Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: کره شمالی به کابوسی رنج آور برای آمریکا تبدیل شده است زیرا در برابر تهدیدات واشنگتن، آمریکا را به چالش می طلبد و به آزمایش های هسته ای، موشکی و بالستیکی بیشتری اقدام می کند.

مجله فارن پالیسی در مقاله ای طولانی به این موضوع پرداخته است؛ دو کارشناس ارشد آکادمی نظامی ارتش آمریکا در این مقاله نوشته اند: بهترین شیوه برای ترغیب پیونگ یانگ به دست برداشتن از سلاح هسته ای و موشکی اجازه به این کشور برای دستیابی به آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ری سوی یانگ»، وزیر امور خارجه کره شمالی دوشنبه گذشته در کنفرانس مانیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کشورش آماده است درسی سخت و فراموش نشدنی به آمریکا بدهد. وی تاکید کرد که برنامه هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی قابل مذاکره نیست.

آمریکا در واکنش به این تهدیدات، تهدید کرده است که به شورای امنیت متوسل خواهد شد و قطعنامه جدیدی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی صادر خواهد کرد به گونه ای که ممکن است سالانه میلیاردها دلار برای این کشور هزینه داشته باشد.

البته واقعیت آن است که این تحریم ها پیونگ یانگ را به هراس نمی اندازد و موجب دست برداشتن این کشور از برنامه تسلیحاتی اش که پایه اصلی راهبرد دفاعی پیونگ یانگ را تشکیل می دهد، نخواهد شد. هرکس با آن مخالف است می تواند برود و از آب اقیانوس آرام یا هر اقیانوس دیگر که دلش می خواهد بنوشد!

دولت های پی در پی در آمریکا طی 30 سال، تلاش ها و بودجه سنگینی را صرف جلوگیری از دستیابی کره شمالی به سلاح هسته ای کرده اند اما متحمل شکست سختی شده اند. هدف از سیاست های آمریکا این بود که کره شمالی را به عنوان کشوری یاغی معرفی کند و از آن برای به هراس انداختن ژاپن و کره جنوبی بهره ببرد تا به این شکل آنها را زیر چتر خود نگه دارد و به باج خواهی اقتصادی و امنیتی از آنها ادامه دهد. اما نتیجه این سیاست کاملاً عکس بود. زیرا پیونگ یانگ، کیم ایل سونگ و کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- که راه پدر را ادامه می دهد همه معادلات را به هم ریخته اند و سلاح هسته ای و پس از آن موشک های بالستیکی ساخته اند که قادر است علاوه بر توکیو و سئول، عمق آمریکا را هدف قرار دهد.

در ادامه مقاله فارن پالیسی، بر ضرورت همزیستی با کره شمالی و موشک های بالستیک این کشور و ورود به گفتگو با این کشور برای سازش تاکید شده است. این موضوع یادآور مطلب مشابهی است که مجله فارن آفرز پنج سال پیش درباره برنامه هسته ای ایران منتشر کرد و همین نتیجه گیری را کرده بود و خواستار همزیستی با ایران به عنوان قدرتی هسته ای و تلاش برای مهار آن و نه برخورد با آن شده بود.

همانگونه که ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1972 به پکن سفر کرد و زمینه عادی سازی روابط دو کشور را فراهم کرد، کیم جونگ اون نیز ممکن است طی ماهها یا سالهای آینده میزبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باشد. بهترین راه برای مقابله با استکبار آمریکا زبان زور است و نه تبعیت کردن.

انتهای پیام/

راهکار کره شمالی برای مقابله با استکبار آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست