Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با آغاز پروژه لایروبی بستر کانال دسترسی این بندر، آبخور کشتی‌ها جهت ورود به بندر آستارا از ۴ به ۶ متر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، محمد راستاد عصر امروز در مراسم آغاز پروژه لایروبی بندر آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت:بندر تجاری آستارا یکی از بنادر مهم و استراتژیک در بین بنادر حاشیه دریای خزر است و این بندر قابلیت‌های بسیاری در راستای توسعه تجاری و اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با تمام وجود از فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه بنادر استفاده می‌کند افزود:سازمان بنادر و دریانوردی نیز طبق وظیفه ذاتی خود پیگیر رفع مشکلات بنادر و توسعه همه جانبه بنادر بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه لایروبی بندر آستارا با 200 هزار متر مکعب حجم آغاز شد تصریح کرد:
این 200 هزار متر مکعب حجم عملیات لایروبی از بستر کانال دسترسی بندر خواهد بود و پس از اتمام لایروبی کشتی‌های بزرگ تجاری می‌توانند در این بندر تردد کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به سرمایه‌گذار و بهره بردار بندر آستارا گفت:طبق تعهد سازمان، پس از پایان پروژه لایروبی و رساندن کانال دسترسی به عمق 6 متر ظرفیت ورود کشتی‌ها از 2 هزار و 500 تن به 5 هزار تن خواهد رسید.

راستاد با بیان اینکه جهت انجام پروژه لایروبی بندر آستارا بالغ بر 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است افزود:با رساندن عمق مناسب به 6 متر جهت ورود کشتی‌های بزرگ تجاری به بندر آستارا قطعاً شاهد توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری‌های پس کرانه‌ای و روبنایی خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، در این مراسم فرماندار آستارا از معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خواست تا نسبت به موانع و رفع مشکلات بندر تجاری آستارا اقدام کنند.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد/ خدائیان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.

به گزارش مشرق، با پیگیری سازمان بازرسی از تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع واقع در شهر آستارا به ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان توسط اشخاص حقیقی جلوگیری و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

خدائیان رئیس سازمان بازرسی از سنددار شدن اراضی برکه پریان با ورود این سازمان خبر داد و گفت: پیرو اطلاعیه واصله برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان، در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را کردند و دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با اخذ اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی مذکور ملی است.

خدائیان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت بنام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم جهت هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان نهایتا دو فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جمعاً به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به برکه پریان صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به برکه پریان به میزان ۸۳۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش حداقل ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومانی دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری، و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم عزیز آستارا قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد/ خدائیان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت ۸۳۴۰۹ مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • کشف زمین‌خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان؛ برکه چندهزارساله یک شبه مالک پیدا کرد!
  • سازمان بازرسی مقابل زمین‌خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان ایستاد
  • ماجرای زمین خواری ۳۰۰۰میلیارد تومانی + فیلم | جزئیات بازگشت برکه پریان به مردم
  • جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان با اقدام قوه قضاییه/ خداییان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است