Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه سیاسی خبرگزاری برنا، زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب عصر امروز (چهارشنبه 18 مرداد) در نشست خبری حزب متبوعش با بیان اینکه اولین کنگره این حزب روز جمعه 9 صبح در کتابخانه ملیبرگزار می شود گفت: 300 نفر از شهرستان ها و همچنین حدود 300 نفر از تهران برای حضور در کنگره دعوت شده‌اند همچنین فعالان سیاسی نمایندگان مجلس و دبیران کل احزاب و اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در این مراسم حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سخنرانان این مراسم خانم ملاوردی، محمدرضا عارف و این جانب هستند.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه دوره اول فعالیت این حزب جمعی و گروهی بود و نمایندگانی از احزاب مختلف حضور داشتند، تصریح کرد: درسال 92 با بازنگری آیین نامه جدیدی را با توجه به فضای سیاسی کشور برای فعالیت خود شکل دادیم. از سال 92 اقدام به تصویب آیین نامه جدید کردیم و سال 95 نیز برای کسب مجوز اقدام شد و با همت و تلاش اعضا اساسنامه جدیدی را نوشتیم.

شجاعی با بیان اینکه این حزب پشتوانه سابقه فعالیت 10 ساله دارد و در دوره جدید فعالیت خود را جهت کادر سازی انجام می‌دهد اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به اهداف و آرمان های جمهوری اسلامی براساس دیدگاه های بنیانگذار انقلاب، امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری یک حزب سیاسی زنانه را با تکیه بر ارزشهای اسلامی به جامعه معرفی کنیم.

وی در ادامه این نشست درباره حکم اخیر روحانی برای خانم ابتکار جهت تصدی معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: من توفیق داشتم 8 سال در کنار خانم ابتکار در دولت اصلاحات همکار باشم.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلبان در حوزه محیط زیست تجارب خوبی رسیده بود اما ترجیح ما در دولت دوازدهم ادامه کار خانم ملاوردی بود چرا که صاحب نظر در این حوزه است و تسلط وی بر مسائل زنان بسیار زیاد است.

شجاعی با بیان اینکه خانم ملاوردی صاحب چند کتاب در حوزه زنان است و طی این 4 سال نیز تلاش زیادی برای بازگرداندن قطار فعالیت زنان به ریل اصلی انجام داد، گفت: انتظار ما از روحانی این بود که وی را در این زمینه نگه می‌داشت. هرچند خانم ابتکار به مسائل زنان بیگانه نیستند و در موسسه مطالعات و محققان زنان فعال است اما به دلیل مشغله اش در محیط زیست از مسائل زنان فاصله گرفته اما امیدواریم با استفاده از نظرات مشروتی برنامه های خانم ملاوردی را ادامه دهد.

وی درباره اظهار نظر اخیر آقای جهانگیری مبنی بر حضور زنان در 30 درصد مدیریت کشور گفت: زنان 30 درصد از مدیریت کشور را برعهده ندارند بلکه بناست این 30 درصد عملیاتی شود که آن نیز نیازمند ارزیابی و برنامه دقیق و لازم است. وقتی وزارتخانه ای 30 درصد کارکنانش زن نیستند نمی‌توان شعار 30 درصد را داد.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلبان با اشاره به اینکه درجامعه ما احساس می‌شود که حضور زنان در پست وزارت مهمتر از معاونت رئیس جمهور است گفت: در پروتکل های اداری معاونت رئیس جمهور از وزارت بالاتر است، معاونت نیازمند کسب رأی اعتماد نیست و دست رئیس جمهور را برای انتخاب باز می‌گذارد و فرصت خوبی است که باید از آن استفاده شود.

شجاعی افزود: زنان ما به دنبال سهم خواهی نیستند و براساس تکلیف محوری احساس مسئولیت می‌کنند

در ادامه این نشست زهرا صدراعظم نوری عضو مجمع زنان اصلاح طلب درباره رابطه این تشکل با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست گذاری اظهار داشت: مجمع زنان اصلاح طلب در انتخابات مجلس از شورای عالی سیاست گذاری برای عضویت تقاضایی داشت تا بتواند به نمایندگی از 50 درصد جمعیت کشور سهم زنان را افزایش دهد. اما چون در آن مقطع شورا تشکیل شده بود به آن جمع نرسید اما با تبادل نظرکمک کرد در تهران و سایر استانها نرخ مشارکت زنان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل مجدد شورا مجمع زنان یک از احزاب 24 گانه شورای عالی شد و خوشبختانه عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری است. در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش زنان پررنگ بود.

عضو مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخواستها برای عضویت در کمیته سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: درخواست ما به شورای هماهنگی رفته و در حال طی مراحل است.

در ادامه نشست شجاعی درباره اینکه آیا از این تشکل برای کابینه مشورتی صورت گرفته است یا خیر اظهار داشت: در فاصله انتخابات تا تشکیل کابینه گروه های مختلف مشورتی تشکیل شد و نظر خود را اعلام کردند و ما هم به عنوان عضوی از جمعی که خانم ملاوردی تشکیل داده بود دعوت شدیم و به آقای جهانگیری نیز ملاقات داشتیم و لیستی توسط معاون رئیس جمهور به دولت ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه با فراکسیون زنان مجلس چندین جلسه داشتیم و به تازگی نیز جلسه ای با این فراکسیون تشکیل شد گفت: در این جلسه پیشنهادات خود را ارائه دادیم و هر فصل یک نشست با این فراکسیون خواهیم داشت.

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلبان با اشاره به اینکه در مجمع زنان اصلاح طلب عصاره تجارب زنان کشور وجود دارد اظهار داشت: ارائه این تجارب اگر قدر دانسته شود می‌تواند راهگشا باشد. مجمع تلاشش براین بوده از نیروهایجوان استفاده کند و هیئت موسس ما یک سوم آن جوانان هستند.

شجاعی درباره ترجیح آنان برای شهرداری تهران گفت: اگر چه هدف ما مشارکت سیاسی زنان است اما معتقد به شایسته سالاری هستیم و اعتقاد داریم اگر شهر تهران به خوبی اداره شود ترجیحی بر اصرار شهردار زن نداریم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه مامایی کشور در مراسمی که با حضور رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی برگزار شد، بیانیه‌ای را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: حرفه مامایی یکی از قدیمی ترین رشته‌های گروه پزشکی است که همواره در ارتقای سلامت زنان، کودکان و سلامت خانواده نقش ویژه ای داشته است.

امروز که کشور شاهد چالش‌های جمعیتی ناشی از کاهش نرخ باروری است و تغییرات اقلیمی و محیط زیستی از یکسو و ظرفیت‌های تکنولوژی و هوش مصنوعی از سوی دیگر سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، ضرورت دارد تا تغییر نگرش اساسی در مسئولین نظام سلامت و سازمان‌های مختلف جهت بهره مندی فراگیر خانواده‌ها به خصوص زنان باردار از خدمات با کیفیت مامایی و سلامت باروری صورت پذیرد تا بتوان با تبیین نقش ماماها در نظام سلامت برای دستیابی به اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گام‌های اساسی برداشت.

لزوم توجه به سلامت نسل آینده و حل بحران‌هایی نظیر کاهش ازدواج، کاهش نرخ باروری و افزایش سزارین و عوارض ناشی از آن در مادران و کودکان ایجاب می‌نماید تا همگام با کشورهای پیشرفته جهان، جایگاه و استقلال حرفه‌ای ماماه ای کشور مورد توجه قرار گیرد.

در این راستا جامعه مامایی کشور مصرانه خواستار رفع چالش‌های ذیل است تا بتواند با فراغ بال در خدمت نظام سلامت و زنان و نوزادان کشور باشد:

- اصلاح نظام پرداخت در زایشگاه‌ها و پرداخت تعرفه زایمانی به ماماهای عامل زایمان در مراکز دولتی فاقد متخصص زنان

- ⁠پرداخت ۳۰ درصد از تعرفه زایمان به ماماهای عامل زایمان در مراکزی که متخصص زنان حضور دارد و زایمان توسط ماما انجام می‌شود.

- ⁠پرداخت تعرفه‌های خدمات غیر زایمانی در حین لیبر

- استاندارد سازی نیروی انسانی ماما برای حمایت و تکریم مادر باردار در حین لیبر و زایمان و بهره مندی تمامی مادران از مراقبت نفر به نفر مامایی در حین زایمان

- فراهم شدن امکان حضور ماما همراه (حسب درخواست مادر) در تمامی مراکز زایشگاهی دولتی و خصوصی

- اجرای ماده ۴۵ قانون جوانی جمعیت جهت پوشش کامل بیمه‌ای خدمات مامایی (دارو، پارکلینیک) توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی بالاخص بیمه تأمین اجتماعی.

در پایان پیشنهاد می‌شود تا جهت نیل به اهداف قانون جوانی جمعیت و بهبود کیفی خدمات سلامت باروری و سلامت مادر و نوزاد، ساختار تشکیلاتی مامایی به اداره کل مامایی و سلامت باروری در حوزه ستادی وزارت بهداشت ارتقا یابد.

کد خبر 6095996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان