Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن اعلام کرد: دولت ژاپن توسعه و ارتقا همکاری های اقتصادی بین دو کشور را در دستور کار خود داشته و‌ حمایت های لازم در این زمینه را به عمل می آورد. وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) در جریان دیدار معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد که دولت توکیو توسعه و ارتقاء همکاری های اقتصادی بین دو کشور را در دستور کار خود داشته و‌ حمایت های لازم در این زمینه را به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید عباس عراقچی که برای دیدار با مقامات ژاپنی به توکیو سفر کرده است، روز چهارشنبه با «هیرو شیگه سکو» وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار «سکو» ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت که روابط ایران و ژاپن بیش از هزار سال قدمت دارد و ژاپن خواهان حفظ و گسترش این روابط است.
وی تصریح کرد که دولت ژاپن توسعه و ارتقا همکاری های اقتصادی بین دو کشور را در دستور کار خود داشته و‌ حمایت های لازم در این زمینه را به عمل می آورد.
وزیر اقتصاد تجارت، صنعت و صنایع ژاپن (متی) همچنین با مهم توصیف کردن مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، تاکید کرد که ژاپن از برجام و اجرای کامل آن قویا حمایت می کند.
در این دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از ژاپن برای حمایت از برجام به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور اشاره و تاکید کرد: در پی اجرایی شدن برجام ظرفیت های جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده و فضا برای گسترش همکاری های دوجانبه بسیار مناسب است.
سید عباس عراقچی گفت که برجام مورد حمایت قاطعانه جامعه بین الملل قرار دارد و شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و اکثریت غالب جامعه بین الملل خواهان اجرای دقیق و کامل آن از سوی همه طرف ها هستند.
وی با اشاره به ملاقات های خود با شرکت ها و بانک های ژاپنی خواستار حمایت دولت ژاپن و ارائه تسهیلات لازم برای فعالیت موسسات اقتصادی ژاپن در ایران شد.
در پایان این دیدار وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت (متی) ژاپن از ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه بین المللی 2025 اوساکا شرکت کند و ابراز امیدواری کرد فرصت سفر به تهران برایش فراهم شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم