Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری آزمونهای جامع علوم پایه و پیشکارورزی در شهریورماه 1396، به دانشجویان توصیه کرد از توجه به شایعات و نگرانی های بی مورد در این خصوص پرهیز کنند و بر مطالعه مطالب آموخته شده تمرکز نمایند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،طاهره چنگیز دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر تغییر روند طراحی آزمونهای جامع علوم پایه و پیشکارورزی منتشر شده گفت: لازم است برای رفع نگرانی دانشجویان توضیحاتی در این خصوص ارائه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز اظهار داشت: در این دوره همانند چهار دوره گذشته آزمونهای جامع، ابلاغ مسوولیت طراحی و برگزاری آزمون از سوی معاونت محترم آموزشی وزارت برای معاونین آموزشی دانشگاههای مرکز منطقه آمایشی صادر شده و مسوولیت صحت سوالات (150 سوال منطقه) به ایشان واگذار شده است. همچنین مسوولیت نظارت بر حسن برگزاری آزمون و اعلام نتایج نیز همچون گذشته به مناطق سپرده شده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: در این دوره همانند دوره های گذشته، تاکید بر طراحی سوال بر اساس منابع یکسان برای کل دانشجویان در سطح کشور بوده و در هر حال، همه طراحان سوال مکلف هستند سوالات را فقط با استفاده از منابع اعلام شده طرح کنند.

وی اضافه کرد: در این دوره همچون دوره های قبل، 50 سوال از 200 سوال آزمون به عنوان سوال تراز توسط دبیرخانه های آموزش علوم پایه و آموزش پزشکی عمومی طراحی می شود و در اختیار مناطق قرار می گیرد.

چنگیز مجددا تاکید کرد که نگرانی دانشجویان در خصوص آزمونهای جامع بی مورد بوده و کماکان مسوولیت آزمونهای شهریور 96 (همانند چهار دوره گذشته) در هر منطقه به همان منطقه واگذار شده است.

وی گفت: مناطق آمایشی می توانند برای انجام بهتر این مسوولیت همانند سایر مسوولیتهای محوله با یکدیگر همکاری داشته باشند، کما این که در دو سال گذشته نیز برخی مناطق حسب لزوم از سوالات خوب یکدیگر برای آزمونهای جامع استفاده می کردند که با توجه به یکسان بودن منابع آزمون، این امر هرگز مشکلی برای دانشجویان ایجاد نکرده است. تا جایی که سه نوبت آزمون میان دوره ای پیش کاروری با موفقیت توسط یک منطقه برای دانشجویان داوطلب از تمام مناطق برگزار شد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی اظهار داشت: با توجه به تقبل مسوولیت کیفیت آزمون دانشگاههای تحت پوشش در هر یک از مناطق توسط دانشگاه مرکز منطقه، به دانشجویان عزیز توصیه می شود به اساتید محترم برگزار کننده آزمون اعتماد نموده و از فرصت باقیمانده و انرژی روانی خود برای مرور مطالب آموخته شده استفاده کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب دست یابند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران