحصیلی اولین دوره دانشجویان دندانپزشکی را از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
وی از انعقاد تفاهم نامه با مجمع خیرین سلامت استان خبر داد و به برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: سفر معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در هفته آینده، سفر وزیر بهداشت به استان در شهریورماه امسال، افتتاح 40 پروژه عمده آموزشی، بهداشتی و درمانی، استقرار سی تی اسکن 16 اسلایس پیشرفته در شهرستان‌های نهبندان، قاین و فردوس، راه‌اندازی سی تی اسکن 16 اسلایس و آنژیوگرافی در بیمارستان رازی بیرجند، تکمیل پروژه ساختمان الحاقی بیمارستان رازی و انتقال بخش جراحی قلب، داخلی قلب و اینترونشن قلب به بیمارستان رازی بیرجند از برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.
انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان