Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع>ارتش - همشهری آنلاین:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: طرحی با عنوان سرباز نخبه پژوهشی با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به روسای دانشگاه‌ها ارائه شده است که طی آن افرادی که دارای کارشناسی ارشد و دکتری هستند به صورت سرباز - پژوهشی یا سرباز - تحقیقی در اختیار ۱۳ دانشگاه کشور قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل رضوی در نشست معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری که صبح امروز با حضور نیروهای مسلح و روسای دانشگاه‌های کشور در خصوص امریه نخبگان دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رو به افزایش است و قاعدتا این افراد طبق قانون کشور باید خدمت سربازی را سپری کنند اظهارکرد: نیروهای مسلح بایستی برای جذب این افراد برنامه‌ای داشته باشد تا این افراد احساس بطالت و بیکاری در محل گذران سربازی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرف دیگر دستگاه‌های دولتی و دانشگاهی نیاز شدیدی به سرمایه‌های انسانی دارند که این سرمایه‌های انسانی در خدمت مردم باشند. همچنین دستگاه‌های دولتی به دلیل محدودیت‌های استخدام و به کارگیری نیروهایی که بایستی حقوق و مزایای بیشتری به آنها داده شود دارای مشکل هستند. از طرفی مسئله بیکاری و درآمد کم خانوار نیز موضوع مهمی است. بنابراین با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی‌های لازم انجام شد تا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت سرباز پژوهش یا سرباز تحقیقی در اختیار 13 دانشگاه کشور که بخش زیادی از تولید علم کشور بر دوش آنهاست، قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: فایده و منفعت این اقدام این است که هم برای افراد دوره کارآموزی محسوب می‌شود و هم احساس بطالت و بیکاری به وجود نمی‌آید و ثمربخش نیز خواهد بود. ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی از افراد شناخت کافی پیدا کرده و نیروهای آینده خود را از همین افراد شناخته شده علمی عملیاتی انتخاب خواهد کرد.

رضوی تصریح کرد: به همین منظور جلسه‌ای را با حضور ستاد فرماندهی کل قوا، معاونت وزیر علوم تحقیقات و فناوری و روسای 13 دانشگاه برگزار کردیم که در آن طرحی تقدیم شد که قرار است تا یک هفته آینده نظرات این روسا اخذ و سپس به صورت جمع بندی از آنها استفاده شود.

در ادامه این نشست سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه دولت از توانمندی کارکنان وظیفه در قالب طرح‌های مختلف مانند طرح "سرباز -معلم"، "هیات علمی"، "سرباز - مربی"، "سرباز - طبیعیت" و "سرباز - پیامبر بهداشت" استفاده می‌کند، اظهارکرد: در این جلسه مطرح شد که چگونه استفاده بهتر و بیشتری از سربازان در این طرح‌ها داشته و همچنین زمینه گسترش آنها را در قالب طرح‌های جدیدی نیز داشته باشیم. یعنی بتوانیم تعدادی از سربازان را در اختیار مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دولتی قرار دهیم تا این سربازان بتوانند برای مسائل مختلف و مهم کشور راه حل ارائه دهند.

وی با بیان اینکه قرار بر این شد که 13 دانشگاه کشور این طرح (سرباز نخبه پژوهشی) را تکمیل کنند و اصل موضوع این طرح نیز استفاده از سربازان در مراکز تحقیقاتی است، گفت:بعد از تکمیل، این طرح سیر مراحل تصویب را در ستاد فرماندهی کل قوا طی می‌کند و مجوز استفاده از تعدادی سرباز به دانشگاه‌ها داده می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم (ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است، این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم، بیش از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

این مقام عالی قوه قضائیه گفت: در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شأن و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مؤمن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضائی هستیم.

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

کد خبر 6088548

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد